کار سخت و سهل رسانهها

آخرین خبر/ برای امیدآفرینی دنبال راه حل گشتن و پیدا کردن روشهایی که بتوان با استفاده از آن جامعه را نسبت به آینده امیدوار کرد کار سخت و سهلی است. سخت از این جهت که تا زمانی که فرد خود امیدوار نباشد نمیتواند امیدآفرینی را ترویج کند و سهل از آن جهت که میتوان در میان همه سختیها، ناملایمات و مشکلات باز هم روزنههای امید را دید، امیدوار بود و تلاش کرد.
اصلیترین وظیفهای که رسانهها برای امیدآفرینی دارند، در پیگیری مسائلی است که منجر به ایجاد نشاط و امید در میان مردم میشود.
شناخت این که مردم و جامعه با چه چیز خوشحالتر میشوند موضوع پیچیدهای نیست. در گام اول باید در میان جامعه بود. نخستین گام با مردم بودن و میان مردم بودن است. جامعه امیدوار سختیها را میبیند، به دنبال پیدا کردن راهحلها میگردد و در این میان رسانهای که به دنبال ترویج نشاط در جامعه است، بازتابدهندهی تلاشهای فردی و جمعی آحاد جامعه است. تا رسانه ها در میان مردم نباشند و روایاتهای خرد امید را در گوشهگوشه این سرزمین نیابند و به خوبی بازتاب ندهند، نمیتوان از امید در جامعه سخن گفت. رسانه موظف است در تمامی زمانها، در سختترین شرایط و حتی در زمانی که خود رسانه هم در زیر فشار مسائل مختلف اقتصادی و امثال آنها قرار دارد، به دنبال انعکاس روایت هایی که از روزهای بهتر خبر میدهد باشد.
رسانه نقش اغواگرایانه ندارد. رسانه وظیفه و رسالت بازتاب تلاشهای خرد و کلان در گوش گوشه این سرزمین را دارد. اگر به این وظیفه عمل کند میتواند دریچهای برای امیدواری و تلاش بیشتر باشد و اگر نتواند وظیفه خود در جهت انعکاس روایتهای تلاش آحاد مختلف جامعه را انجام دهد قطعا نمیتواند رسانهای باشد که به او رسانهی امیدآفرین اطلاق میکنند. امیدآفرینی وظیفه حرفهای همه رسانهها در تمام نقاط دنیا است. همین امیدآفرینی است که منجر به تلاش، نشاط و پویندگی در بخشهای مختلف اجتماع میشود. همین امید است که منجر به شکوفایی دانش و خلق فرصتهای تازه برای زندگی سعادتمندانه انسانها میشود.
#پیشرفت_ایران
#امید_خراسان_رضوی
سیدمحسن فرجادی، مدیرعامل آخرین خبر


















