تولید محتوای تخصصی در ایام جنگ با عنوان روایت صادق

صدا و سیما/ رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از رصد مستمر شبهات و ارائه پاسخهای فوری در ایام جنگ ۱۲ روزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قم؛ حجتالاسلام محمدجواد اصغری با اشاره به اقدامات انجامشده در شرایط جنگ، از تولید محتوای تخصصی در قالبهای مختلف رسانهای با عنوان روایت صادق خبر داد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و ظهور و بروز رسانهها نوع جنگ از سخت به نرم تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه در جنگ نرم افکار انسان توسط دشمن نشانه گرفته میشود افزود: دشمن در جنگ نرم با استفاده از رسانه، فیلم، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، سینما و شبکههای اجتماعی بر فکر و تصمیم انسانها تاثیر گذاشته و رفتار آنها را تغییر میدهد.
حجت الاسلام اصغری گفت: در جنگ ۱۲ روزه هجمه کشورهای استعماری غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مستقل و قدرتمند منطقه خاورمیانه و عرصه بین الملل بود.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته این مرکز در دوره جنگ ۱۲ روزه افزود: با رصد لحظهای فضای مجازی و تماسهای مردمی، محتوای تخصصیِ پرسش و پاسخ در قالبهای متنوعی مانند عکسنوشته، کلیپ، پادکست، پوستر و اینفوگرافی با هدف پاسخ به شبهات مردم و مقابله با جنگ روانی دشمن تولید و با هشتک "#روایت_صادق" منتشر شد.
وی با تأکید بر پاسخگویی سریع و مستند به شبهات بهعنوان اولویت اصلی مرکز، گفت: در کنار تولید محتوای تبلیغی و آموزشی، کانالی اختصاصی در نرمافزار «پاسخگو» با نام «وعده صادق» راهاندازی شد تا دسترسی مردم به خدمات تسهیل شود.
حجتالاسلام اصغری با اشاره به خدمات مشاورهای ارائهشده در این مدت افزود: با هدف حمایت روانی از مردم در شرایط بحران، تعداد کارشناسان بخش تلفنی و گفتوگوی آنلاین افزایش یافت تا بهویژه در زمینه کاهش اضطراب ناشی از جنگ، خدمات بهتری ارائه شود.
وی گفت: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بهرهگیری از ۴۰۰ کارشناس مجرب، روزانه به ۱۰،۰۰۰ پرسش دینی در حوزههای تخصصی از جمله؛ تفسیر و علوم قرآن، علوم و مباحث حدیثی، مشاوره و روانشناسی، کلام و اعتقادات، احکام شرعی، اخلاق و تربیت، تاریخ و سیره و سیاسی و اجتماعی پاسخ میدهد.