برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رکود بی سابقه انگلیس نردبان قیمت جهانی طلا شد

منبع
فارس
بروزرسانی
رکود بی سابقه انگلیس نردبان قیمت جهانی طلا شد

فارس/ درحالي که طلا بيشترين کاهش يک روزه در بيش از 7 سال گذشته را در معاملات ديروز ثبت کرد اما امروز با اعلام رسمي رکود انگليس اين فلز زرد 25.54 دلار گران شد و به کانال 1900 دلار بازگشت.
 
به گزارش رويترز، با انتشار آمار ضعيف از اقتصاد انگليس که نگراني ها در مورد رکود اقتصادي ناشي از کرونا را تقويت کرد، قيمت طلا به 1900 دلار بازگشت و به اين فلز گران بها کمک کرد تا خسارات ناشي از افزايش ارزش دلار را جبران کند.
هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با 25.54 دلار افزايش 1937.43 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اوليه معاملات آسيايي 2.5 درصد کاهش يافت.
رشد اقتصادي انگليس در سه ماهه آوريل تا ژوئن به علت شيوع کرونا، 20.4 درصد کاهش يافت که بيشترين کاهش رشد اقتصادي است که کشورها تاکنون اعلام کرده اند.
جيگار تريويدي، تحليلگر بازار گفت: «در نهايت، آنها رسما اعلام کردند براي نخستين بار از بحران مالي وارد رکود شدند. اين باعث افزايش قيمت طلا و نقره شد.»

علي رغم بيشترين کاهش يک روزه در بيش از 7 سال گذشته در معاملات ديروز، قيمت طلا تاکنون در سال جاري ميلادي افزايش 28 درصدي را ثبت کرده است. زيرا سرمايه گذاران طلا در بحبوحه نگراني در مورد عدم بازپرداخت ارز و ترزيق پول به بازار از سوي بانک هاي مرکزي، به خريد طلا روي آورده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره