نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی نسل جدید لکسوس ES برای بازار اروپا، رقیب تازه سری 5 و E کلاس

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی نسل جدید لکسوس ES برای بازار اروپا، رقیب تازه سری 5 و E کلاس

پدال/ نسل جدید لکسوس ES با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی، آماده رقابت با ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس E کلاس و آئودی A6 در بازار اروپا است.

ES که از سال ۱۹۸۹ در سبد محصولات لکسوس حضور دارد، حالا با نسل هشتم خود به دنبال جلب‌توجه بازار اروپا است. این سدان لوکس که ابتدا در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، یک ماه بعد در اروپا معرفی شده تا با غول‌های آلمانی مانند ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس E کلاس و آئودی A6 رقابت کند. اگرچه ES در اروپا چندان موفق نبوده اما لکسوس با طراحی جدید و فناوری‌های پیشرفته، قصد تغییر این روند را دارد.

نسل جدید ES با طراحی کاملاً جدید، ظاهری مدرن و جذاب ارائه می‌دهد. جلوپنجره‌ای هم‌رنگ بدنه با چراغ‌های L شکل باریک‌تر، چهره‌ای تهاجمی‌تر به این سدان بخشیده است. مدل‌های هیبریدی از جلوپنجره باریک برای خنک‌کنندگی بهتر و مدل‌های الکتریکی از طراحی مینیمال در بخش جلو بهره می‌برند. خطوط روان سقف با شیب ملایم به سبک فست‌بک و نوار LED سراسری در عقب، ظاهری اسپرت و پویا ایجاد کرده‌اند. ابعاد خودرو نیز افزایش یافته و حالا ۱۶۵ میلی‌متر کشیده‌تر از مدل قبلی است. فاصله بین محورها نیز ۸۰ میلی‌متر بیشتر شده که فضای داخلی جادارتری را فراهم می‌کند.

داخل کابین، لکسوس با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی، بزرگ‌ترین نمایشگر تاریخ خود را معرفی کرده که قابلیت شخصی‌سازی با میانبرها و ویجت‌ها دارد. صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نیز استاندارد است. متأسفانه نمایشگر اختصاصی سرنشین که در چین عرضه شده، برای اروپا در دسترس نیست. بهبود عایق‌بندی سروصدا و مواد باکیفیت‌تر نیز کابین را لوکس‌تر کرده‌اند. کلیدهای مخفی لمسی که فقط در زمان روشن بودن خودرو ظاهر می‌شوند، جلوه‌ای مدرن به کابین بخشیده‌اند. سیستم صوتی ۱۷ بلندگوی مارک لوینسون نیز برای علاقه‌مندان به صدا در دسترس است. برای سرنشینان عقب، امکان جمع شدن صندلی سرنشین جلو برای افزایش فضای پا فراهم شده و مجموعه ایمنی پیشرفته لکسوس سیفتی سیستم پلاس نیز به‌روز شده است.

نسل جدید ES بر پایه پلتفرم بهبودیافته TNGA-K ساخته شده که در خودروهایی مانند تویوتا کمری و کراون کراس‌اوور نیز استفاده می‌شود. سیستم تعلیق جدید با محور عقب چند اتصالی و بدنه مستحکم‌تر، کیفیت سواری و هندلینگ بهتری ارائه می‌دهد. برای اروپا، خریداران می‌توانند از میان پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی انتخاب کنند. مدل پایه ES300h با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۱۹۹ اسب بخار تولید می‌کند و در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. مدل قوی‌تر ES350h نیز با همان پیشرانه ۲.۵ لیتری، ۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد و در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک در دسترس است.

برای اولین بار، ES با پیشرانه‌های الکتریکی نیز عرضه می‌شود. مدل ES350e با ۲۲۱ اسب بخار و باتری ۷۷ کیلووات ساعت، فقط در نسخه دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. مدل پرچم‌دار ES500e با ۳۳۸ اسب بخار و باتری ۷۵ کیلووات ساعت، در نسخه چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. لکسوس هنوز برد رسمی WLTP را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود کارآمدترین مدل الکتریکی تا ۵۳۰ کیلومتر برد داشته باشد. فروش لکسوس ES 2026 در اروپا از بهار ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و جزئیات قیمت و مشخصات نهایی نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره