مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ امور مالیاتی لرستان راهاندازی شد

ایرنا/ مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ این اداره کل در راستای خدمترسانی بهتر، پاسخگویی به مودیان استان و کاهش مراجعات حضوری طراحی و راهاندازی شد.
حجت اله صالحی در نشست با کارشناسان مالیاتی استان اظهار کرد: این سامانه به آدرس https://tax.gov.ir گام مهمی در راستای بهبود خدمترسانی به مودیان مالیاتی می باشد که امکان ثبت درخواستها و مشکلات مالیاتی را بهصورت غیرحضوری فراهم کرده است.
وی با تاکید بر کاهش بروکراسی های اداری عنوان کرد: مودیان از طریق این سامانه میتوانند به صورت برخط درخواست های خود را ثبت کرده و پاسخهای لازم را از سوی کارشناسان دریافت کنند همچنین، ادارات کل امور مالیاتی نیز میتوانند فرآیند بررسی و رسیدگی به درخواست مودیان را با سرعت بیشتری انجام دهند.
مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اینکه پیچیدگی دستورالعمل و آیین نامه های مالیاتی، اطلاع رسانی خدمات سازمان را ضروری کرده است بیان کرد: هدف از راهاندازی این سامانه، تسهیل ارتباط میان مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور و ارتقای سطح رضایتمندی مودیان است که امید می رود بهرهبرداری از این پورتال تاثیر مثبتی در روند خدمات مالی و گام موثری در مسیر تحول دیجیتال نظام مالیاتی استان باشد.
صالحی افزود: پرداخت مالیات با اطلاعرسانی دقیق، تسهیل می شود از این رو کارشناسان و مشاوران اطلاعات دقیق را در اختیار مودیان قرار میدهند تا با حقوق مالیاتی آشنا شوند.