نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پشت فرمان کادیلاک CT4-V، قدرتمند اما فاقد هیجان بلک‌وینگ

منبع
پدال
بروزرسانی
پشت فرمان کادیلاک CT4-V، قدرتمند اما فاقد هیجان بلک‌وینگ

پدال/ کادیلاک CT4-V با شاسی عالی و ظاهری جذاب، گزینه‌ای بین مدل پایه و بلک‌وینگ است، اما کابین پلاستیکی و پیشرانه‌ای کم‌هیجان از جذابیت آن کاسته‌اند.

تصور کنید درست قبل از سفر، شامی درست می‌کنید و می‌خواهید تمام مواد فاسدشدنی در یخچال را مصرف کنید. نتیجه غذایی می‌شود بخش‌هایی از آن خوب است اما در کل عالی نیست. کادیلاک CT4-V هم چنین شرایطی دارد. برخی عناصر را از CT4-V بلک‌وینگ باشکوه به عاریت گرفته، اما نمی‌تواند همان غذای دل‌چسب را سرو کند. شاسی فوق‌العاده، ظاهر جذاب و تنظیمات پرفورمنس V-mode، دلپذیر هستند اما این‌ها با کابینی پلاستیکی و بی‌روح و پیشرانه‌ای خواب‌آلود همراه شده‌اند. نتیجه، خودرویی سیرکننده اما نه فوق‌العاده است.

سخت‌ترین بخش رانندگی با CT4-V این است که باید به همگان بگویید این یک بلک‌وینگ نیست. این مدل در ظاهر شباهت زیادی به برادر قدرتمندتر خود دارد و درواقع فقط در حد چند اسپویلر و ورودی هوا با برادر پرچم‌دار ۴۷۲ اسب بخاری خود فاصله دارد. بلک‌وینگ خودروی بی‌نقصی است و CT4-V بدون بلک‌وینگ هم هرچند بسیار هیجان‌انگیزتر از مدل پایه CT4 است اما موتور توربوشارژ ۲.۷ لیتری با ۳۲۵ اسب بخار و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، هیجانی که از یک مدل «V» انتظار داریم را ارائه نمی‌دهد.

البته این‌طور نیست که CT4-V عملکرد ضعیفی داشته باشد. در تست‌های ما، این کادیلاک عملکرد بدی نداشت و توانست در ۴.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی کند. همچنین از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۷.۵ متر متوقف شد که قابل‌احترام است اما در خیابان، حداقل در حالت رانندگی پیش‌فرض تور، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک در معکوس دادن کند عمل می‌کند و برای تعویض به دنده بالاتر عجله دارد که این باعث تأخیر آزاردهنده‌ای در سبقت‌های بزرگراهی و مکثی کسل‌کننده در خروج از پیچ‌ها می‌شود.

تعویض دستی یا تغییر به حالت اسپرت پاسخگویی کادیلاک را بهبود می‌بخشد و نشان می‌دهد که گشتاور ۵۱۵ نیوتن متری آن می‌تواند به‌سرعت در دسترس باشد. همچنین متوجه شدیم که این خودرو کمی پرمصرف است و در طول مدت تست ما، مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کرد. با وجود مشکلات گیربکس، موتور ۲.۷ لیتری کند نیست و چابکی خوبی را برای CT4-V فراهم می‌کند. این کادیلاک مسافت‌های بزرگراهی را فوق‌العاده نرم طی می‌کند و روی جاده‌های ناهموار با تعلیق تطبیقی که ضربه‌ها و چاله‌ها را مهار می‌کند، رؤیایی عمل می‌کند.

این خودرو یک ماشین اسپرت نیست، اما تنظیمات دیفرانسیل عقب آن می‌تواند در جاده‌های پرپیچ‌وخم لذت زیادی فراهم کند. CT4-V امکان شخصی‌سازی همه‌چیز را از حس ترمز تا سفتی کمک‌فنرها فراهم می‌کند. این خودرو درست مانند بلک‌وینگ، دارای دکمه V-mode است که تنظیمات پیست و ضبط کننده داده‌های پیست را فعال می‌کند. البته هرچند CV4-V خودروی توانمندی است ولی در پیچ‌ها نمی‌تواند مثل بلک‌وینگ حرفه‌ای رفتار کند. در تست چسبندگی، CT4-V شتاب جانبی ۰.۹۲ جی ثبت کرد که بازهم قابل‌احترام است اما فاصله زیادی با ۱.۰۴ جی CT4-V بلک‌وینگ دارد.

از صدای موتور نیز لذتی نبردیم. موتور چهار سیلندر این خودرو که اساساً برای پیکاپ سیلورادو توسعه داده شده، صدایی شبیه به یک ژنراتور اضطراری تولید می‌کند که سنخیتی با یک کادیلاک ندارد. هرچند ما معمولاً طرفدار اگزوز پرصدا هستیم اما صدای این موتور ۲.۷ لیتری اصلاً خوشایند نیست و بهتر بود عایق صوتی بیشتری اضافه می‌شد و رانندگان تشویق می‌شدند از سیستم صوتی استاندارد ۱۴ بلندگوی Bose لذت ببرند.

در داخل کابین، از لحاظ راحتی هیچ مشکلی وجود ندارد. صندلی‌های عقب کوچک‌تر از حد انتظار هستند اما توانستیم چند بزرگ‌سال را در این صندلی‌ها جای دهیم بدون اینکه زانوها یا شانه‌های کسی آسیب ببیند. البته سفر طولانی‌تر ممکن است اعتراضاتی به دنبال داشته باشد. در جلو، فضا و پشتیبانی کافی وجود دارد. صندلی‌های خودرو به‌صورت استاندارد قابلیت تنظیم برقی در ۱۸ جهت را دارند و در صورت انتخاب پکیج سوپر کروز، ماساژور هم اضافه می‌شود اما متأسفانه، خودروی تست ما این پکیج را نداشت.

از نظر فناوری، CT4-V کاملاً مجهز است و خودروی تست ما با چند آپشن، قیمت پایه ۴۸,۷۹۰ دلار را به ۵۵,۰۱۰ دلار رساند. با این قیمت، شما گرم‌کن صندلی‌ها، شارژ بی‌سیم تلفن و سنسور باران را دریافت می‌کنید که در هفته پر از باران بهاری که با این خودرو رانندگی مردیم بسیار مورد استقبال قرار گرفت. دکمه‌های فیزیکی در مکان‌های منطقی برای کنترل تنظیمات تهویه و سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی، تنظیمات را حتی در اولین رانندگی آسان می‌کنند.
 
بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف CT4-V اما نه در رانندگی یا پرفورمنس آن، بلکه در حس و حال کابین است. کابین CT4-V پر از پلاستیک سیاه یکنواخت است و صفحه‌نمایش اطلاعاتی‌سرگرمی ۸ اینچی برای خودرویی با این قیمت کوچک است و ظاهری قدیمی دارد، به‌ویژه در کنار صفحه آمپر ۱۲ اینچی قابل تنظیم که بخشی از پکیج فناوری ۱,۳۵۰ دلاری است. این نوع طراحی داخلی برای برندهای معمولی‌تر قابل‌قبول است اما یک کادیلاک باید فضایی مجلل‌تر ارائه دهد. به‌طورکلی، CT4-V سدانی توانمند و راحت است، اما بیش‌ازحد به مدل پایه نزدیک به نظر می‌رسد.

نقاط قوت: ظاهر جذاب، شاسی درخشان، قدرت کافی
نقاط ضعف: صدای ناخوشایند موتور، کابین کسل‌کننده، تعویض دنده‌های کند
چکیده: CV4-V در سایه بلک‌وینگ گرفتار شده است

مشخصات فنی

Cadillac CT4-V 2025
پیشرانه۲.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت۳۲۵ اسب بخار
گشتاور۵۱۵ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقب
شتاب صفر تا ۹۶۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۳.۳ ثانیه
شتاب جانبی۰.۹۲ جی
توقف از ۱۱۰۴۷.۵ متر
حداکثر سرعت۲۶۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۱۰.۲ لیتر ترکیبی
طول۴,۷۵۵ میلی‌متر
عرض۲,۰۲۴ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۲۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۷۷۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار۳۱۰ لیتر
وزن۱۶۳۶ کیلوگرم
قیمت پایه۴۸,۷۹۰ دلار
قیمت تست‌شده۵۵,۰۱۰ دلار

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره