نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

قیمت گران‌ترین ماستنگ GTD با تمام آپشن‌ها، بیش از 600 هزار دلار!

منبع
پدال
بروزرسانی
قیمت گران‌ترین ماستنگ GTD با تمام آپشن‌ها، بیش از 600 هزار دلار!

پدال/ هرچند قیمت پایهٔ ماستنگ GTD از ۳۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی با سفارش تمام آپشن‌ها این رقم می‌تواند از ۶۰۰ هزار دلار هم فراتر برود.

فورد ماستنگ GTD، قدرتمندترین ماستنگ جاده‌ای تاریخ، با قیمت پایه ۳۲۵ هزار دلار وارد بازار می‌شود. این خودرو که تا سال ۲۰۲۶ در تعداد محدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه در سال تولید خواهد شد، توسط شرکت مالتی‌ماتیک در کانادا ساخته می‌شود یعنی همان کارخانه‌ای است که پیش‌تر سوپراسپرت فورد GT با موتور V6 را تولید می‌کرد؛ اما قیمت GTD به‌سرعت می‌تواند سر به فلک بکشد. نسخه کربن سریز با قیمت ۴۲۸ هزار دلار و نسخه روح آمریکا با ۴۲۹ هزار دلار عرضه می‌شوند اما قیمت GTD می‌تواند از این هم گران‌تر تمام شود زیرا با سفارش آپشن‌های متعدد، قیمت این ماستنگ خاص از مرز ۶۰۰ هزار دلار هم عبور خواهد کرد.

چنین قیمتی برای خودرویی که در داخل قطعات پلاستیکی مشترکی با مدل‌های ارزان‌تر ماستنگ مثل نسخهٔ ۳۳ هزار دلاری چهار سیلندر دارد بحث‌برانگیز است. برای مقایسه، شورلت کوروت ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و قیمت پایه ۱۷۳, ۳۰۰ دلار، عملکردی در سطح سوپراسپرت‌ها و حتی هایپرکارهای قدیمی را با قیمتی به‌مراتب کمتر از ماستنگ ارائه می‌دهد. در اروپا نیز فراری ۲۹۶ اسپشیاله با قیمت حدود ۴۵۰ هزار دلار عرضه می‌شود و لامبورگینی روئلتو با قیمت ۶۰۸ هزار دلار، در محدوده قیمتی GTD فول‌ آپشن قرار می‌گیرد. این مقایسه‌ها باعث شده برخی قیمت‌گذاری فورد را غیرمنطقی بدانند درحالی‌که موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ V8 این خودرو نیز همان پیشرانه‌ای است که در نسل قبلی شلبی GT500 استفاده شده بود.

بااین‌حال، ماستنگ GTD ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این خودرو با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، سیستم تعلیق نیمه‌فعال و اجزای هیدرولیکی در عقب (که فضای صندوق را غیرقابل‌استفاده کرده)، خودرویی خاص است. گیربکس دوکلاچه ترنس‌اکسل که در عقب نصب شده، آن را از شلبی GT500 نسل قبلی متمایز می‌کند. همچنین GTD در پیست نوربرگ‌رینگ زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه را ثبت کرده که نشان‌دهنده توانایی‌های بالای آن است. فورد برای نسل بعدی شلبی GT500 که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود، از پیشرانه جدیدی با نام لِجِند (جانشین پردتور) استفاده خواهد کرد. برخلاف GTD، این مدل احتمالاً از ترنس‌اکسل استفاده نمی‌کند تا طراحی ساده‌تری داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره