برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چه خبر از جشنواره موسیقی نواحی/ گزینه‌های میزبانی در دست بررسی است

منبع
مهر
بروزرسانی
چه خبر از جشنواره موسیقی نواحی/ گزینه‌های میزبانی در دست بررسی است

مهر/ دبير سيزدهمين جشنواره ملي موسيقي نواحي ايران با اشاره به تازه‌ترين فعاليت‌هاي انجام گرفته در اين رويداد از تاکيد محتوايي ستاد جشنواره روي موسيقي کلام محور در اين دوره خبر داد.
احمد صدري پژوهشگر و مدرس دانشگاه که طي روزهاي گذشته با صدور حکمي به‌عنوان دبير سيزدهمين جشنواره موسيقي نواحي ايران معرفي شد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فعاليت‌هاي انجام گرفته در ستاد جشنواره بعد از دريافت حکم خود، توضيح داد: با وجود اينکه شرايط کرونايي هر گونه برنامه‌ريزي قطعي در نحوه برگزاري رويدادهاي مختلف را تحت‌تاثير خود قرار داده و جشنواره موسيقي نواحي نيز از اين قاعده مستثنا نيست، اما ما در دبيرخانه جشنواره تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا نحوه برنامه‌ريزي و طراحي پلان اجرايي به شکلي باشد که چارچوب اين رويداد مبتني بر دوران کرونايي و دوران پساکرونايي برگزار شود. شرايطي که به طور حتم کار ما را به دليل دو برابر شدن کارها زياد مي‌کند اما امري ضروري است که بايد مبتني بر آن حرکت کنيم.

وي افزود: طبيعتاً آرزوي ما اين است که شرايط موجود دوران کرونا به شکلي باشد که اين ويروس منحوس شرّ خود را از جهان دور کند تا همه چيز به روال عادي بازگردد و ما بتوانيم در تاريخ مقرر جشنواره موسيقي نواحي را برگزار کنيم. اما اکنون اين شرايط وجود ندارد. پس آنچه مهم است برنامه‌ريزي براي برگزاري مجازي جشنواره يا شرايط اجراي آثار موسيقايي در قالبي متفاوت است. ما براي هر دوي اين نحوه برگزاري برنامه‌ريزي داريم اما هنوز نمي‌توان درباره قطعيت اجرا شدن طرح‌ها صحبت کرد. چرا که ميزبان جشنواره نيز مشخص نيست و همکاران بنده در معاونت هنري و دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مشغول بررسي گزينه‌هايي هستند تا درباره ميزباني به قطعيت برسند.

دبير سيزدهمين جشنواره موسيقي نواحي ايران گفت: غير از استان کرمان که طي سال‌هاي گذشته ميزبان برگزاري جشنواره موسيقي نواحي بود و بنده نيز در چند دوره افتخار همکاري با عزيزان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان را داشتم، يک استان ديگر نيز براي ميزباني از دوره سيزدهم جشنواره موسيقي نواحي اعلام آمادگي کرده که قرار است از سوي مراجع بالادستي ستاد جشنواره موسيقي نواحي اين موضوع بررسي و به زودي تصميم نهايي در اين رابطه گرفته شود. البته درباره برگزاري جشنواره آنلاين هم بايد بگويم تا زمان مشخص نشدن ماجراي ميزباني جشنواره هنوز نمي‌توانيم به شرايط مطمئني اشاره کنيم.


صدري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود تاکيد کرد: با توجه به شرايط کرونايي امسال فراخواني براي بخش‌هاي مختلف جشنواره موسيقي نواحي منتشر نمي‌شود، اما به طور خاص مي‌توانم به اين موضوع اشاره کنم که محور اصلي جشنواره موسيقي نواحي ايران در حوزه شرکت کنندگان، هنرمندان پيشکسوت مناطق مختلف کشورمان هستند که قطعاً روي اين شرايط برنامه‌ريزي ويژه‌اي خواهيم داشت و در آينده پس از نهايي شدن برخي از شرايط اجرايي جشنواره پيرامون آن اطلاع‌رساني مي‌کنيم.

اين پژوهشگر درباره موضوع محتوايي جشنواره موسيقي نواحي در دوره سيزدهم گفت: آنچه تاکيد من براي برگزاري جشنواره موسيقي نواحي امسال است، تمرکز روي اجراي آثار کلام محور است که به اعتقاد من در دوره معاصر مي‌تواند دربرگيرنده مفاهيم ارزشمندي در حوزه‌هاي تاريخي و اجتماعي بوده و در ارتقاي سطح موسيقي اين گونه کمک شايان توجهي کند. کما اينکه در همين سال‌ها هنرمندان و پژوهشگران بسياري بوده‌اند که تلاش‌هاي زيادي را براي اجرايي شدن چنين شرايطي انجام دادند که اميدوارم در اين دوره از جشنواره بتوانيم به اين اهداف دست پيدا کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar