نماد آخرین خبر

معاون وزیر راه: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در مرحله نهایی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون وزیر راه: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در مرحله نهایی است

ایرنا/ اردبیل - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از رصد میدانی و ماهانه روند اجرای راه‌آهن اردبیل - میانه خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در مسیر تکمیل نهایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند، عصر جمعه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، اظهار کرد: علاوه بر بازدیدهای میدانی در اردبیل، در تهران نیز نشست‌ها و جلسات منظم و مستمر با پیمانکاران برگزار می‌شود و زمان‌بندی اجرای قطعات مختلف ریل و پروژه، تعیین و به تصویب می‌رسد.

وی افزود: نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی، مسئولان استان و رئیس‌جمهور محترم نیز بر این امر اجماع کامل دارند که پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تصریح کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی مصوب، جزئیات اقدامات هر پیمانکار مشخص شده است و در هر بازدید، روند اجرا مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، بر جدیت پیمانکاران در اجرای بی وقفه و مطابق با زمانبندی پروژه و بازدید و پیگیری مدیران مربوطه تاکید کرد.

مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل نیز گفت: راه آهن اردبیل - میانه به عنوان یکی از زیرساخت های ارتباطی استان، همواره مورد مطالبه مردم استان بوده و تکمیل و بهره برداری آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و هم اکنون در مرحله پایانی قرار دارد .

مشخصات این طرح ریلی که در ۱۲ قطعه در حال اجرا است، شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت است.

همچنین مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر، ۲۷ کیلومتر تونل و بازگشایی هفت کیلومتر گالری از دیگر مشخصات فنی این پروژه به شمار می رود که تکمیل و احداث آن را در زمره دشوارترین پروژه‌های اجرایی کشور قرار داده است.

به گفته مسئولان امر ، در طرح راه‌آهن اردبیل- میانه در نهایت ۶۲ دهنه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آب‌رو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد، کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد استفاده قرار گرفته است.





آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :https://instagram.com/ardabil__today