logo

آتاری سوت پایان «اولین جنگ کنسولی تاریخ» را به صدا درآورد

منبع
زوميت
بروزرسانی
آتاری سوت پایان «اولین جنگ کنسولی تاریخ» را به صدا درآورد

زومیت/ برند آتاری با تصاحب یکی از رقبای قدیمی و معروف خود، رسماً به اولین جنگ کنسولی تاریخ به پایان داد.
 
تصور کنید که نینتندو به‌یک‌باره تصمیم بگیرد سگا را تصاحب کند؛ این تقریباً همان اتفاقی است که امروز رخ داده. چون آتاری در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که شرکت اینتلی‌ویژن را تصاحب کرده است.

تصاحب اینتلی‌ویژن به دست آتاری، یکی از طولانی‌ترین رقابت‌های تاریخ صنعت بازی را به پایان می‌رساند. بر اساس بیانیه‌ی رسمی، آتاری قرار است برند اینتلی‌ویژن و بیش‌از ۲۰۰ بازی ساخته‌شده توسط این شرکت را تصاحب کند.


Atari

آتاری در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش اعلام کرد که رقابتش با اینتلی‌ویژن، نخستین جنگ کنسولی تاریخ بود. این دو در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی مشغول رقابت بودند.

آتاری در تلاش است تا توزیع دیجیتالی و فیزیکی بازی‌های قدیمی اینتلی‌ویژن را گسترش دهد و درصورت امکان سراغ توسعه‌ی بازی‌های جدیدی برود.

برخلاف آنچه انتظار داشتیم، توافق بین اینتلی‌ویژن و آتاری شامل کنسول Intellivision Amico نیست. آتاری می‌گوید شرکتی که تا به امروز با نام اینتلی‌ویژن شناخته می‌شد، نام خودش را تغییر می‌دهد و تلاش می‌کند به توسعه‌ی کنسول مورد بحث (که قرار بود سال ۲۰۲۰ از راه برسد) ادامه دهد. به گفته‌ی آتاری، اینتلی‌ویژن سابق اجازه دارد که بازی‌هایش را روی کنسول Amico اجرا کند.

آتاری و اینتلی‌ویژن سال‌ها ازطریق کنسول‌هایشان با یک‌دیگر رقابت سنگینی انجام می‌دادند. اینتلی‌ویژن تقریباً پنج میلیون دستگاه از کنسولش را تا سال ۱۹۹۰ فروخت و پس از آن آتاری تصمیم گرفت روی کنسول‌های قدیمی متمرکز شود و نسخه‌های مینی کنسول‌هایش را در دسترس قرار دهد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره