برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

توقف شماره گذاری X55 پرو به دستور استاندارد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
توقف شماره گذاری X55 پرو به دستور استاندارد

آخرین خودرو/ در ادامه حاشیه های ایجاد شده برای کراس اوور کامپکت مدیران خودرو، توقف شماره گذاری X55 پرو به دستور استاندارد رقم خورده است.

روزهای اخیر روزهایی پر تب و تاب برای شرکت مدیران خودرو و مشتریان این خودروساز بوده است. داستان از جایی شروع شد که اکسل یکی از X55 پرو های تولید شده مدیران خودرو در محور قم به کاشان جدا شد و خودروی مورد نظر واژگون گردید. با انتشار گسترده ویدیو این حادثه در فضای مجازی در نهایت مشخص گردید که کد فنی خاصی از اکسل های این مدل خودرو معیوب هستند و دلیل حادثه نقص فنی خودرو بوده است. در همین راستا مدیران خودرو فراخوان گسترده ای برای تمام ایکس ۵۵ های تولید شده صادر کرد و قرار بر این شد که تمام خودروهای تولیدی مورد بازبینی فنی قرار بگیرند.

با وجود صدور فراخوان گسترده مدیران خودرو، سازمان استاندارد اعلام کرده است که شماره گذاری X55 پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. این سازمان با ارسال نامه به پلیس راهور به دلیل وجود نقص ایمنی بحرانی خواستار توقف شماره گذاری این محصول شده است. البته این را در نظر داشته باشید که با انجام فراخوان گسترده MVM برای ایکس ۵۵ و ارائه مستندات این فراخوان به سازمان استاندارد، احتمالا شماره گذاری این خودرو دوباره از سرگرفته خواهد شد.

مشخصات فنی X55 پرو
X55 پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به ۶ کیسه هوا ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، سامانه پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، اتوهلد، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوای درون کابین، فرمان دی کات، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، حالت های مختلف رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی راننده، محفظه خنک کننده، گرمکن صندلی های ردیف جلو، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف و… اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir