نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بازتولید خیره‌کننده آلفارومئوی کلاسیک با پیشرانه مدرن ۷۳۰ اسب بخار

منبع
پدال
بروزرسانی
بازتولید خیره‌کننده آلفارومئوی کلاسیک با پیشرانه مدرن ۷۳۰ اسب بخار

پدال/ توتم اتومبیلی با رونمایی از GT Super SP، یک آلفارومئوی ۷۳۰ اسب بخاری که تنها در ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود، وداعی باشکوه با دنیای رستومادها می‌کند.
 
شرکت ایتالیایی و خوش‌نام توتم اتومبیلی که سال‌ها با بازآفرینی‌های هنرمندانه و قدرتمند از محصولات کلاسیک آلفارومئو خبرساز بوده، با رونمایی از آخرین و خاص‌ترین پروژهٔ خود، آمادهٔ خداحافظی با این بخش از فعالیت‌هایش می‌شود. این وداع باشکوه، GT Super SP نام دارد؛ یک هیولای فیبر کربنی که تنها در ۱۰ دستگاه برای کل جهان تولید خواهد شد و با پیشرانه‌ای به قدرت ۷۳۰ اسب بخار، تعریف جدیدی از یک رستوماد ارائه می‌دهد. اولین پروتوتایپ از این خودروی خارق‌العاده با کد n.00 در جریان هفته خودروی مونتری رونمایی شد. مدل SP که مخفف Sport Prototipo است، نسخه‌ای تکامل‌یافته و وحشی‌تر از مدل استاندارد GT Super به شمار می‌رود و اوج مهندسی و هنر توتم را به نمایش می‌گذارد.

زیر کاپوت این آلفارومئوی کلاسیک، یک پیشرانهٔ مدرن و بی‌رحم قرار گرفته است. یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو از مدل‌های کوادریفولیو که توسط متخصصان شرکت ایتال‌تکنیکا تقویت شده و حالا ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هیجان‌انگیزتر اینکه تمام این قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی با شیفتر شیاردار که از یک بلوک آلومینیوم تراشیده شده، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ ترکیبی که هر رانندهٔ مشتاقی را به وجد می‌آورد.

تمام پنل‌های بدنهٔ GT Super SP از فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده‌اند تا وزن خودرو به حداقل برسد. این مدل در مقایسه با نسخهٔ استاندارد، ۱۳۰ میلی‌متر پهن‌تر است که این افزایش عرض به لطف گلگیرهای فیبر کربنی عضلانی‌تر حاصل شده است. با همکاری شرکت آلمانی کاپریستو، خروجی‌های اگزوز از عقب خودرو به کناره‌ها منتقل شده‌اند. این تغییر نه‌تنها ظاهری تهاجمی‌تر به خودرو بخشیده بلکه به مهندسان توتم اجازه داده تا یک دیفیوزر عقب کاملاً جدید و کارآمدتر از فیبر کربن طراحی کنند.

مهندسی توتم تنها به ظاهر محدود نشده است. ساب‌فریم‌ها، هندسهٔ سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای الکترونیکی قابل تنظیم از برند ORAM همگی از نو طراحی و مهندسی شده‌اند تا این هیولای کلاسیک، هندلینگی در سطح سوپراسپرت‌های مدرن داشته باشد. داخل خودرو نیز به همان اندازه بدنه، خاص و چشم‌نواز است. تونل گیربکس از فیبر کربن ساخته شده و جزئیات برنزی‌رنگ روی داشبورد و آمپرها، حس تجمل را القا می‌کند. صندلی‌های فیبر کربنی، پوشش آلکانترا آبی‌رنگ در سراسر کابین و یک فرمان سفارشی با دکمهٔ بوست برای آزادسازی حداکثر قدرت، از دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این کابین منحصربه‌فرد هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir