معاون وزیر: ۳۰ ساعته شدن فعالیت معلمان غیردولتی پیگیری میشود

ایرنا/ کرمان - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال سه محور اساسی شامل واقعیسازی شهریه، شفافسازی و نصب عمومی میزان شهریه در مدارس و کیفیسازی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است و ۳۰ ساعته شدن فعالیت معلمان غیردولتی به عنوان یکی از الزامات کیفیتبخشی نیز پیگیری میشود.
به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده روز سه شنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ با محوریت پروژه مهر، افزود: هیچ دانشآموزی نباید به دلیل نبود مدرسه دولتی ناگزیر به تحصیل در مدرسه غیردولتی شود.
وی اظهار داشت: نباید به دانشآموز و خانوادههای آنان ظلم شود و در عین حال تخلف از سوی هیچ مدرسه غیردولتی نیز پذیرفته نخواهد بود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، شورای آموزش و پرورش را ظرفیتی معرفی کرد که همه اعضای آن با نگاه مشترک برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش میکنند.
وی گفت: همه مدیران دستگاههای عضو شورا برای رفع مشکلات این حوزه پای کار آمدهاند و رییس جمهور نیز بر مشارکت مردم در آموزش و پرورش و بهرهگیری از توان نخبگان دانشگاهی و دستگاههای مختلف تاکید ویژه دارد.
محمودزاده افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پوشش تحصیلی دانشآموزان به مرز صد درصد رسیده است؛ به گونهای که در دوره ابتدایی ۹۹ درصد پوشش داریم و در دوره متوسطه نیز با راهاندازی مدارس بزرگسالان تلاش میشود حتی یک دانشآموز هم از تحصیل بازنماند.
وی بیان کرد: امروز مدارسی در کشور وجود دارد که با یک دانشآموز و یک معلم اداره میشوند که نشاندهنده نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۴۵ جلسه با محوریت آموزش و پرورش در سطح ملی برگزار شده که بیانگر اهمیت این حوزه است گفت: تحول در کلاس درس و ارتقای مدیریت آموزشگاهی دو رکن اصلی برای افزایش کیفیت آموزشی است که به جریان علمی کشور و تقویت پایههای قدرت از طریق علم کمک میکنند.
وی افزود: بخشی از این تربیت نیز در مدارس غیردولتی محقق میشود و به دلیل محدودیت منابع، امکان کمک مستقیم دولت به این مدارس وجود ندارد.
محمودزاده با بیان اینکه اصل در آموزش و پرورش معلم و مدرسه است و ماموریت اصلی آن تربیت دانشآموز در تراز نظام است، تصریح کرد: در استان کرمان ۲۳ درصد دانشآموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند و همکاریهای خوبی برای تحقق تربیت در تراز انقلاب اسلامی انجام شده است.
ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان با محور پروژه مهر برگزار شد.
بررسی راهکارهای شناسایی، جذب و ثبت نام بازماندگان از تحصیل و کم سوادان و بیسوادان (شناسایی ظرفیت سایر نهادها)، تعیین تکلیف افتتاح حساب مدارس حقیقی بر اساس ماده ۱۷ قانون تاسیس مدارس غیردولتی، بررسی و پیگیری مسائل مدارس غیردولتی و شهرداری در حوزه ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی و بررسی اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس مدارس غیردولتی در بهره مندی از تخفیفها و ترجیحهای قانونی مدارس غیردولتی از دستورکارهای این جلسه بود.
در این نشست از ۲ چهره موفق سوادآموزی استان همزمان با روز جهانی پیکار با بیسوادی نیز تجلیل شد.