مطالبههای چهار نماینده مجلس سمنان در حضور وزیر آموزش و پرورش

ایرنا/ سمنان - ایرنا - تسریع در اجرای طرح رتبهبندی معلمان، جبران غفلتها در پرورش دانشآموزان همپای آموزش، و اولویتبندی و سرعتبخشی در تکمیل طرحهای آموزشی، از دغدغهها و تاکیدهای چهار نماینده مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۵ است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشیتربیتی سمنان روز پنجشنبه در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و جمعی از مسوولان ملی و استانی برگزار شد و نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان سمنان به بیان دغدغههای خود پرداختند.
سلامت و تمهیدات رفت و آمد ایمن دانشآموزان
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی را برای تحقق اهداف آموزشی به کار بگیرد.
عباس گلرو با اشاره به خطرات رفت و آمد دانشآموزان، افزود: ساماندهی حمل و نقل دانشآموزان یک ضرورت است و پیشنهاد میشود این موضوع با هدف حفظ سلامت آیندهسازان این مرز و بوم با اهتمام پیگیری شود.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانشآموزی در کلاسهای درس در سمنان، بیان کرد: افزایش فضای آموزشی نیاز این دیار است.
گلرو اظهار داشت: آغاز ساخت دانشگاه فرهنگیان از درخواستهای نمایندگان مردم در نقاط مختلف استان است و انتظار میرود این موضوع مورد توجه باشد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از عملکرد مطلوب استاندار سمنان در بخشهای مختلف به ویژه آموزش و قدردانی کرد.
ضرورت اولویتبندی در تکمیل طرحهای آموزشی
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: سمنان استانی با نرخ باسوادی بالا و دارای نیروی انسانی دانشآموخته و توانمند است.
احمد عجم افزود: ۷۲ درصد مراکز آموزشی شهرستان میامی فرسوده و نیازمند مقامسازی و نوسازی است و این رقم نگرانکننده و نیازمند توجه ویژه مسوولان است.
وی با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی دانشآموزی در استان سمنان، ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیران و تحقق تعهد دولت در مشارکت با خیران در افزایش سرانه موثر است.
وی با تاکید بر پرورش دانشآموزان همپای توجه به آموزش، بیان کرد: تعیین اولویت در نوسازی و مقاومسازی فضاهای آموزشی فرسوده سمنان مورد توجه ویژه باشد.
عجم با اشاره به پراکندگی استان سمنان، افزود: تقویت زیرساختها و توجه به تامین نیروی انسانی در بخشهای مختلف در آموزش و پرورش مورد توجه باشد.
وی مدعی شد: ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان چالاک نیست و باید در این زمینه تلاش شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی این استان، گفت: جبران عقبماندگی در سرانه آموزشی و ورزشی و نیروی خدماتی سمنان غفلت نشود.
جبران غفلتها در بخش تربیتی دانشآموزان
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح کتابهای درسی و ارتقای مهارت معلمان از کارهای در دست اجرای آموزش و پرورش است.
یاسر عربی افزود: توجه به معیشت معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش اهمیت دارد و نباید عفلت شود و هر پیشنهادی که برای حمایت از آموزش و پرورش است، مجلس شورای اسلامی همراهی میکند.
وی تصریح کرد: توجه به حوزه تربیتی از جمله تربیت اجتماعی و اخلاقی در نظام آموزش و پرورش کمی مغفول است و انتظار میرود این مسایل رفع شود.
وی بیان کرد: ارتباط با دنیا یک اساس است و باید به آیندهسازان مملکت از دوره دانشآموزی این مهارتها آموخته شود.
نماینده مردم گرمسار و آرادان افزود: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مدرسههای آرادان ناایمن است و نوسازی آن نیازمند نگاه ویژه است.
عربی با اشاره به جمعیت زیاد دانشآموزی در شهر ایوانکی، تصریح کرد: افزایش فضای آموزشی، تامین نیروی انسانی و ایجاد اداره آموزش و پرورش در این شهر یک ضرورت است.
ضرورت تسریع در تکمیل طرحهای آموزشی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایهمندیها در تاخیر اجرای رتبهبندی معلمان، گفت: رتبهبندی معلم تسریع شود.
علیاکبر علیزاده افزود: انتظار میرود ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سمنان در تکمیل طرحهای آموزشی نیمهتمام اهتمام ویژه ورزد.
وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی در سمنان و ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در این استان، استفاده از دانشآموختگان این دانشگاه را در سمنان در نقاط مختلف کشور خواستار شد.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش پرورش به منظور شرکت در اجلاسیه ملی نماز، افتتاح و آغاز ساخت پنج مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرکهای نهضت ملی مسکن با هدف توسعه عدالت در فضاهای آموزشی به سمنان سفر کرد.