تعویض دنده گیربکس مزدا 3 جدید
آخرین خودرو/نحوه تعویض دنده و عملکرد گیربکس مزدا 3 جدید
درباره مزدا ۳ پریمیوم ادیشن
مزدا ۳ یکی از آن خودرو های ژاپنی است که توانست جایگاه ویژه ای را در بین ایرانیان پیدا کند و حتی با گذشت چندین سال هنوز هم یکی از خودرو های پرطرفدار ژاپنی در بازار خودرو کشور است. همانطور که می دانید مزدا ۳ یک خودروی سواری کامپکت است که در گذشته توسط شرکت بهمن موتور در داخل ایران عرضه شده است. اما بعد از وضع تحریم های بین المللی دیگر شاهد حضور این خودرو در ایران نبودیم و آخرین نسلی از این خودرو که سابقه حضور در بازار ایران را دارد نسل دوم مزدا ۳ است. این در حالی است که تا به امروز ۴ نسل از این خودرو در بازار های جهانی عرضه شده است.
از این حرف ها که بگذریم باید بدانیم که اولین نسل مزدا ۳ در سال ۲۰۰۶ بر اساس پلتفرم C1 گروه فورد رونمایی و به عنوان جایگزینی شایسته برای مزدا ۳۲۳ روی خط تولید رفته است. نسل دوم مزدا ۳ که در بازار ایران با نام مزدا ۳ نیو شناخته می شود در سال ۲۰۰۸ رونمایی شده و در دو نسخه سدان و هاچ بک در بازار های جهانی عرضه شده است. سومین نسل مزدا ۳ که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده اولین نسلی از مزدا ۳ است که دارای زبان طراحی KODO است. آخرین نسل مزدا ۳ نیز از سال ۲۰۱۹ روی خط تولید رفته و تا کنون فروش قابل توجهی را تجربه کرده است. جالب است بدانید که این خودرو در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶ میلیون دستگاه فروش داشته که عدد قابل توجهی است.
مشخصات فنی + امکانات کابین مزدا ۳ پریمیوم ادیشن
قلب تپنده مزدا ۳ پریمیوم ادیشن همانند مزدا CX-30، یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم به همراه فناوی SKYACTIV است که می تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و گشتاور 202 نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو روانه کند. مزدا ۳ PREMIUM EDITION قادر است در مدت زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و نهایت سرعت آن ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت است.
سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این سدان جذاب از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو، شاهد استفاده از سیستم توییست بیم هستیم. شاید استفاده از سیستم تعلیق نه چندان بروز در این خودرو تعجب آور باشد ولی طبق گفته شرکت مزدا استفاده از این سیستم باعث کاهش صدای ورودی به کابین شده است. مصرف سوخت MAZDA 3 پریمیوم ادیشن دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر صد کیلومتر، ۶.۶ لیتر است.
این سدان ژاپنی وارداتی با اینکه نسخه فول آپشن نیست اما امکانات بسیار خوبی را با خود به همراه دارد که از جمله آنها می توان به؛ رادار نقطه کور، اخطار برخورد از جلو، سیستم پایش وضعیت و خستگی راننده، رادار خط خوان، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، اندروید اتو، اپل کارپلی، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، دستیار هوشمند سرعت (ISA)، رادار تابلو خوان، سیستم تهویه خودکار، ترمز پارک برقی، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس، سیستم صوتی حرفه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و… اشاره کنیم.


















