نماد آخرین خبر

انویدیا از DLSS 3.5 برای کارت‌های گرافیک RTX رونمایی کرد؛ بهبود رهگیری پرتو با هوش مصنوعی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ انویدیا پارسال از فناوری DLSS 3 پرده برداشت که از هوش مصنوعی برای افزودن فریم در نمایش بازی‌ها استفاده می‌کرد. این شرکت حالا در گیمزکام ٢٠٢٣ فناوری DLSS 3.5 را معرفی کرده است که از «بازسازی پرتو» (Ray Reconstruction) پشتیبانی می‌کند. این ویژگی از طریق شبکه‌های عصبی موجب بهبود کیفیت رهگیری پرتو می‌شود.

فناوری DLSS 3.5 برخلاف نسخه قبلی منحصر به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 نخواهد بود و برای پردازشگرهای سری RTX 20 به بعد منتشر می‌شود. انویدیا می‌گوید DLSS 3.5 به‌طور خاص برای بازی‌هایی طراحی شده است که از رهگیری مسیر یا رهگیری پرتوی کامل پشتیبانی می‌کنند.

فناوری DLSS درحال‌حاضر از نویزگیرهایی بهره می‌برد که به‌طور دستی تنظیم شده‌اند تا در صحنه‌هایی که نور در آن‌ها رهگیری می‌شود، جای پیکسل‌های خالی نور را پر کنند. ولی این تکنیک می‌تواند موجب ازدست‌رفتن بخشی از دقت رنگ، نورپردازی و حتی اختلال شبح یا Ghosting شود. انویدیا می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کند و پیکسل‌های باکیفیت‌تری بسازد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره