برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رشد قیمت خودروها در سایه قیمت‌سازی سایت‌ها

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رشد قیمت خودروها در سایه قیمت‌سازی سایت‌ها

ايرنا/ بررسي امروز قيمت خودرو در بازار تهران و مقايسه آن با روز چهارشنبه هفته گذشته (پنجم شهريورماه) حاکي از رشد قيمت‌ها در اکثر خودروهاي داخلي و همچنين خودروهاي مونتاژي است که کارشناسان، قيمت‌سازي‌هاي غيرواقعي در فضاي مجازي را يکي از دلايل آن بر مي‌شمرند.

«سعيد موتمني»، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران خودروي پايتخت امروز (يکشنبه) در اين زمينه گفت: هرچند از حدود سه هفته پيش شيب ملايم رشد قيمت هاي خودرو را شاهد بوديم، اما اين رشد پس از تعطيلات ايام تاسوعا و عاشورا شدت گرفته است.

وي يکي از دلايل اصلي رشد قيمت‌ها را نبود سقف قيمتي در بازار عنوان کرد و افزود: نوسانات ارزي و قيمت‌سازي‌هاي برخي افراد در فضاي مجازي با قيمت هاي غير واقعي بر نوسانات دامن زده است.

موتمني خاطرنشان‌کرد:‌ وضعيت به گونه‌اي است که در نمايشگاه‌ها، خودروي ايراني براي فروش وجود ندارد و معاملات بيشتر در فضاي مجازي انجام مي‌شود.
با اين حال کارشناسان مي‌گويند: بازار همچون هفته‌هاي قببل در رکود کامل است و در عمل به‌جز افرادي که نياز به پول يا خودرو دارند، فروشنده يا خريدار واقعي در بازار نبوده و هيچ خريد و فروشي انجام نمي‌شود.

محصولات ايران خودرو
امروز در گروه ايران خودرو، هر دستگاه سمند ال. ايکس با افزايش ۱۸ ميليون توماني نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ ميليون تومان، سمند سورن با رشد ۱۵ ميليون توماني به ۲۱۲ ميليون تومان، پژو ۴۰۵ جي. ال. ايکس با رشد ۱۴.۵ ميليون توماني به ۱۶۶ ميليون تومان، پژو پارس معمولي با رشد ۱۴ ميليون توماني به ۱۹۷ ميليون تومان و پژو پارس با موتور ‌تي.يو۵ با رشد ۱۳ ميليون توماني به ۲۳۰ ميليون تومان قيمت خورد.
همچنين هر دستگاه پژو ۲۰۶ تيپ ۲ با رشد ۱۳ ميليون توماني به ۱۸۲ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۵ با رشد ۱۵ ميليون توماني به ۲۲۰ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با رشد ۱۷ ميليون توماني به ۲۱۵ ميليون تومان، رانا با افزايش ۱۵ ميليون توماني ۱۸۳ ميليون تومان، پژو ۲۰۷ با دنده دستي با رشد ۱۷ ميليون توماني ۲۵۶ ميليون تومان، نوع اتومات آن با رشد ۴۳ ميليون توماني ۳۷۵ ميليون تومان، دنا معمولي با رشد ۱۷ ميليون توماني ۲۴۷ ميليون تومان و هر دستگاه دنا پلاس با رشد ۱۴ ميليون توماني ۲۸۴ ميليون تومان قيمت‌گذاري شد.

محصولات سايپا
در گروه سايپا، هر دستگاه پرايد ۱۱۱ با رشد ۹ ميليون توماني ۱۰۴ ميليون تومان، پرايد ۱۳۱ با رشد ۱۲ ميليون توماني به ۹۵ ميليون تومان، پرايد ۱۳۲ با رشد ۱۲ ميليون توماني به ۹۶ ميليون تومان و تيبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ ميليون توماني ۱۱۳ ميليون تومان تعيين قيمت شد.
همچنين تيبا ۲ با رشد ۱۳ ميليون توماني به ۱۲۴ ميليون تومان، ساينا با رشد ۱۳ ميليون توماني ۱۲۵ ميليون تومان و هر دستگاه کوئيک ۱۳۷ ميليون تومان قيمت‌گذاري شد.

خودروهاي مونتاژي

در دسته مونتاژي ها افزايش قيمت بيشتري را شاهد هستيم، به طوري که هر دستگاه هايما اس ۷ ايران خودرو با رشد ۲۵ ميليون توماني نسبت به چهارشنبه گذشته به ۶۳۲ ميليون تومان قيمت‌گذاري شد.
امروز همچنين هر دستگاه سراتو با رشد ۲۵ ميليون توماني به ۶۶۵ ميليون تومان، سيتروئن سي ۳ با رشد ۱۰ ميليون توماني به ۷۹۵ ميليون تومان، جک اس ۵ کرمان موتور با افزايش ۳۶ ميليون توماني ۶۲۵ ميليون تومان، هر دستگاه رنو ساندرو استپ وي با رشد ۴۰ ميليون توماني به ۴۵۵ ميليون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ به ۷۸۷ ميليون تومان قيمت‌گذاري شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره