نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مقایسه النترا N و جنسیس G80، گواهی بر تنوع بالای محصولات گروه هیوندای

منبع
پدال
بروزرسانی
مقایسه النترا N و جنسیس G80، گواهی بر تنوع بالای محصولات گروه هیوندای

پدال/ خودروهایی مثل جنسیس G80 و النترا N که هردو جزء بهترین‌های کلاس خود هستند نشان می‌دهند که سبد محصولات گروه هیوندای تنوع فوق‌العاده‌ای دارد.
 
گروه هیوندای پر از تضادهای جذاب است. جنسیس G80 و هیوندای النترا N دو نمونه بارز از این تنوع هستند که توانایی‌های گسترده این برند کره‌ای را نشان می‌دهند. خیلی‌ها جنسیس G80 را با بنتلی اشتباه می‌گیرند و مطمئنم مهندسان کره‌ای از این مقایسه با یک سدان بریتانیایی ۳۵۰ هزار دلاری خوشحال می‌شوند. این اتفاق برای جنسیس عادی است. مردم اغلب محصولات این برند را با خودروهای گران‌قیمت‌تر اشتباه می‌گیرند. این موضوع هم به خاطر نوپا بودن برند (که تنها یک دهه قدمت دارد) و هم به دلیل طراحی فوق‌العاده جذاب محصولاتش است. شاید هم لوگوی جنسیس کمی شبیه برندهای لوکس باشد! به‌هرحال، سانگ‌یوپ لی، رئیس طراحی هیوندای گفته است که این برند باید متمایز باشد:

ما هنوز قدرت برندی مثل مرسدس بنز را نداریم. پس ریسک می‌کنیم، چون مشتریان ما متفاوت‌اند.
این ریسک‌پذیری تا حد زیادی جواب داده است.

G80 را می‌توان بهترین محصول جنسیس دانست. درحالی‌که برندهای دیگر سدان‌هایشان را بیش‌ازحد پیچیده و اسپرت طراحی می‌کنند، جنسیس با G80 یک سدان لوکس میان سایز بی‌نقص ساخته است. بدون پیشرانه‌های عجیب، سیستم تعلیق سفت یا پیچیدگی‌های غیرضروری؛ اما در پارکینگ نمایندگی‌های مشترک گروه هیوندای، چند قدم آن‌طرف‌تر می‌توان خودروی کاملاً متفاوتی را دید که در همان کارخانه ساخته شده است. النترا N خودروی لوکسی نیست، سیستم تعلیقش گاهی مثل سنگ سفت است، کابین آن پر از پلاستیک است و تا قبل از فیس‌لیفت اخیر، ظاهری عجیب داشت؛ بااین‌حال، النترا N هم مثل G80 در صدر در کلاس خودش قرار دارد. این سدان کره‌ای از هوندا سیویک Si داغ‌تر، از فولکس‌واگن GLI جذاب‌تر و از سوبارو WRX رضایت‌بخش‌تر است.

تضاد جذاب دو خودروی هیوندای
پارک کردن G80 و النترا N کنار هم، نمایش جالبی از تنوع گروه هیوندای است. هیچ‌چیز در این دو خودرو شما را به این باور نمی‌رساند که توسط یک شرکت و در فاصله چند صد متری از هم ساخته شده‌اند. طراحی نرم و لوکس G80 با ظاهر تیز و جوان‌پسند النترا N کاملاً متفاوت است. G80 با موتور V6 مجلل خود، حرکت نرمی همراه با غرشی آرام ارائه می‌دهد، درحالی‌که توربوشارژ چهار سیلندر النترا N با هر تعویض دنده، صدایی پرهیجان و ترک‌دار تولید می‌کند. کابین G80 هم حسی نزدیک به بنتلی دارد و این اغراق نیست. جنسیس آرام، شیک و لوکس است، با چرم قرمز مجلل، سیستم صوتی پریمیوم و شیشه‌های آکوستیک که نت‌های موسیقی را به زیبایی پخش می‌کنند.

اما وقتی سوار النترا N می‌شوید، پلاستیک‌های پرسروصدا جلب‌توجه می‌کنند و سیستم صوتی ساده‌اش برای موسیقی معمولی با پنجره‌های باز عالی است. البته می‌توان مقایسه‌های مشابهی در دیگر خودروسازان انجام داد؛ مثل فاصله بین تویوتا GR کرولا و لکسوس LS500 یا فولکس‌واگن GTI و آئودی A7 اما اینکه G80 و النترا N هر دو در کلاس خود جزو بهترین‌ها (یا نزدیک به بهترین‌ها) هستند، نشان‌دهنده گستردگی شگفت‌انگیز گروه هیوندای است. به نظر من، هیچ شرکتی در حال حاضر بهتر از هیوندای این کار را انجام نمی‌دهد.

فراتر از G80 و النترا N
جنسیس G80 و النترا N تنها بخش کوچکی از توانایی‌های گروه هیوندای را نشان می‌دهند. اخیراً با شاسی‌بلند سه‌ردیفه آیونیک ۹ و کیا K4 رانندگی کرده‌ام و همان داستان تکرار می‌شود. هر دو در کلاس خود چشمگیر و رقابتی هستند اما در اجرا کاملاً متفاوت. پیکاپ می‌خواهید؟ هیوندای سانتاکروز را دارد. مینی‌ون؟ کیا کارنیوال. شاسی‌بلند الکتریکی کوچک با شتاب صفرتاصد ۴ ثانیه؟ جنسیس GV60 اینجا است. گروه هیوندای حتی کسب‌وکارهایی در زمینه تجهیزات برقی، تحقیقات پزشکی و آسانسور هم دارد! هیوندای و کیا دیگر سوژه خنده نیستند. این شرکت راه درازی پیموده و حالا با محصولاتی مثل G80 و النترا N نشان داده که هیچ‌کس به‌اندازه آن‌ها تنوع و کیفیت را باهم ارائه نمی‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir