همافزایی بین دانشگاه فرهنگیان کردستان و آموزش و پرورش تقویت شود

ایرنا/ سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: همافزایی خوبی بین این دانشگاه و آموزشپرورش استان در بخشهای مختلف وجود دارد و این تعامل باید تقویت شود.
به گزارش ایرنا، سیدشهاب ارکیان روز دوشنبه در جلسه تقدیر از ارزیابان و عوامل اجرایی ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کردستان اظهار کرد: با همافزایی آموزش و پرورش، ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با دقت انجام شد و فرآیند رسیدگی به اعتراضات ثبت شده از روز گذشته آغاز شده است.
وی افزود: رسیدگی به اعتراضات صرفاً مبتنی بر بازبینی و بررسی مستندات ارزیابیهای انجام شده خواهد بود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان ادامه داد: بر اساس نتایج اعلامشده، تعدادی از داوطلبان اعتراضاتی داشتهاند که ثبت شده است و امیدواریم ظرف یک هفته به به صورت کامل بررسی شده و به نتیجه برسد.
ارکیان اضافه کرد: ۵۰ درصد نمره پذیرش مربوط به کنکور، ۲۵ درصد آزمون تربیتمعلم، ۱۳ درصد سوابق تحصیلی و ۱۲ درصد ارزیابی تکمیلی است، البته گاهی علت اصلی عدم پذیرش بهطور نادرست به ارزیابی نسبت داده میشود، در حالیکه عوامل مختلف در نتیجه نهایی تأثیرگذار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب تعلیم و تربیت بوده و حساسیت ارزیابی به دلیل افزایش تقاضای نخبگان بیشتر شده است، ضمن اینکه شیوه ارزیابی بر مبانی علمی و جهانی است و همواره در حال بهبود است.
سیدفواد حسینی افزود: دانشگاه فرهنگیان به تعبیر رهبر معظم انقلاب قلب تعلیم و تربیت است و اهمیت اصلی آن در ورودیهای دانشگاه نهفته است.
وی ادامه داد: رقابت برای ورود به این دانشگاه هر سال افزایش مییابد و حتی رتبههای برتر کنکور نیز متقاضی ورود هستند؛ موضوعی که حساسیت و دقت در فرایند ارزیابی را دوچندان میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: شیوه ارزیابی بر مبنای کانونهای ارزیابی، روشی علمی و جهانی است که به کار گرفته میشود و به طور مستمر در حال بهبود و رفع نواقص آن هستیم.
حسینی ضمن قدردانی از برنامهریزی و تلاش دانشگاه فرهنگیان گفت: بخشهای مختلف از جمله هسته گزینش و کلینیک فرهنگیان با رویکردی جهادی عمل کردند تا ارزیابی در بهترین شرایط ممکن و با دقت بالا انجام دهند.