اعتراف به شکست، مرسدس AMG پیشرانه چهار سیلندر هیبرید را کنار میگذارد

پدال/ مرسدس AMG پیشرانهٔ چهار سیلندر پلاگینهیبریدی C63 و GLC63 را کنار میگذارد و به سراغ موتورهای شش سیلندر خطی و V8 جدید با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ میرود.
مرسدس AMG در حال آمادهسازی برای حذف پیشرانهٔ بحثبرانگیز چهار سیلندر پلاگینهیبریدی از مدلهای C63 و GLC63 است، حرکتی که نشاندهنده تغییر استراتژیک در خط تولید موتورهای این برند است. یک مقام ارشد در مراسم رونمایی از کانسپت GT XX در آلمان به اتوکار گفت که مدلهای بنزینی آینده مرسدس AMG از نسخه بهروزرسانیشده موتور شش سیلندر خطی فعلی یا یک موتور V8 کاملاً جدید با میللنگ تخت، مشابه آنچه در GT بلک سریز استفاده شده، بهره خواهند برد.
این منبع اظهار داشت:
از نظر فنی، موتور چهار سیلندر یکی از پیشرفتهترین پیشرانههای موجود در خودروهای تولیدی است و از نظر عملکرد نیز در سطح بالایی قرار دارد؛ اما با وجود این، نتوانست با مشتریان سنتی ما ارتباط برقرار کند. ما این موضوع را پذیرفتهایم.
موتور ۲ لیتری M139 که با یک موتور الکتریکی ترکیب شده و در C63 S E پرفورمنس ۶۸۰ اسب بخار قدرت ترکیبی تولید میکند، در سال ۲۰۲۲ با سروصدای زیادی معرفی شد اما به دلیل فقدان شخصیت و وزن بیشتر نسبت به مدل قبلی با موتور V8، موردانتقاد طرفداران قرار گرفت. اگرچه زمان دقیق حذف این موتور مشخص نشده اما به اتوکار گفته شده که این موتور فعلاً در خط تولید باقی خواهد ماند و «درنهایت» جایگزین خواهد شد. یکی از دلایل اصلی این تغییر استراتژی، هزینه بالای مهندسی موتور چهار سیلندر برای رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۷ است. منبع مذکور افزود:
هیچ شکی در پتانسیل این موتور نیست، این یکی از پیچیدهترین موتورهایی است که تاکنون ساختهایم اما سرمایهگذاری برای تطبیق آن با استاندارد یورو ۷ بسیار بالا است.
این تصمیم در حالی گرفته شده که مرسدس قصد دارد تولید تعدادی از مدلهای کامپکت مجهز به موتور M139 مثل A کلاس را متوقف کند. همچنین این تغییر نشاندهنده بازنگری در مدلهایی مانند SL43 است که انتظار میرود موتور شش سیلندر توربوشارژ جدیدی را جایگزین موتور ۲ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری فعلی خود کند. مارکوس شفر، مدیر فناوری مرسدس بنز، در همان رویداد به خبرنگاران گفت که AMG به استراتژی دوگانه خود پایبند است:
AMG به استراتژی دوگانه ادامه خواهد داد که دو ستون اصلی دارد. ستون الکتریکی بهطور قابلتوجهی رشد خواهد کرد؛ اما ستون دوم یعنی موتورهای درونسوز هیبریدی نیز باقی خواهد ماند. AMG و مرسدس در حال همکاری برای توسعه یک موتور V8 کاملاً جدید هستند که از استانداردهای آلایندگی آینده پشتیبانی خواهد کرد. همچنان موتورهای شش و هشت سیلندر خواهیم داشت که همگی با سیستمهای ۴۸ ولتی یا هیبریدی کامل الکتریکیسازی خواهند شد.