logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

سامسونگ احتمالاً فقط از تراشه اسنپدراگون در گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ استفاده می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سامسونگ احتمالاً فقط از تراشه اسنپدراگون در گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ استفاده می‌کند

دیجیاتو/ ظاهراً حجم فروش گوشی‌های تاشو باعث شده است تا سامسونگ همچنان مجبور به استفاده از تراشه‌های ساخت کوالکام در این سری باشد.

گزارشی که به‌تازگی منتشر شده‌است، ادعا دارد که سامسونگ تنها از تراشه ساخت کوالکام برای پرچمداران تاشوی بعدی خود استفاده خواهد کرد و خبری از نسخه مبتنی بر تراشه‌های سری اگزینوس نخواهد بود. با توجه به رویه فعلی این شرکت، چنین تصمیمی دور از انتظار نخواهد بود.

مشخصات احتمالی تراشه گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ سامسونگ
طبق یک گزارش جدید که به منابع کره‌ای منتسب شده‌است، سامسونگ برای بار دیگر قصد استفاده از استراتژی تک تراشه‌ای را برای گوشی‌های تاشوی آتی خود دارد؛ در نتیجه نباید انتظار عرضه نسخه‌ای از گلکسی فولد ۶ یا فلیپ ۶ با تراشه اگزینوس را داشته‌باشیم. البته به نظر می‌رسد که عدم بهره‌گیری از اگزینوس ۲۴۰۰ و انتخاب اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌عنوان تنها تراشه برای پرچمداران تاشو، ربطی به عملکرد تراشه سامسونگ ندارد و تنها به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید بوده است.


توسعه محصولی که از دو تراشه مختلف استفاده کند، نیازمند هزینه بیشتری است و حتی پس از فروش نیز باید منابع گسترده‌تری جهت پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای نسخه‌های مختلف، صرف شود. ظاهراً همین موضوع باعث شده‌است تا سامسونگ اقدام به‌کنار گذاشتن تراشه داخلی اگزینوس ۲۴۰۰ خود کند و به سراغ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برود. طبق برآوردهای انجام شده از سوی این شرکت، تعداد فروش محصولات تاشو به اندازه‌ای نیست که استفاده از دو تراشه متفاوت برای آنها صرف داشته‌باشد. البته سری گلکسی فولد و فلیپ به‌صورت پیوسته شاهد افزایش محبوبیت هستند؛ اما این مقدار هنوز به سری پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S نرسیده است و فاصله زیادی بین سری‌های اشاره‌شده، وجود دارد.

رندرهای‌ی که اخیراً از کیس‌های مخصوص گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ منتشر شده‌است، تقریباً مشابه با آنچه قبلاً انتظار داشته‌ایم، بوده است و ویژگی جدیدی را به لیست امکانات این دستگاه‌ها، اضافه نمی‌کند. نسل فعلی گوشی‌های تاشوی سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برند که براساس فناوری ۴ نانومتری ساخته شده‌است. حداکثر میزان رم در این دو دستگاه متفاوت است؛ به‌طوری که گلکسی فولد ۵ با حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم در دسترس خریداران قرار دارد، اما این مقدار برای گلکسی فلیپ ۵ تنها ۸ گیگابایت است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر