نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی اوپل موکا GSe، شاسی‌بلند اسپرت برقی با 280 اسب بخار

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی اوپل موکا GSe، شاسی‌بلند اسپرت برقی با 280 اسب بخار

پدال/ اوپل موکا GSe کراس‌اوور برقی اسپرتی است که با 280 اسب بخار قدرت، جای خالی مدل‌های GSi را در سبد محصولات اوپل پر می‌کند.
 
موکا GSe که فعلاً با برند واکسهال برای بازار بریتانیا معرفی شده است، نسخه‌ای اسپرت و پرفورمنس است که با ارتقاءهایی مانند دیفرانسیل لغزش محدود و ترمزهای چهار پیستونه بزرگ، جای خالی مدل‌های خاطره‌انگیز VXR و GSi را در سبد محصولات واکسهال و اوپل پر می‌کند. هرچند نشان GSe پیش‌تر روی مدل‌های آسترا و نسل قبلی گرندلند دیده شده بود اما این مدل‌ها صرفاً تیپ‌های رده‌بالا بودند و از نظر قدرت یا شاسی تفاوت چندانی با نسخه‌های معمولی نداشتند. موکا Gse اما که اولین مدل GSe الکتریکی اوپل و واکسهال محسوب می‌شود کاملاً متفاوت است. این مدل با تولید 280 اسب بخار و 345 نیوتن متر گشتاور که از طریق دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، 124 اسب بخار و 85 نیوتن متر بیشتر از قوی‌ترین نسخه الکتریکی کنونی موکا ارائه می‌دهد.

باتری این مدل همان ظرفیت 54 کیلووات ساعت دیگر مدل‌های این سری را دارد اما با ارتقاء اجزای داخلی، برای پشتیبانی از موتور الکتریکی قوی‌تر طراحی شده است. این باتری به لطف اندازه نسبتاً کوچکش، وزن کلی خودرو را زیر 1600 کیلوگرم نگه می‌دارد. واکسهال هنوز جزئیات بیشتری اعلام نکرده اما این باتری در دیگر مدل‌های اسپرت استلانتیس با نرخ شارژ سریع 100 کیلووات DC عرضه شده است. عملکرد موکا GSe نسبت به نسخه استاندارد الکتریکی به‌طور چشمگیری بهبود یافته و شتاب صفرتاصد را در 5.9 ثانیه طی می‌کند که 3.1 ثانیه سریع‌تر از موکا الکتریکی استاندارد است.

اما واکسهال تنها به پیشرانه اکتفا نکرده و شاسی را نیز به‌طور کامل بازنگری کرده است. برای جای دادن دیفرانسیل جدید، محور جلو و توپی‌های چرخ بازطراحی شده‌اند و ترمزهای جلوی بزرگ‌تر 380 میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه با رنگ زرد نصب شده‌اند. رینگ‌ها نیز بزرگ‌تر شده و حالا 20 اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت EV پوشیده شده‌اند. شعاع حرکتی این ماشین هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود مشابه آلفارومئو جونیور ولوچه که در بسیاری قطعات با موکا اشتراک دارد، حدود 320 کیلومتر باشد. این مقدار حدود 80 کیلومتر کمتر از موکا الکتریکی استاندارد است. سیستم تعلیق در تمام بخش‌ها تقویت شده و فرمان برقی نیز بازتنظیم شده است.

واکسهال از نظر ظاهری نیز دستی به سر و روی این مدل کشیده و سپر جلوی تهاجمی‌تر با نوار مشکی و نشان GSe دارد. در عقب، پوشش مشکی جدیدی اطراف شبرنگ‌های پایینی اضافه شده اما خبری از باله عقب یا دیفیوزر نیست. بااین‌حال، کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع خودرو و رینگ‌های 20 اینچی بزرگ‌تر، کاملاً به چشم می‌آیند. کابین به صندلی‌های اسپرت جدید با روکش آلکانترا و دوخت سبز متضاد مجهز شده و فرمان اسپرت‌تر با بالا و پایین صاف دارد. فناوری و رابط‌های دیجیتال تقریباً بدون تغییر مانده‌اند اما واکسهال ویژگی‌های جدیدی اضافه کرده که اطلاعاتی مانند قدرت، دمای باتری و مدیریت گشتاور را نمایش می‌دهند.

واکسهال هنوز اطلاعات دقیق‌تری درباره قیمت یا زمان عرضهٔ این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به ارتباط فنی نزدیک این خودرو با مدل‌هایی مانند آلفارومئو جونیور و آبارث 600e اسکورپیونیسیما، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به دست مشتریان برسد. این خودروها همچنین سرنخی از قیمت را هم ارائه می‌دهند. بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود موکا GSe از حدود 40 هزار پوند شروع شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir