نماد آخرین خبر

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان: توسعه عدالت آموزشی گفتمان دولت چهاردهم است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان: توسعه عدالت آموزشی گفتمان دولت چهاردهم است

ایرنا/ زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: گفتمان دولت چهاردهم در قالب نهضت عدالت آموزشی تجلی یافته و بر این باور استوار است که هیچ کودک و نوجوانی در روستاهای دورافتاده، مناطق محروم یا کلان‌شهرها نباید از حق آموزش با کیفیت محروم باشد.

ذبیح الله تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح دستاوردهای سی و هشتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور افزود: در این اجلاس فرصت ارزشمندی جهت بازاندیشی در مسیر تعلیم و تربیت و ترسیم افق‌های نو برای سال تحصیلی جدید فراهم شد.

وی اظهار داشت: این اجلاس نه تنها یک نشست اداری بلکه یک همایش اندیشه و تجربه بود که در آن سیاست‌ها، راهبردها و اقدامات مشترک برای تحقق ماموریت بزرگ آموزش و پرورش مرور و هم‌افزایی شد.

تاراسی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم در این اجلاس، تاکید بر پروژه مهر بود که در آستانه سال تحصیلی جدید معنا پیدا می‌کند افزود: این پروژه فراتر از آماده‌سازی فضای آموزشی است و می‌تواند تمرینی برای همبستگی ملی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اقدامات مرتبط با آن شامل ایمن‌سازی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، تجهیز کلاس‌ها و ایجاد شور و نشاط فرهنگی است که هدف نهایی آن استقرار مدرسه به عنوان خانه دوم فرزندان ایران با انگیزه و نشاط تازه باشد.

وی با بیان اینکه پروژه مهر پیام روشنی دارد که همه باید در یک راستا برای دانش‌آموز، معلم و مدرسه تلاش کنیم اظهار داشت: گفتمان دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان بر عدالت و کیفیت‌بخشی در آموزش و یادگیری تاکید دارد.

تاراسی با بیان اینکه تلاش دولت بر کاهش فاصله میان مدارس شهری و روستایی و مدارس دولتی و غیردولتی استوار است، افزود: این مهم، اصلی‌ترین ماموریت ما در مسیر توسعه عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه توسعه حرفه‌ای معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: بر این اساس، صرفاً بخشنامه و دستورالعمل کافی نیست، بلکه نیازمند شکل‌گیری اجتماعات یادگیری هستیم که در آن معلمان به عنوان خالقان دانش، تربیت، تجربه‌ها و اندیشه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: شبکه‌های یادگیری، کارگاه‌های تخصصی و گروه‌های پژوهشی باید به موتورهای محرک تحول تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: در این مسیر، بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور، به ویژه هوش مصنوعی، ضروری است تا معلمان بتوانند مهارت‌ها و درک خود را با جهان جدید هم‌راستا سازند و نقش پررنگ‌تری در تربیت نسل آینده ایفا کنند.

تاراسی گفت: مدرسه تنها محل آموزش کتاب‌های درسی نیست بلکه بستر شکل‌گیری سرمایه اجتماعی، تمرین مردم‌سالاری دینی و پیوند نسل‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه در گفتمان دولت چهاردهم، مدرسه «خانه گفت‌وگوی ملت» است، اظهار داشت: مدرسه جایی است که خانواده، معلم و دانش‌آموز در یک سه‌ضلعی پویا مسئولیت ساختن فردای ایران را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اجلاس سی و هشتم نقطه عزیمت تازه‌ای برای آموزش و پرورش ایران اسلامی بود و امروز، با تکیه بر تجربه‌های گذشته و چشم‌انداز آینده، متعهد می‌شویم که مدرسه را به کانون وفاق، عدالت و نوآوری بدل کنیم.

وی اضافه کرد: با همکاری دولت چهاردهم، همدلی، مشارکت خانواده‌ها و حمایت خیرین، می‌توان مسیر توسعه عدالت آموزشی و بالندگی حرفه‌ای معلمان را هموار ساخت.





آخرین خبر زنجان در اینستاگرام : https://instagram.com/zanjan_today
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره