تهیهکنندهی Ninja Gaiden 4 وعدهی نبردهایی جذاب و متعادلتر در این بازی را میدهد

گیم فا/ در حالی که گیم پلی اصلی مجموعهی Ninja Gaiden بر مبارزات سریع با گروهی از دشمنان تمرکز دارد، برخی از نبردهای باس در نسخههای پیشین بیشتر شبیه به دیوارهایی بودند که بازیکن باید بهتدریج آنها را خرد میکرد تا پیش برود. حالا تهیهکنندهی Ninja Gaiden 4 اعلام کرده که دنبالهی جدید این مجموعه قرار است با درسگرفتن از ضعفهای گذشته، مبارزات باس جذابتری ارائه دهد.
فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda)، تهیهکنندهی Ninja Gaiden 4، در مصاحبهای با نشریهی ژاپنی Famitsu اظهار کرده که نسخهی جدید از نظر حس و حال بسیار شبیه به Ninja Gaiden 2 است. دلیل این شباهت، حضور یوجی ناکائو (Yuji Nakao) از استودیو Platinum Games در مقام کارگردان و تهیهکنندهی بازی است؛ فردی که طرفدار پر و پا قرص نسخهی هکانداسلش سال ۲۰۰۸ محسوب میشود.
یاسودا در ادامه اذعان کرده که اگرچه نسخههای اصلی Ninja Gaiden در گیم پلی لحظهبهلحظه عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما مبارزات باس چندان محبوب بازیکنان نبودند. او این موضوع را به ضعفهای گذشتهی تیم Team Ninja نسبت داده و همچنین گفته که بهنظر میرسد طرفداران بیشتر از مبارزه با دشمنان معمولی لذت میبرند تا باسها.
با توجه به این دیدگاهها، تیم سازنده از استودیو Platinum Games خواسته تا در میانهی روند توسعه، تعداد برخوردهای بازیکن با دشمنان معمولی را افزایش دهد. یاسودا میگوید که احتمالاً این درخواست برای پلاتینیوم خوشایند نبود، چرا که بازی در آن زمان تقریباً آمادهی انتشار بوده است. با این حال، افزایش تعداد دشمنان در بخشهای ریلی بازی باعث شده تا تجربهی بازی بیشتر با هویت مجموعه همخوانی داشته باشد.
در مورد مبارزات با باسها، یاسودا تأکید کرده که این نبردها بسیار سرگرمکنندهتر از بازیهای قبلی خواهند بود و از همان ابتدا بهخوبی طراحی شدهاند. بهگفتهی او، تیم توسعه دربارهی هر نبرد باس بهصورت دقیق بحث کرده و حتی دربارهی درجهی سختی آنها مناظرههایی داشتهاند. در نهایت، آنها به تعادلی رسیدهاند که بهنظرشان هم سرگرمکننده و هم چالشبرانگیز برای همهی بازیکنان است.
بازی Ninja Gaiden 4 در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۹ مهر ۱۴۰۴) برای پلتفرمهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس/ایکس منتشر خواهد شد.