احیای تویوتا اف جی کروزر مدل ۲۰۰۸؛ بازسازی کامل یک آفرودر فراموششده تا رسیدن به شکوه اولیه

آخرین خودرو/ اگر هنوز تردید دارید که پارک کردن طولانی مدت خودرو چقدر میتواند مضر باشد، کافی است نگاهی به سرگذشت این تویوتا اف جی کروزر ۲۰۰۸ بیندازید. در ابتدا قرار بود زنگ زدگی های بدنه این خودرو ترمیم شده و بعد از انجام سرویسهای دورهای دوباره وارد خیابانها شود. اما با شروع کار، عیوب مختلف یکی پس از دیگری خود را نشان داده، طوری که یک بازسازی ساده به پروژهای چالشبرانگیز و طولانی مدت تبدیل شده است. این پروژه جذاب توسط شرکت Greg’s Restorations به سرانجام رسیده؛ به گفته کمپانی احیای این شاسی بلند ژاپنی حدود یک سال و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ ساعت کاری زمان برده است.
از زنگزدگی و بوی موش تا تولدی دوباره!
به گفته مدیر شرکت Greg’s Restorations تویوتا اف جی کروزر مورد بحث سالها در فضایی مرطوب نگهداری شده است؛ جایی که موشها سیم کشی ها را جویده، وارد سیستم تهویه (HVAC) شده و با خرابکاریهای خود خوردگی های زیادی را در بخشهای مختلف ایجاد کرده بودند. به خاطر این شرایط، خودرو در زمان شروع بازسازی خیلی «زنگزده، بدبو و بسیار کثیف» بوده؛ از این رو شرکت مذکور پروژه مربوطه را یک نوسازی کامل توصیف میکند.

در گام نخست پروژه، مهندسان Greg’s Restorations بدنه تویوتا اف جی کروزر را از شاسی جدا نموده و تمام بخشهای آسیبدیده را تعمیر و سپس خودرو را مجدداً رنگآمیزی کردهاند. نوارها و لاستیکهای درزبند نیز جای خود را به نمونههای جدید دادهاند. سپر جلوی فابریک و چراغهای مه شکن ها بازسازی شده و تمامی قطعات پلاستیکی و اجزای داخلی خودرو به صورت کامل از نو مونتاژ شدهاند. یکی از چالشهای اصلی تیم، هماهنگ کردن رنگ جدید با رنگ اصلی بدنه بود، چراکه تنها بخش جلوی خودرو رنگآمیزی مجدد شده است.
بازسازی فنی تویوتا اف جی کروزر ۲۰۰۸؛ از موتور تا گیربکس و رکابها
موتور اصلی این تویوتا اف جی کروزر، یک پیشرانه ۴ لیتری V6 است که توانایی تولید ۲۳۹ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. تیم بازسازی، موتور و گیربکس پنج سرعته اتوماتیک را از خودرو خارج کرده و پس از تعویض کامل واشرها، درزبندها، پمپ آب و دینام، همه سرویسهای ممکن را انجام داده است.

مدیر شرکت Greg’s Restorations گفته در این پروژه تلاش شده همه چیز تا حد امکان در حالت فابریک کارخانه باقی بماند. حتی رکابهای جانبی اصلی نیز بازسازی شده اند، اما محور عقب خودرو به دلیل زنگزدگی شدید، تعویض شده؛ در واقع اساس شروع پروژه همین مورد بوده است.
احیای یک میراث آفرودی
این تویوتا اف جی کروزر ۲۰۰۸ در دست همان مالک اصلی بوده، اما به دلیل شرایط نگهداری نه چندان مساعد، دچار زنگزدگی شده است. به همین دلیل، مالک تصمیم گرفته از فرسودگی و خوردگی بیشتر جلوگیری کند. پس از بازسازی دقیق و حرفهای، او صاحب یک تویوتا اف جی کروزر تقریباً صفر کیلومتر است.
در دنیایی که خودروهای مدرن هر روز پیشرفتهتر میشوند، دیدن چنین نمونههایی از احیای عشق به اصالت مکانیکی و طراحی مقاوم تویوتا نشان میدهد که یک خودرو محبوب قدیمی هم میتواند به اندازه یک سوپراسپرت جدید، توجهها را جلب کند.



















