نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی تویوتا GR LH2 در پیست لمان

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی تویوتا GR LH2 در پیست لمان

پدال/ تویوتا در آستانهٔ برگزاری مسابقه لمان، کانسپتی مسابقه‌ای بنام GR LH2 را با پیشرانهٔ هیبریدی هیدروژنی معرفی کرده که بر اساس خودروی مسابقه‌ای GR010 حاضر در لمان ساخته شده است.

هیدروژن هنوز در دنیای خودروسازی جای پای محکمی پیدا نکرده اما تویوتا با جدیت آن را به‌عنوان سوخت آینده دنبال می‌کند. تویوتا گازو ریسینگ، با تکیه بر تعهد دیرینه خود به سوخت‌های جایگزین، با رونمایی از یک خودروی مسابقه‌ای جدید به توسعه خودروهای هیدروژنی ادامه می‌دهد. کانسپت GR LH2 با قوای محرکهٔ هیبریدی هیدروژنی برای اولین بار در پیست لاسارت در لمان به نمایش درآمده است. GR LH2 ادامه‌دهنده مسیر کانسپت GR H2 سال گذشته است. این خودرو برخی عناصر کلیدی را حفظ کرده اما از بدنه جدید و رنگ‌آمیزی سفید و آبی تازه‌ای بهره‌مند شده است.

در بخش جلو، چراغ‌های LED کوچک‌تر و متمرکزتر شده‌اند، درحالی‌که ورودی‌های هوای کناری بازطراحی‌شده، باله بزرگ‌تر و بال عقب بلندتر، ظاهری جسورانه‌تر به آن بخشیده‌اند. شیشه‌های کابین بدون تغییر به نظر می‌رسند و شباهت زیادی به خودروی مسابقه‌ای GR010 هیبرید دارند. این کانسپت جدید با طول ۵,۱۰۰ میلی‌متر و عرض ۲,۰۵۰ میلی‌متر، ابعادی مشابه با مدل قبلی خود دارد و اندکی بزرگ‌تر از GR010 هیبرید است که مبنای طراحی آن بوده است.

تویوتا هنوز مشخصات کامل پیشرانه را اعلام نکرده، اما میدانیم که GR LH2 از یک موتور هیدروژنی همراه با سیستم هیبرید استفاده می‌کند. این قوای محرکه ممکن است شباهت‌هایی با GR010 هیبرید داشته باشد که مجهز به یک موتور V6 توئین توربوی ۳.۵ لیتری در وسط و یک موتور الکتریکی در جلو است. این ترکیب پیش‌تر در مسابقات استقامتی توانایی خود را ثابت کرده و تطبیق آن با هیدروژن، لایه‌ای جدید به استراتژی چند مسیری تویوتا اضافه می‌کند. این استراتژی شامل ترکیبی از خودروهای هیبریدی، الکتریکی، سوخت‌های کربن خنثی و هیدروژن به‌عنوان مسیرهای موازی برای آینده‌ای کربن خنثی است.

تویوتا معتقد است ریسک کردن روی چندین فناوری هوشمندانه‌تر از تمرکز صرف روی یک فناوری است. فراتر از میرای و کراون سدان که هر دو از پیشرانه‌های سلول سوختی هیدروژنی استفاده می‌کنند، تویوتا از موتوراسپرت به‌عنوان آزمایشگاهی برای فناوری احتراق هیدروژنی بهره می‌برد. در سال‌های اخیر، این شرکت یک GR کرولا هیدروژنی را در مسابقات استقامتی آزمایش کرده تا عملکرد و قابلیت اطمینان را بهبود بخشد. هم‌زمان، تویوتا با شرکای خود برای گسترش تولید و توزیع زیرساخت هیدروژن همکاری می‌کند که گامی حیاتی برای آینده واقعی این سوخت خواهد بود.

در مسابقه لمان امسال تویوتا چهلمین سالگرد اولین حضور خود در این مسابقه نمادین را جشن می‌گیرد. امسال دو خودروی مسابقه‌ای GR010 هیبرید با رنگ‌های آشنا قرمز/سفید و مشکی در خط شروع قرار می‌گیرند و به دنبال بازگشت به جایگاه برتر هستند. تویوتا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ پنج سال متوالی بر سکوی اول ایستاد اما در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ فراری پیروز شد. برنده مسابقهٔ سال ۲۰۲۵ روز یکشنبه، ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) مشخص خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره