نماد آخرین خبر

حکمرانی مشارکتی در آموزش و پرورش از رویکردهای دولت چهاردهم است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حکمرانی مشارکتی در آموزش و پرورش از رویکردهای دولت چهاردهم است

ایرنا/ بیرجند – ایرنا-معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دولت چهاردهم با تمرکز بر تقویت نظام آموزشی، در تلاش است تا حیات مدرسه را حفظ کند لذا حکمرانی مشارکتی را در امر مدرسه سازی دنبال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید نقی موسوی روز سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر نقش محوری معلم و مدرسه در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و نسبت به تهدیدهای ناشی از پیشرفت‌های هوش مصنوعی در حوزه آموزش هشدار داد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و درمان به عنوان سنگرهای اصلی جامعه، افزود: هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر چهره آموزش و پرورش بوده

و زمینه خودآموزی و خوددرمانی را فراهم کرده است، اما نباید فراموش کنیم که هیچ فناوری جایگزین تفکر انسانی و نقش حیاتی معلم در فرایند یاددهی و یادگیری نمی‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد:در حالی که آموزش عالی و دانشگاه‌ها در حال تجربه تحولات گسترده‌ای هستند، مدرسه و آموزش عمومی همچنان اصلی‌ترین بستر تعلیم و تربیت نسل‌های آینده بوده لذا حذف ناشدنی است و معلم به عنوان مهم‌ترین عنصر این فرایند، نقش بی‌بدیلی دارد.

وی با اشاره به چالش «مرگ مدرسه» و پدیده مدرسه‌زدایی که تحت تأثیر روندهای پست‌مدرنیته و فناوری‌های نوین قرار گرفته است، بر لزوم حکمرانی مشارکتی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش از این سنگر عقب‌نشینی کند، علاوه بر از دست رفتن هویت ملی، حرفه‌ای و اجتماعی معلمان، آموزش عمومی نیز با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد و این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر نسل‌های آینده داشته باشد.

وی از حمایت های ویژه دولت در تربیت معلم قدردانی کرد و خواستار توجه بیشتر به تقویت زیرساخت‌ها و منابع دانشگاه فرهنگیان شد تا بتواند معلمان توانمند و متعهد برای آینده کشور تربیت کند.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام : https://instagram.com/skhorasan_today