رگال رپتور پیلدر ؛ مشخصات فنی, امکانات

آخرین خودرو/ موتور رگال رپتور، دسته ای از موتورهای غیر اسپرت محسوب میشوند و عمدتا در ۵ مدل پیلدر، فالکن، بابر، دیتونا و اسپایدر در بازار حضور دارند.
درباره Regal Raptor Pilder
زمانی که بحث موتورهای ۲۵۰ سیسی پیش میآید، بیشتر مردم فکر میکنند که این موتورها از کلاس ریس یا نیکد هستند و شتاب و سرعت ایده آلی دارند. در واقع با مطرح شدن نام موتورسیکلت ۲۵۰ سیسی به صورت خودکار فکرها به سمت موتورهای سوپر اسپرت هدایت میشود. جالب است بدانید که موتورسیکلتهای ۲۵۰ سیسی تنها در کلاس ریس و نیکد تولید نشدهاند، بلکه ما شاهد حضور موتورهای رگال رپتور هستیم. موتورسیکلتهای رگال رپتور، دسته ای از موتورهای غیر اسپرت محسوب میشوند و عمدتا در ۵ مدل پیلدر، فالکن، بابر، دیتونا و اسپایدر در بازار حضور دارند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موتور رگال رپتور پیلدر بپردازیم و اطلاعاتی را در خصوص طراحی ظاهری، مشخصات فنی، امکانات و مسائل پیرامونی آن در اختیار شما قرار دهیم.
طراحی ظاهری رگال رپتور پیلدر
به طور کلی یکی از افتخارات و نقاط قوت موتورهای رگال رپتور این است که تعدادی از طراحان موتورهایی مثل هارلی دیویدسون، کار طراحی آن را انجام میدهند. در واقع از نظر ظاهری موتور رگال رپتور پیلدر شبیه به همان مدلهای هارلی دیویدسون طراحی شده است و به طور کلی شباهت زیادی به هارلی دیویدسون وی رود دارد. نسخههای اصلی یا فابریک این موتور سیکلت در رنگهای قرمز، سفید، مشکی و زرد به فروش میرسند. در قسمت جلو شاهد چراغهای گرد هستیم که با بیشتر موتورسیکلتهای این سبک مشترک است.
آینههای موتور سیکلت رگال رپتور پیلدر، به صورت مایل بر روی فرمان تعبیه شده و دید نسبتاً مطلوبی را در اختیار راکب قرار میدهند. اگر به بخش فرمان موتور سیکلت برسیم باید بگوییم که فرمان این موتور نسبت به نمونههای مشابه و نسبت به نمونههای دیگر این برند، دستههای کوتاهتر و اسپرتتری دارد. در طراحی کلیدهای روی فرمان شاهد تغییراتی نسبت به محصولات این برند نیستیم و همان کلیدها عیناً بر روی فرمان همین موتور سیکلت نیز قرار گرفتهاند.
اگر به بحث صفحه کیلومتر پیلدر برسیم، متوجه خواهیم شد که با یک صفحه کیلومتر آنالوگ روبرو نیستیم. در واقع صفحه کیلومتر این موتور سیکلت با صفحه کیلومتر سایر موتورهای رگال متفاوت است و به صورت دیجیتالی طراحی شده و ظاهر نسبتا مدرنتری دارد. حجم باک موتور رگال رپتور پیلدر، تقریبا ۱۳ لیتر بوده و تا حدودی یک حجم معمولی است و نمیتوان برای مسافتهای طولانی به آن اطمینان کرد.
زین این موتور سیکلت یک زین دوتکه بوده که با چرم کاور شده و قسمت زین مربوط به راکب، به صورت شیبدار طراحی شده است. با توجه به جدید بودن موتور پیلدر، اطلاعاتی از ارتفاع زین در دسترس نیست. در طراحی فابریک این موتور سیکلت، جاپایی مقداری جلوتر از حالت عادی قرار دارد و در هنگام نشستن استایل ریس را القا میکند. برخلاف سایر موتورها، سمت راست رینگها خالی است و در سمت چپ شاهد دیسک چرخ و محور هستیم و در صورتی که با این سیستم یا استایل راحت نباشید، میتوانید با انجام تیونهای لازم، جاپاییها را مقداری جلوتر آورده و موتور را به یک موتور کلاس کروز تبدیل کنید.
وزن خشک این موتور سیکلت ۱۸۸ کیلوگرم بوده و ابعاد آن به شرح زیر است:
طول: ۲۳۹۰ میلیمتر، عرض: ۸۰۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۱۲۵ میلیمتر.
مشخصات فنی موتور رگال رپتور پیلدر
موتور سیکلت پیلدر از جمله موتور سیکلتهایی است که پیشرانه آن دارای حجم ۲۵۰ سی سی است. انجین این موتور سیکلت از نوع دو سیلندر، چهار زمانه و همچنین آب خنک محسوب میشود. قطر سیلندر و کورس پیستون موتور رگال رپتور پیلدر برابر با ۵۵ در ۵۲.۴ میلیمتر محاسبه شده و حداکثر توان آن ۱۹.۸۴ اسب بخار است. همچنین این موتور سیکلت قادر است گشتاوری معادل ۱۸ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه داشته باشد و گیربکس آن از نوع ۶ دندهای محسوب میشود.
شتاب صفر تا صد این موتور سیکلت هنوز به طور قطعی اعلام نشده، ولی با توجه به کلاس آن نمیتوان شتاب بالایی از آن انتظار داشت و سرعت حداکثری آن ۱۲۰ الی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. در حالت کلی به نظر میرسد تیپ ۱ موتور سیکلت رگال رپتور پیلدر شتاب چندان بالایی نداشته باشد، ولی طبق وعدههای داده شده از تیپ ۲ این موتور میتوان انتظار شتاب و قدرت بیشتری داشت.
سیستم سوخت رسانی پیلدر از نوع انژکتور بوده و دیسکهای ترمز آن دو تکه طراحی شدهاند. ترمز جلو این موتور، شامل دو دیسک و ترمز عقب آن تک دیسکی است و علاوه بر این موارد ترمزهای رگال رپتور پیلدر مجهز به ترمز cbs است و با گرفتن ترمز جلو، لاستیک عقب نیز درگیر و متوقف میشود و همین ماجرا به صورت بالعکس نیز اتفاق میافتد. ابعاد تایر جلوی آن ۹۰/۱۰۰ محسوب میشود که در یک رینگ ۱۹ اینچی قرار داده شده است. همچنین سایز لاستیک عقب پیلدر ۱۹۰ است و میتوان گفت این موتور تنها موتور پلاک شدهی ایرانی با سایز لاستیک عقب ۱۹۰ محسوب میشود. لازم به ذکر است که لاستیک عقب در یک رینگ ۱۷ اینچی تعبیه شده است.
تجربه سواری و رانندگی با موتور رگال رپتور پیلدر
در مورد سواری و تجربه رانندگی با موتور رگال رپتور پیلدر، نسبت به مدلهای دیگر رپتور اصلاحاتی انجام شده و شما سواری نسبتا نرمی را خواهید داشت. شتابگیری این موتور با توجه به کلاسی که دارد، نسبتا معمولی و یا حتی کم محسوب میشود و توان انجین آن نیز کشش چندان بالایی را در اختیار راکب قرار نمیدهد. فرمان این موتور سیکلت نسبتا پایینتر قرار گرفته و این مسئله میتواند کمی آزاردهنده باشد.
در حالت کلی در صورتی که از تجربه رانندگی با موتور سیکلت رگال رپتور پیلدر راضی نباشید، میتوانید با انجام اصلاحات و نصب تجهیزات، تغییرات مثبتی را در این موتور سیکلت ایجاد کنید. به عنوان مثال امکان تنظیم فرمان وجود دارد و میتوان آن را با ارتفاع مناسب تنظیم کرد و تغییر داد و حتی جاپاییها نیز قابلیت جابهجا شدن دارند. در نسخه فابریک موتور رگال رپتور پیلدر نحوه قرارگیری بدن روی موتور مانند موتور سیکلتهای کلاس ریس است و میتوان با تیونینگ آن را به کروز تغییر داد.
رقبای موتور رگال رپتور پیلدر
موتورهای رگال رپتور، میتوانند رقیب جدی برای یکدیگر محسوب شوند، ولی اگر به دنبال رقیب بزرگتری باشیم، موتور هارلی دیویدسون وی رود میتواند گزینه مناسبتری باشد.
نقاط ضعف و مثبت موتور رگال رپتور پیلدر و جمع بندی
مزایا:
ایمنی نسبتا بالا، سواری نسبتا نرم، سیستم خنک کننده رادیاتور.
معایب:
قدرت انجین نسبتا پایین، شتاب نسبتا پایین، قیمت نسبتا بالا.
در پایان میتوان گفت موتور رگال رپتور پیلدر میتواند گزینه مناسبی برای داخل شهر باشد، ولی برای مسافتهای جادهای و طولانی چندان مطلوب به نظر نمیرسد. همچنین این موتورسیکلت با توجه به کلاسی که دارد از انجین و شتاب نسبتا بالایی برخوردار نیست، ولی میتوان سواری نسبتا نرمی را در خیابانهای صاف تجربه کرد.
نظر شما درباره رگال رپتور پیلدر چیست؟ به نظر شما آیا این موتور ارزش خرید دارد؟