۶۰ هزار معلم ابتدایی سالانه توانمند میشوند/ توسعه فرهنگ قرآنی را سلیقهای دنبال نکنیم

ایسنا/ مشاور وزیر آموزش و پرورش، ضمن تأکید بر لزوم عمل به اسناد بالادستی، اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش با رهبری وزیر، اولویت نخست خود را در تمامی بخشها به نماز و قرآن اختصاص داده است.
دکتر محمد رضا مسیبزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش، دوشنبه (۵ مهر) در جلسه شورای قرآنی که در دفتر نماینده ولیفقیه در استان کردستان برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم عمل به اسناد بالادستی، اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش با رهبری وزیر، اولویت نخست خود را در تمامی بخشها به نماز و قرآن اختصاص داده است.
انتقاد از عملکرد سلیقهای و لزوم رجوع به سند بالادستی
مشاور وزیر آموزش و پرورش، شعار محوری برنامههای قرآنی را عمل به اسناد دانست و تأکید کرد: خواهشم از همه عزیزان این است که به اسناد بالادستی توجه کنند. ما معمولاً همه برنامهها را بر اساس علاقه و توان خود، بهصورت سلیقهای دنبال میکنیم. متأسفانه یا خوشبختانه، قرآن را سلیقهای دنبال میکنیم.
وی افزود: سالها زحمت کشیده میشود تا یک سندی مانند منشور توسعه فرهنگ قرآنی که بسیار کامل است، مصوب شود. اسناد زیرمجموعه این منشور، از جمله سند توسعه آموزش عمومی، وظایف بخشهای مختلف را مشخص کرده است. توصیه میکنم خدمت بزرگواران به این اسناد توجه شود. اگر هر کس وظایف خود را طبق سند دنبال کند، قطعاً اهداف محقق خواهند شد.
۴ وظیفه اصلی آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه
مسیبزاده تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش با رهبری وزیر، اولویت اول خود را در تمامی بخشها، بحث نماز و قرآن قرار داده است. براساس برنامه هفتم توسعه نیز، چهار وظیفه عمده در حوزه قرآن به آموزش و پرورش سپرده شده است؛ ابتدا توانمندسازی معلمان و آموزگاران مطرح است، توجه به توانمندسازی معلمان و آموزگاران پایههای ابتدایی که در این راستا ۶۰ هزار نفر در هر سال و مجموعاً ۳۰۰ هزار نفر تا پایان برنامه ۵ ساله توانمند سازی میشوند.
حفظ قرآن، توجه محوری به بحث حفظ قرآن
وی مدارس حفظ قرآن را دیگر محور مورد توجه آموزش و پرورش دانست عنوان کرد که در این زمینه برای راهاندازی ۱٢۰۰ مدرسه حفظ قرآن در سراسر کشور تعهد شده که در سال نخست، ۳۰۰ مدرسه راهاندازی میشود. دستورالعمل و شیوهنامه این مدارس ابلاغ شده و سهمیه استان کردستان مشخص است.
وی، ارتقاء سواد قرآنی دانشجو معلمان را از دیگر وظایف محوله به آموزش و پرورش دانست و گفت: در این راستا توجه به ارتقای سواد قرآنی دانشجو فرهنگیان و دانشجویان عزیز دانشگاه فرهنگیان، مورد توجه قرار گرفته تا از همان ابتدا از بیسوادی قرآنی معلمین پیشگیری شود.
وی در پایان صحبتهای خود بار دیگر بر توجه به اسناد تأکید کرد و از برگزاری کارگروه کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان کردستان در روز گذشته ۴ آبان و تلاشهای عزیزان در صدا و سیمای کردستان قدردانی کرد.
انتهای پیام


















