ام وی ام 550 چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/مدیران خودرو بعد از عرضه مدل ۵۳۰ به سراغ نمونه فیسلیفت و جذابتر این خودرو با نام ام وی ام ۵۵۰ رفت تا کلاس سدانهای خود را تکمیل کند.
درباره ام وی ام ۵۵۰
ام وی ام ۵۵۰ یک سدان کامپکت و جمعوجور است که از سال ۲۰۱۱ میلادی با نام چری E5 به بازار چین و دیگر کشورها راه پیدا کرد. شرکت مدیران خودرو نیز در سال ۱۳۹۴ بلافاصله بعد از کنار گذاشتن ام وی ام ۵۳۰، مدل ام وی ام ۵۵۰ را جایگزین نمونه قبلی کرد تا بتواند به کمک طراحی ظاهری زیباتر و جذابیت بصری بیشتر به همراه اضافه شدن گیربکس اتوماتیک به بین خودروها، شمار بیشتری از مشتریان را با این سدان اقتصادی همراه کند.
به هر ترتیب در زمان عرضه ام وی ام ۵۵۰، محصولات کراساور کوچک بسیار پرطرفدارتر بودند و همین نکته سبب شد تا MVM 550 خیلی در سبد محصولات مدیران خودرو جایگاه مطلوبی کسب نکند. سرانجام نیز در سال ۱۳۹۷ این خودرو برای همیشه به پایان راه خود در کشورمان رسید تا به جای آن محصولات کراساوور کوچک نظیر ام وی ام X22 یا X33 تولید و به مشتریان عرضه شوند.
طراحی بدنه ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰ روی همان پلتفرم ام وی ام ۵۳۰ توسعه پیدا کرده، اما طراحی بیرونی آن به نسبت زیباتر شده و بهویژه در نمای جلو و عقب حالا تناسب بیشتری در ام وی ام ۵۵۰ دیده میشود. این سبک طراحی به نحوی بود که حداقل در مقایسه با محصولات قدیمی داخلی نظیر انواع سمند و پژو پارس بسیار جذابتر به نظر میرسید و همین نکته هم سبب شد تا طرفداران خودروهای سدان به جای خرید محصولات داخلی تمایل بیشتری به خرید ام وی ام ۵۵۰ پیدا کنند.

حجمپردازی بدنه MVM 550 نیز به نحو منطقی انجام گرفته که در کنار طراحی زیبای چراغها و جلوپنجره، یک خودروی سدان اقتصادی با طراحی نسبتاً زیباتر از حریفان همرده داخلی را به متقاضیان ارائه میدهد. بنابراین در مجموع نمای بیرونی ام وی ام ۵۵۰ در مقایسه با خودروهای مشابه داخلی بسیار زیباتر بوده و به همین دلیل نیز بعضی مشتریان تصمیم گرفتند تا به جای خرید محصولات از رده خارج داخلی یک ماشین زیبا و امروزیتر چینی را خریداری کنند.
مشخصات فنی MVM 550
ام وی ام ۵۵۰ نیروی خود را از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ ۲ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر تأمین میکند. این خودرو در نمونه دندهای با گیربکس ۵ دنده دستی عرضه شده و در مدل اتوماتیک نیز یک جعبهدنده اتوماتیک سیویتی دارد که نیروی موتور را به محور جلو منتقل میکند.

اصولاً گیربکسهای سیویتی بهویژه نمونههای قدیمی محصولات چینی عملکرد چندان مطلوبی در رانندگی ارائه نمیدهند و شتابگیری آنها نیز نسبتاً ضعیفتر است. در اینجا نیز نسخه اتوماتیک ام وی ام ۵۵۰ دارای شتاب کندتری بوده و ظرف مدت زمان حدود ۱۱.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، اما این رقم برای نسخه دندهای تقریباً حدود ۱۰.۵ ثانیه است.
میانگین مصرف سوخت MVM 550 دندهای حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده که برای خودرویی در این وزن و ابعاد بسیار مناسب به نظر میرسد. این رقم برای مدل اتوماتیک حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که باز هم مصرف سوخت مناسبی محسوب میشود.
کیفیت سواری ۵۵۰ نسبتاً نرم و لذتبخش بوده و تعادل و پایداری آن در سر پیچها در طی سرعتهای متعارف نسبتاً اطمینانبخش است، هرچند که در سرعتهای بالا احتمال کمفرمانی به دلیل شتاب نسبتاً بالای خودرو وجود دارد.
طراحی داخل کابین و امکانات
نوع طراحی داخلی ام وی ام ۵۵۰ اگرچه خیلی مدرن و امروزی نیست، اما اگر با رقبای داخلی نظیر پژو پارس و سمند آن را مقایسه کنیم، میبینیم که این سبک طراحی علاوه بر ارائه یک فرم نسبتاً دلنشین و کارآمد از لحاظ دسترسی، نسبتاً زیبا، متعادل و متعارف به نظر میرسد؛ به نحوی که احتمالاً کمتر کسی از مشتریان نسبت به این سبک طراحی انتقاد خاصی داشته باشد. البته سادگی پوسته داشبورد و استفاده نکردن از تزیینات بیشتر تا حدودی به چشم میآید، اما در مجموع بهعنوان یک خودرو نسبتاً اقتصادی انتظار چندان بالاتری هم از فرم داشبورد یا رودریهای این خودرو نمیرود. بهکارگیری تریم دو رنگ نیز موجب زیباتر شدن این فضا شده و غربیلک فرمان نسبتاً حجیم نیز حس تسلط مناسبی برای راننده فراهم میکند.

از طرف دیگر پنجرههای نسبتاً وسیع باعث شده تا نور ورودی به کابین در حد مساعد باشد و از این جهت کابین نسبتاً دلباز را در این خودرو مشاهده خواهید کرد. همچنین ابعاد بزرگ کابین هم سبب شده تا صندلیهای ردیف اول و دوم نسبتاً جادار باشند و بهویژه در ردیف دوم افراد بلندقد چندان محدودیت نخواهند داشت.
حجم صندوق ام وی ام ۵۵۰ نیز حدود ۴۵۰ لیتر است که در کنار کابین جادار میتواند شرایط مساعدی را برای مسافرتهای خانوادگی فراهم کند.
در مورد امکانات MVM 550 باید گفت که این خودرو تجهیزاتی مثل سنسور پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD، دکمههای کنترل روی غربیلک فرمان، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، نویگیشن، دو کیسه هوا و سانروف را به شما ارائه میدهد که البته خیلی تجهیزات چشمگیر و مطلوبی به حساب نمیآید. بهعنوان مثال نبود کروز کنترل و سیستم تهویه اتوماتیک در این خودرو کاملاً به چشم میآید.
رقبای MVM 550
ام وی ام ۵۵۰ در بازار ایران با محصولاتی مثل خانواده پژو پارس، سمند LX، زانتیا، پژو ۲۰۷ صندوقدار، لیفان ۶۲۰، رانا و… رقابت میکند.



















