نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

موتور پالس ان اس ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی, امکانات

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
موتور پالس ان اس ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی, امکانات

آخرین خودرو/ پالس ان اس ۲۰۰ از موتورهای نسبتا جذاب و همچنین محبوب بازار ایران محسوب می‌شود که از سال ۹۲ شاهد حضور آن در ایران هستیم.
 
موتور سیکلت پالس ان اس ۲۰۰ از جمله موتور سیکلت‌های نسبتا جذاب و همچنین محبوب بازار ایران محسوب می‌شود و یک موتور سیکلت ساخت هند است که از سال ۹۲ شاهد حضور آن در ایران هستیم. بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵ این موتور سیکلت در رنگ‌های مشکی، آبی، زرد، سفید پرچمی، قرمز پرچمی و قرمز وارد بازار می‌شد و تمامی این رنگ‌ها در مدل‌های کاربراتوری وارد بازار شده بودند. پس از منع پلاک شدن این دسته از موتورسیکلت‌ها شاهد حضور مدل انژکتوری NS 200 با رنگ‌های مشکی نوک مدادی، قرمز نوک مدادی و سفید نوک مدادی در ایران بودیم و با توجه به تحریم‌های صورت گرفته از سمت هند در سال ۹۹ نسخه‌های جدید وارد ایران نشدند، ولی در چند سال اخیر با رفع تحریم‌ها شاهد حضور مدل‌های جدید این موتور سیکلت هستیم. این موتور سیکلت از برند هندی باجاج محسوب می‌شود و کلاس آن نیکد است.

طراحی و ظاهری پالس ان اس ۲۰۰

اگر به بررسی طراحی و ظاهر موتور پالس ان اس ۲۰۰ بپردازیم، در قسمت جلو شاهد چراغ نسبتا بزرگ و همچنین اسپرت هستیم که پرتاب نور نسبتا خوبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد و به صورت تهاجمی طراحی شده است. در بخش فرمان، شاهد یک فرمان بدون فلاپ هستیم که به صورت سه تکه طراحی شده است و مسئله هندلینگ موتور را کمی دشوارتر می‌کند، چرا که این دسته از فرمان‌ها نسبت به فرمان لوله‌ای کنترل سخت‌تری دارند. صفحه کیلومتر پالس NS یک صفحه کیلومتر نیمه دیجیتال و آنالوگ محسوب می‌شود که بخش آنالوگ در وسط قرار گرفته و قسمت دیجیتالی آن در سمت راست و چپ تعبیه شده است و اطلاعاتی مثل مسافت طی شده، سرعت و همچنین میزان سوخت باقیمانده را در اختیار راکب قرار می‌دهد. طراحی باک این موتور سیکلت نسبتا جدید به نظر می‌رسد و نسبت به مدل‌های قبلی پالس جذابیت بیشتری دارد و ظرفیت سوخت آن ۱۲ لیتر محسوب می‌شود.

زین موتور سیکلت پالس ان اس ۲۰۰ به صورت دو تکه طراحی شده است و ترک نشین آن ارتفاع بیشتری دارد و در انتهای زین ترک نشین شاهد یک دستگیره برای کنترل بهتر در سواری هستیم. به طور کلی زین از سطح زمین ۸۰۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و به نظر می‌رسد کنترل موتور برای افراد کوتاه قد دشوار باشد. در ناحیه کناری این موتور سیکلت فلاپ‌های نسبتاً جذابی وجود دارند که باعث ایجاد ظاهر مهیج‌تری در پالس ان اس ۲۰۰ می‌شوند. در قسمت عقب موتور نیز شاهد چراغ‌های ال ای دی هستیم و وزن این موتور سیکلت ۱۵۹.۵ کیلوگرم گزارش شده است.

ابعاد موتور سیکلت پالس NS200 به شرح زیر است
طول: ۲۰۱۷ میلی‌متر، عرض: ۸۰۴ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۷۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی پالس NS 200

موتور سیکلت پالس ان اس ۲۰۰ از جمله موتور سیکلت‌هایی است که با همکاری کمپانی کی تی ام تولید شده است و در حالت کلی یک نسخه نسبتا مناسب از کی‌تی‌ام دوک ۲۰۰ محسوب می‌شود و به همین دلیل می‌توان نسبت به مشخصات فنی آن دیده بهتری پیدا کرد. این موتور سیکلت دارای یک انجین چهار زمانه چهار سوپاپ و تک سیلندر است که حجم انجین  سی سی است و می‌تواند ۲۳ اسب بخار قدرت را در ۹۷۵۰ دور دقیقه تولید کند. همچنین گشتاور تولید شده توسط انجین موتور سیکلت پالس ان اس ۲۰۰ برابر با ۱۸.۵ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌شود.

سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع انژکتوری است و نسبت به مدل کاربراتوری شاهد یک اسب بخار قدرت بیشتر هستیم. گیربکس پالس NS200 یک گیربکس ۶ سرعته است که هماهنگی مناسبی با انجین دارد و باعث می‌شود دنده‌ها نسبتاً نرم کم و زیاد شوند. شتاب صفر تا صد این موتور سیکلت حدود ۱۰ ثانیه گزارش شده است و بیشترین سرعت اعلام شده برای باجاج پالس ان اس ۲۰۰ سرعتی حدود ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شود و مصرف سوخت آن ۲.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

در بخش جلویی این موتور سیکلت شاهد دو کمک فنر تلسکوپی معمولی هستیم و برای عقب آن از یک کمک فنر تکی استفاده شده است. سایز لاستیک جلو برابر با ۱۰۰/۸۰ و همچنین سایز لاستیک عقب ۷۰/۳۰ محسوب می‌شود که هر دو بر روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار هستند برند هر دو لاستیک از ایران یاسا است. رینگ‌های استفاده شده برای موتور سیکلت پالس NS200 هر دو آلومینیومی هستند و برای ترمزهای هر دو چرخ از نوع ترمز دیسکی استفاده شده که عملکرد نسبتاً خوبی دارند، ولی به ترمز abs مجهز نیستند.

تجربه سواری و رانندگی باجاج پالس ان اس ۲۰۰

استایل نشستن راکب بر روی پالس ان اس ۲۰۰ شبیه استایل نیکد است و راکب به صورت عمودی بدون خمیدگی در کمر می‌تواند از این موتور سیکلت استفاده کند و سواری نسبتا راحتی داشته باشد. یکی از انتقادات وارد شده به این موتور سیکلت، مربوط به فرمان آن است؛ چرا که این فرمان به صورت سه تکه طراحی شده و هندلینگ خوبی را در اختیار راکب قرار نمی‌دهد و این فرمان نسبت به فرمان لوله‌ای سنگین‌تر به نظر می‌رسد. متاسفانه ترمزهای موتور سیکلت پالس ان اس ۲۰۰ مجهز به سیستم abs یا ضد قفل نیستند و همین مسئله باعث می‌شود تا در معابر خیس ریسک ترمز گرفتن وجود داشته باشد. در حالت کلی سیستم تعلیق این موتور سیکلت نسبتا مطلوب به نظر می‌رسد و ایمنی آن در حد متوسط است.

رقبای پالس ان اس ۲۰۰
اگر قصد داشته باشید که یک موتورسیکلت مناسب در کلاس نیکد خریداری کنید، پالس ان اس ۲۰۰ می‌تواند یک گزینه نسبتا ایده آل باشد؛ ولی رقبای این موتور سیکلت نیز در همین بازه قیمتی قابل تامل به نظر می‌رسند. از رقبای این موتور سیکلت می‌توان به موتورهای بنلی ۲۵۰ تک سیلندر، آپاچی ۲۰۰، سی اف ۲۵۰ و همچنین موتور زونتس R250 اشاره کرد.

نقاط ضعف و مثبت پالس ان اس ۲۰۰ و جمع بندی
مزایا:
کیفیت ساخت نسبتا مناسب، استهلاک نسبتا پایین، شتاب و سرعت نهایی نسبتا بالا، در دسترس بودن قطعات.

معایب:
ترمز نسبتا ضعیف و مجهز نبودن به سیستم ضد قفل، لاستیک‌های نسبتا بی‌کیفیت، وزن نسبتا بالا، فرمان نسبتا سنگین.

در پایان می‌توان گفت موتور پالس ان اس ۲۰۰ طراحی اسپرت و نسبتا جذابی دارد و به عنوان یک موتور در کلاس نیکد، تا حدودی قابل قبول ظاهر شده است. این موتورسیکلت مصرف سوخت نسبتا پایینی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را یک موتور کم استهلاک محسوب کرد. از طرفی در دسترس بودن قطعات پالس ان اس ۲۰۰ و شتاب نسبتا مطلوب آن باعث می‌شود تا بگوییم این موتور یک گزینه نسبتا مطلوب است. البته در نظر داشته باشید که وزن این موتور نسبتا بالا محسوب می‌شود و با توجه به سه تکه بودن فرمان آن چندان حالت فرز بودن را تجربه نخواهید کرد و لاستیک‌های آن ایرانی هستند. علاوه بر این موارد متاسفانه پالس ان اس ۲۰۰ مجهز به سیستم ABS نیست و این مسئله می‌تواند کمی خطرناک به نظر برسد.

نظر شما درباره این محصول باجاج چیست؟ به نظر شما پالس ان اس ۲۰۰ ارزش خرید دارد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره