معرفی هیوندای استاریا مدل ۲۰۲۶، بهروزرسانی ون جذاب کرهای

پدال/ هیوندای مینیون استاریا را با یک بهروزرسانی هوشمندانه برای سال ۲۰۲۶ آماده کرده و هرچند ظاهر خودرو تقریباً دستنخورده مانده اما کابین دگرگون شده است.
هیوندای استاریا، مینیون آیندهنگر کرهای، در آستانهٔ پنجمین سال تولدش یک فیسلیفت میاندورهای را تجربه کرده است؛ اما این یک بهروزرسانی معمولی نیست؛ هیوندای بهجای تغییرات ظاهری پرزرقوبرق، هوشمندانه روی نقاطی دست گذاشته که بیشترین اهمیت را برای راننده و سرنشینان دارد یعنی کابین، فناوری و آسایش سواری. این تغییرات که در مدل ۲۰۲۶ اعمال شده، نشان میدهد هیوندای بهخوبی بازخوردها را شنیده و تلاش کرده تا تجربهٔ کاربری را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

بزرگترین و مهمترین تغییرات در داخل کابین رخ داده است. نمایشگرهای دوگانهٔ ۱۰.۲۵ اینچی قبلی، جای خود را به دو نمایشگر عظیم ۱۲.۳ اینچی دادهاند که هم صفحه آمپر دیجیتال و هم سیستم اطلاعات و سرگرمی را پوشش میدهند. این نمایشگرها به جدیدترین نرمافزار هیوندای مجهز شدهاند و از قابلیت بهروزرسانی از راه دور پشتیبانی میکنند؛ اما شاید خوشحالکنندهترین خبر برای بسیاری، بازطراحی کنسول مرکزی و خداحافظی با دکمههای لمسی آزاردهنده باشد. هیوندای با شجاعت به سمت دکمههای فیزیکی بیشتر بازگشته است که کاربری بسیار سادهتر و ایمنتری را حین رانندگی فراهم میکند.

دریچههای تهویه و سینی اشیاء روی داشبورد نیز طراحی جدیدی دارند. از دیگر تغییرات داخلی میتوان به غربیلک فرمان مدرنتر، اهرم تعویض دندهٔ الکترونیکی ستونی در تیپ لوکس Lounge و افزوده شدن دستگیرهٔ کمکی برای ورود راحتتر راننده اشاره کرد. رنگبندیهای جدید برای تودوزی و امکانات استاندارد بیشتر در حوزهٔ دستیار راننده این پکیج را کامل میکنند.

در نگاه اول، تشخیص استاریای جدید از مدل قبلی کار سادهای نیست. هیوندای به طراحی رادیکال و موفق بیرونی دست نزده و تنها به بهبودهای جزئی بسنده کرده است. نوار LED یکپارچهٔ جلو حالا کاملاً پیوسته شده و لوگوی Staria در کنارههای آن حک شده است. چراغهای اصلی پایینتر نیز با ظرافت بیشتری در سپر ادغام شدهاند. در تیپ بالاتر Lounge، جلوپنجره با جزئیات کرومی جدید از ورودی هوای پایینی سپر متمایز شده است. دو رنگ جدید آبی مرواریدی و شرابی کهکشانی نیز به لیست رنگهای این مینیون اضافه شدهاند.


مهندسان هیوندای فقط به فناوری فکر نکردهاند. سیستم تعلیق در این فیسلیفت موردبازنگری قرار گرفته و با استفاده از بوشهای جدید در سابفریم، سواری نرمتری را به ارمغان میآورد. عایقبندی بهتر کابین نیز باعث کاهش نفوذ صدا به داخل شده و تجربهٔ آرامتری را برای تمام سرنشینان فراهم میکند.

در بخش فنی اما تغییری رخ نداده است و همان دو گزینهٔ قبلی در دسترس هستند که شامل یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با قابلیت کار با گاز LPG و ۲۳۷ اسب بخار قدرت و یک پیشرانهٔ هیبریدی شامل موتور ۱.۶ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۴۲ اسب بخار میشود. نسخهٔ تمام الکتریکی استاریا همچنان در دست توسعه قرار دارد. فروش هیوندای استاریای ۲۰۲۶ در کرهٔ جنوبی با قیمت پایهٔ ۳۲.۵۹ میلیون وون (حدود ۲۲ هزار دلار) آغاز شده و در بالاترین تریم به ۴۸.۷۶ میلیون وون (حدود ۳۳ هزار دلار) میرسد. انتظار میرود عرضه جهانی آن نیز بهزودی آغاز شود.


















