logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

مینی‌‌سریال «ریپلی» قصه ضدقهرمانی شرور و باهوش

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
مینی‌‌سریال «ریپلی» قصه ضدقهرمانی شرور و باهوش

آخرین خبر/ این روزها مینی‌‌سریال‌‌ها به‌‌شدت محبوب شده‌‌اند و استودیوها و پلتفرم‌‌ها برای رقابت با هم روی سریال‌‌های طولانی و گران قمار نمی‌‌کنند چون اگر سریال موفق از کار درنیاید هزینه زیادی انجام شده و مخاطب کمی جذب شده است. تمرکز حرفه‌‌ای‌‌ها روی مینی‌‌سریال و بودجه‌‌های خوبی که برای آنان در نظر گرفته می‌‌شود فرصتی فراهم می‌‌کند تا روزبه روز شاهد آثار جذاب‌‌تری باشیم که «ریپلی» محصول 2024 یکی از جدیدترین و جذاب‌‌ترین آن‌‌هاست که در ادامه معرفی‌‌اش می‌‌کنیم. 
قصه‌‌ای به سبک نوآرهای سینما   
«ریپلی» قصه یک ضدقهرمان است؛ شخصیت اصلی این اثر تام ریپلی است؛ یک خلافکار باهوش که هیچ مرزی برای کارهایش نمی‌شناسد. تام که در نیویورک دهه 50 میلادی مشغول جعل امضاء و سند است در شرف لو رفتن و زندانی شدن است. در همین زمان مردی ثروتمند به او پیشنهاد می‌دهد که به ایتالیا برود و به‌عنوان دوستی قدیمی پسرش دیکی را که در آن‌جا مشغول فعالیت‌های هنری است مجاب به بازگشت کند. تام روانه ایتالیا می‌شود و این آغازی است بر جاه‌طلبی‌های بدون مرز این تبهکار باهوش که منجر به اتفاقات متعدد و پیچیده‌‌ای می‌‌شود.  
یک فیلمنامه‌‌نویس قدر پشت دوربین 
استیون زایلیان فیلمنامه‌نویس مطرح هالیوودی که فیلمنامه آثار بزرگی چون «دارودسته نیویورکی»، «دختری با خالکوبی اژدها» و «مرد ایرلندی» را در کارنامه دارد؛ با کارگردانی مینی‌سریال خوش ساخت «آن شب» با بازی پیمان معادی محکی جدی در عرصه‌ای تازه خورد که به‌شدت هم موفق بود و حالا هم که با کارگردانی «ریپلی» که امتیاز 8.2 را از کاربران IMDB و نمره 85 از 100 را از منتقدان «روتن تومیتوز» گرفته نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 
به افتخار اندرو اسکات و فانینگ 

این سریال 8 قسمتی دو بازیگر توانمند و محبوب دارد؛ اندرو اسکات که با آثاری چون «فلی بگ» حسابی درخشیده بود و داکوتا فانینگ استعداد بزرگ هالیوود که از روزهای کودکی با «مردی در آتش» کشف شد و حالا در عنفوان جوانی توانایی‌‌هایش را با «ریپلی» نشان داده است. غیر از بازیگران، سریال که به‌‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده به‌‌خاطر اتمسفر سرد که یادآور ژانر نوآر است؛ تدوین کم شتاب و ریتمی مرموز، نورپردازی پر کنتراست و البته تاکید روی دیدنی‌‌ها و هنر ایتالیا از یک اثر ساده دور شده و احوالات درونی یک شخصیت به‌‌ظاهر آرام اما طغیان‌‌گر را به‌‌خوبی نشان می‌‌دهد.          

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره