دوج دورانگو ۲۰۲۶ فقط با پیشرانههای V8 همی تولید میشود

پدال/ دوج در دورانگوی مدل 2026 پیشرانهٔ V6 پایه را حذف کرده و این شاسیبلند را فقط با موتورهای V8 همی عرضه خواهد کرد.
دوج با تمام قوا در حال تبدیل شدن به برند پرفورمنس استلانتیس است. این خودروساز اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۶، دورانگو را در تمام مدلها فقط با موتور V8 عرضه خواهد کرد و پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 پنتاستار پایه حذف میشود. درنتیجه، دورانگو GT که مدل پایه محسوب میشود، اکنون از موتور ۵.۷ لیتری V8 بهره میبرد که ۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ این رفم ۶۵ اسب بخار بیشتر از موتور V6 پنتاستار است. البته این افزایش تعداد سیلندرها هزینهای دارد زیرا دورانگو GT مدل ۲۰۲۶ با قیمت پایه ۴۴,۴۹۰ دلار عرضه میشود که ۴ هزار دلار بیشتر از قبل است.
مدل R/T نیز ارتقاء پیشرانه را تجربه کرده است و حالا بجای موتور ۵.۷ لیتری از پیشرانه ۶.۴ لیتری بهره میبرد که با ۴۷۰ اسب بخار قدرت، ۱۱۵ اسب بخار قویتر است. دوج قیمت دقیقی برای مدل R/T ارائه نکرده و صرفاً به عبارت زیر ۵۰ هزار دلار اکتفا کرده است. دورانگو R/T مدل ۲۰۲۵ که با موتور ۵.۷ لیتری عرضه میشد، قیمت پایه ۴۹,۹۹۵ داشت و انتظار میرود شاهد قیمت مشابهی برای نسخه بهروز شده مدل ۲۰۲۶ باشیم.
دوج پیشازاین جزئیات دورانگو هلکت مدل ۲۰۲۶ را منتشر کرده بود که با نسخه جدید جیلبریک همراه است. این نسخه گزینههای سفارشیسازی بیشتری مثل پنج رنگ داخلی را برای خریداران فراهم میکند. این مدل مثل قبل از موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری دوج بهره میبرد که ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. درحالیکه قیمت پایه دورانگو افزایش خواهد یافت، هلکت در مدل ۲۰۲۶ کاهش قیمت ۶ هزار دلاری خواهد داشت و قیمت پایه آن حالا ۸۱,۹۹۰ دلار است. ثبت سفارش برای دورانگو GT و هلکت مدل ۲۰۲۶ چند روز دیگر آغاز خواهد شد و تحویل این مدلها از اواخر زمستان آغاز میشود. دوج همچنین از اواخر سال جاری میلادی شروع به پذیرش سفارش برای مدل R/T خواهد کرد.