ماجرای گم شدن کاروان الوصل در جاده!

ورزش 3/تأخیر یکونیمساعته در ورود اتوبوس تیم الوصل به ورزشگاه شهدای قدس، حاشیهساز شد و حالا راننده اتوبوس جزئیات ماجرا را شرح میدهد.
دیر رسیدن اتوبوس یک تیم فوتبال به محل برگزاری مسابقه پدیدهای عجیب یا غیرمعمول نیست؛ بارها در لیگهای مختلف جهان اتفاق افتاده و حتی تیمهای بزرگ هم تجربهاش را داشتهاند. معمولاً دلایل این اتفاق، کاملاً شناختهشده است: ترافیک سنگین مسیرهای منتهی به استادیوم، ازدحام بیشازحد جمعیت اطراف ورزشگاه یا توقفهای ناخواسته در خیابانهای اطراف. اما آنچه شامگاه دیدار استقلال و الوصل رخ داد، از جنس همان اتفاقات تکراری نبود. اینبار ماجرا نه ترافیک بود و نه حضور هواداران؛ بلکه یک اشتباه عجیب در مسیریابی بود که اتوبوس تیم اماراتی را از شهر قدس، کیلومترها دورتر به حوالی گرمدره کرج کشاند.
این خطای غیرمنتظره که ابتدا به اشتباه راننده نسبت داده شد، حالا مشخص شده ریشهای متفاوت دارد. اتوبوس الوصل که با هدایت خودروهای راهور حرکت میکرد، چندین بار از مسیر اصلی منحرف شد و همین موضوع باعث شد تیم میهمان با تأخیری کمسابقه به ورزشگاه شهدای قدس برسد. این اتفاق بلافاصله به سوژه اصلی شبکههای اجتماعی تبدیل شد؛ کاربران با سرعت برق شوخیها، ویدیوها و میمهای مختلف ساختند و روایتهای طنزآمیز از «گم شدن اتوبوس الوصل در دل جادههای کرج» را دستبهدست کردند. در فضای مجازی، این حادثه به یکی از عجیبترین لحظات فصل لقب گرفت.
در چنین شرایطی، برای روشنشدن جزئیات ماجرا سراغ فردی رفتیم که در مرکز این رویداد قرار داشت؛ میلاد احترامی، راننده اتوبوسی که ۹۰ دقیقه پرحاشیه را پشت فرمان سپری کرد. او روایت دستاولی از آنچه رخ داد ارائه میدهد؛ روایتی که نهتنها ابهامها را برطرف میکند بلکه نشان میدهد مشکل، هرچه بود، از اشتباه فردی راننده نشأت نگرفته بلکه از فرآیند هدایت کاروان و تصمیمهای اشتباه خودروهای راهور سرچشمه گرفته است. در ادامه گفتوگوی کامل او با ورزش سه را میخوانید تا تصویر دقیقتری از یکی از عجیبترین تأخیرهای سالهای اخیر فوتبال ایران داشته باشید.
میلاد احترامی، فردی که راننده اتوبوس الوصل بود، توضیح داد که دلیل اصلی تأخیر، اشتباه او یا بیاطلاعی از مسیر نبوده، بلکه شرایطی بوده که به دلیل الزام به حرکت پشت سر راهور ایجاد شده است. او گفت: «ما از ابتدا مسیر را کاملاً بلد بودیم. هم من مسیر ورزشگاه را میشناختم و هم مسئول حراست که کنار من نشسته بود. اما طبق دستور، اجازه نداشتیم از پشت سر راهور جدا شویم. ماشینهای سفارت و مربیان تیم هم پشت سر ما بودند و همهچیز باید به صورت کاروانی حرکت میکرد. هرجا راهور میرفت، ما هم مجبور بودیم همان مسیر را برویم.»
او درباره دلیل انحراف مسیر و رسیدن اتوبوس به حوالی گرمدره توضیح داد: «چند بار مسیر اشتباه رفت. هر مرتبه که اشتباه میرفت، حراست با او تماس میگرفت و تذکر میداد. خودش میگفت میخواهد مسیر کمترافیک پیدا کند، اما یکی دو بار اشتباهی وارد مسیرهای دیگر شد. در برخی لحظات حتی تماسها را جواب نمیداد. همین باعث شد سر از محدوده گرمدره دربیاوریم و دوباره مسیر را برگردیم.»
راننده اتوبوس الوصل سپس به تغییر راهور اشاره کرد و گفت: «راهوری که روز اول همراهمان بود، فرد دیگری بود. روز بازی نمیدانم چه اتفاقی افتاد که راهور تغییر کرد. به او هم تأکید شده بود که مقصد، ورزشگاه شهر قدس است. اما در عمل چند بار مسیر را اشتباه رفت و ما هم اختیار جدا شدن از کاروان را نداشتیم.»
او درباره احتمال اشتباه در مسیریابی نیز توضیح داد: «اینکه آنها با GPS کار میکنند یا نه را نمیدانم، چون داخل خودروی آنها نبودیم. ما و بقیه خودروهای همراه مسیر را بلد بودیم، اما دستور این بود که فقط پشت سر راهور حرکت کنیم. هر زمان تماس میگرفتیم و میپرسیدیم چرا مسیر را اشتباه میروید، یک توضیح جدید میداد. در نهایت وقتی پاسخ تلفن را نمیداد، حراست مجبور شد پیام بدهد و به او بگوید: آبروی ما را بردی، چرا این کارها را میکنی؟»

احترامی در پایان تأکید کرد: «اگر اجازه داشتیم مستقل حرکت کنیم، قطعاً بهموقع میرسیدیم. کل مشکل از این بود که نمیتوانستیم از پشت سر راهور جدا شویم و هنوز هم نفهمیدیم که چرا راهور همچین کاری کرد.»

















