برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت مسکن ملی در پردیس، متری سه میلیون تومان شد

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
قیمت مسکن ملی در پردیس، متری سه میلیون تومان شد

تجارت نيوز/مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس گفت: متاسفانه تعدادي از اين واحدهاي مسکن مهر در مرحله خاک و فوندانسيون در حال فروش هستند،در حال حاضر در مرحله خاک، اين واحدها را ۵۰۰ ميليون تومان مي‌فروشند چراکه مي‌توانند با پولي به اندازه ۱۰۰ ميليون تومان واحد آماده در پرديس خريداري کنند.

  مهدي هدايت، مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس در جمع خبرنگاران در مراسم آغاز رسمي تحويل 14 هزار واحد مسکن مهر پرديس گفت: امروز تحويل واحدها را آغاز مي‌کنيم و چند روز ديگر اين 14 هزار واحد با حضور وزير راه و شهرسازي و حضور ويدئوکنفرانسي رئيس جمهور افتتاح خواهند شد.
وي ادامه داد: اين 14 هزار نفر به بانک معرفي شدند تا دفترچه اقساط بگيرند و تمام کنتورهاي اين و احدها به نام افراد است و انشعابات انجام شده بدون پرداخت هزينه مي‌توانند کنتورها را به نام دريافت کنند.

مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس با اشاره به اينکه تعدادي از مالکان نسبت به دريافت دفترچه اقدام نمي‌کنند، گفت: حدود پنج هزار مالک که واحد آنها تحويل شده نسبت به دريافت دفترچه اقساط اقدام نکردند و بارها از آنها خواسته‌ايم که واحد خود را تحويل بگيرند.

هدايت تاکيد کرد: هر مالکي که نسبت به دريافت دفترچه اقساط اقدام نکند جزو وام‌هاي 18 درصدي قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه سرعت سکونت در پرديس افزايش مي‌يابد، گفت: 10 هزار واحد هم در آذرماه به مالکان تحويل مي‌شود و با اين حساب 95 درصد واحدها را تحويل مي‌دهيم.

هدايت افزود: پنج درصد باقيمانده مربوط به گروه‌هايي مي‌شود که جزو کسري واحد در مسکن مهر پرديس بودند که عمليات اجرايي پنج هزار کسري واحد را از امسال شروع کرديم.

مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس با اشاره به اخذ 20 ميليون تومان از خريداران مسکن مهر در زمان نقل و انتقالات گفت: بايد توجه داشته باشيد که اين 20 ميليون تومان هزينه نقل و انتقالات نيست بلکه براي جلوگيري از دلال بازي در مسکن مهر پرديس است که در زمان انتقال واحد از خريدار گرفته مي‌شود.
هدايت در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه 20 ميليون تومان نمي‌تواند دلال بازي را مهار کند، آيا از دريافت اين هزينه براي کسري بودجه ساخت مسکن مهر استفاده مي‌شود؟ گفت: مخاطبان مسکن مهر پرديس دو گروه هستند يک گروه خريداران متقاضيان اول مسکن مهر هستند که مخاطب اصلي پروژه مسکن مهر محسوب مي‌شوند و جزو اقشار کم درآمد بودند، گروه دوم افرادي هستند که وضعيت مالي بهتري دارند و اين و احدها را از متقاضيان اول خريداري کردند.

وي تأکيد کرد: اين 20 ميليون تومان از متقاضيان اول اخذ نمي‌شود بلکه فقط از خريداران بعدي گرفته مي‌شود و بايد توجه داشته باشيم که تاخير در ساخت باعث شد هزينه‌هاي احداث اين پروژه افزايش يابد.
هدايت اظهار داشت: وقتي ساخت پروژه را آغاز کرديم دلار 1200 تومان بود امروز به 24 هزار تومان رسيده است.
وي درباره درآمدزايي از محل اخذ 20 مييون تومان در هنگام نقل و انتقالات مسکن مهر گفت:‌ تاکنون 22 ميليارد تومان از اين محل درآمد داشتيم اما 1400 ميليارد تومان هم در پروژه مسکن مهر هزينه کرده‌ايم.

وي همچنمين درباره فروش مسکن مهر پرديس از گروه تسويه واحدها گفت: متاسفانه تعدادي از اين واحدهاي مسکن مهر در مرحله خاک و فوندانسيون در حال فروش هستند. البته مالکان اين واحدها حق قانوني فروش دارند و در حال حاضر در مرحله خاک، اين واحدها را 500 ميليون تومان مي‌فروشند چراکه مي‌توانند با پولي به اندازه 100 ميليون تومان واحد آماده در پرديس خريداري کنند.
مديرعامل شرکت عمران شهر جديد پرديس با اشاره به آغاز ساخت مسکن ملي در پرديس اظهار داشت: 14 هزار واحد مسکن ملي در پرديس ساخته مي‌شود که 11 هزار واحد آن سهم تعاوني‌ها هستند و عرصه زمين به تعاوني‌ها در حال واگذاري است.

وي افزود: سه هزار واحد به صورت ثبت‌نامي تعهد داريم و به زودي بتن‌ريزي اولين واحدها هم انجام مي‌شود.

وي در مورد قميمت مسکن ملي در پرديس اظهار داشت: تاکنون قرارداد ساخت متري 3 ميليون تومان با پيمانکار منعقد شد.

هدايت همچنين درباره گروه تسويه واحد در مسکن مهر پرديس گفت: براي عده‌اي که بابت ثبت‌نام آنها واحدي ساخته نشده بود پنج هزار واحد در حال ساخت است اما در اين ميان 600 الي 700 نفر واريزي کمتر از 15 ميليون داشتند که آنها را به مسکن مهر پرند و هشتگرد فرستاديم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره