نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

موتور هوندا جینیو ؛ مشخصات فنی, امکانات

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
موتور هوندا جینیو ؛ مشخصات فنی, امکانات

آخرین خودرو/ موتور سیکلت هوندا جینیو یکی از محصولات نسبتاً جذاب شرکت هوندا که در سال ۲۰۱۹ به صورت گسترده به بازار ها ورود پیدا کرد.

موتور سیکلت جینیو یکی از محصولات نسبتاً جذاب شرکت هوندا محسوب می‌شود که محبوبیت نسبتاً زیادی کسب کرده است. اولین حضور این موتور سیکلت مربوط به سال ۲۰۱۹ و دقیقاً زمانی است که هوندا adv نیز وارد بازار شده بود. موتور سیکلت هوندا جینیو از جمله محصولات هوندای اندونزی محسوب می‌شود و تقریباً می‌توان گفت در یک سبک متفاوت طراحی و تولید شده است تا بتواند در بازار رقابتی سهم خوبی را به خود اختصاص دهد. این موتور، از جمله محصولاتی است که بیشتر مورد توجه خانم‌ها واقع شده و تا حدودی یک موتور سیکلت کم استهلاک و جمع و جور محسوب می‌شود.

طراحی و ظاهر هوندا جینیو

اگر به ظاهر هوندا جینیو نگاه کنیم سایه‌ها یا در واقع رد پایی از اسکوترهای وسپا یا پیاجیو را می‌بینیم که طراحی نسبتا ساده و مینیمالی دارند. به طور کلی طراحی ابعاد و بدنه این موتور سیکلت به گونه‌ای است که حتی افراد مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و به طور واضح می‌توان متوجه شد که هوندا جینیو یک موتور سیکلت در کلاس اسکوتر محسوب می‌شود. این موتور سیکلت در رنگ‌های متنوعی عرضه شده است و برای خانم‌ها و آقایون گزینه‌های متفاوتی را ارائه کرده، چرا که ما شاهد رنگ‌هایی مثل سفید، طوسی، قرمز، مشکی و ترکیبی از این رنگ‌ها هستیم.

در بخش جلویی موتور سیکلت هوندا جینیو چراغ‌ها به شکل سه تکه طراحی شده‌اند و در قسمت وسط شاهد نور پایین و نور بالای این موتور سیکلت هستیم و راهنماها در چپ و راست قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که چراغ‌های استفاده شده برای بخش چراغ اصلی هوندا جینیو از نوع ال ای دی محسوب می‌شوند، ولی قسمت‌های راهنمای آن همگی لامپ معمولی هستند. در این موتور سیکلت شاهد یک فرمان جمع و جور با ابعاد کوچک هستیم و فرمان لوله‌ای با استفاده از فلاپ پوشانده شده است. در قسمت راست فرمان کلیدهای آیدلینگ استاپ و دکمه استارت قرار گرفته‌اند و در بخش مخالف شاهد کلید بوق، راهنما و همچنین کلید تعویض نور پایین به بالا هستیم و خبری از کلید پسینگ نیست.

صفحه کیلومتر این موتور سیکلت یک صفحه کیلومتر دایره‌ای دیجیتال محسوب می‌شود و اطلاعاتی مثل سرعت، کیلومتر طی شده و میزان بنزین را در قسمت وسط نشان می‌دهد و در قسمت‌های بالا و پایین آن شاهد چراغ‌های هشدار هستیم. در هوندا جینیو خبری از سیستم کی‌لس نیست و شما برای روشن کردن این موتور سیکلت نیاز به سوئیچ دارید و تا حدودی می‌توان گفت روشن کردن آن به صورت سنتی است.

در بخش بعدی شاهد باک موتور سیکلت هوندا جینیو هستیم که ۴.۲ لیتر ظرفیت دارد و مصرف سوخت آن تقریباً صدی ۱.۷ لیتر گزارش شده است که میزان نسبتاً مناسبی محسوب می‌شود، چرا که با این حجم و با این میزان از مصرف می‌توان مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کرد. فضای پای راکب در این موتور سیکلت نسبتا بزرگ طراحی شده است و حتی می‌توان وسایل اضافی را نیز در قسمت جلو قرار داد، ولی اگر بالای ۱۸۵ سانتی‌متر قد داشته باشید بهتر است قبل از خرید یکبار آن را تست کنید، چون ممکن است پای شما با کنسول برخورد کند و نتوانید رانندگی خوبی را تجربه کنید.

بخش کنسول موتور سیکلت هوندا جینیو شامل دو بخش مجزا است که محل مناسبی برای قرار دادن کیسه یا کیف محسوب می‌شود. طراحی زین این موتور سیکلت نسبتا خوب به نظر می‌رسد و شاهد یک زین یک تکه هستیم که در انتهای آن دستگیره‌ فلزی وجود دارد و می‌تواند ایمنی ترک نشین را حفظ کند. ارتفاع زین موتور سیکلت هوندا جینیو حدوداً ۷۴ سانتی‌متر است و ارتفاع بسیار مناسبی برای افراد کوتاه قد و به ویژه خانم‌ها محسوب می‌شود.

در قسمت زیر زین این موتور سیکلت فضای چندان زیادی وجود ندارد و تنها می‌توانید وسایلی مثل گوشی یا عینک خود را قرار دهید و یک پورت usb نیز برای شارژ کردن گوشی طراحی شده است. اگر نگاهی به قسمت عقب هوندا جینیو بیندازیم متوجه خواهیم شد که طراحی چراغ‌های عقب نیز شبیه به چراغ‌های جلو است و راهنماها و چراغ‌های خطر عقب همگی از نوع معمولی محسوب می‌شوند. وزن خشک این موتور سیکلت ۸۶ کیلوگرم گزارش شده است و تا حدودی می‌توان این موتور سیکلت را از جمله موتور سیکلت‌های سبک حساب کرد.

ابعاد موتور سیکلت هوندا جینیو به شرح زیر است:
طول: ۱۸۶۲ میلی‌متر، عرض: ۶۹۴ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۶۱ میلی‌متر.

مشخصات فنی هوندا جینیو

در موتور سیکلت هوندا جینیو شاهد یک انجین چهار زمانه، تک سیلندر، دو سوپاپ و مجهز به سیستم هوا خنک هستیم و آرایش سوپاپ‌ها در این موتور سیکلت به شکل sohc که مشابه بسیاری از موتورهای بازار محسوب می‌شود‌. نسبت تراکم انجین موتور سیکلت هوندا جینیو ۱۰ به یک محسوب می‌شود و حجم انجین آن ۱۱۰ سی سی است و قادر است قدرتی معادل ۸.۸۵ اسب بخار را در ۷۵۰۰ دور دقیقه و گشتاوری معادل ۹.۳ نیوتن متر را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. مانند موتور سیکلت هوندا کلیک در هوندا جینیو نیز شاهد استفاده از تکنولوژی ESP هستیم و همین مسئله باعث می‌شود تا کارایی انجین به حداکثر برسد. در این موتور سیکلت از یک گیربکس اتومات استفاده شده و تسمه وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

 سیستم سوخت رسانی هوندا جینیو از نوع انژکتور برقی محسوب می‌شود و گنجایش روغن آن حدود ۸۰۰ سی سی گزارش شده است که هنگام تعویض روغن تنها به ۶۵۰ میلی‌متر روغن نیاز دارد. برای شاسی این موتور سیکلت از شاسی esaf استفاده شده و تاثیر زیادی را در سواری هوندا جینیو ایجاد کرده است. در قسمت جلویی این موتور سیکلت شاهد کمک فنرهای تلسکوپی معمولی هستیم و برای قسمت عقب نیز از کمک فنر تکی معمولی استفاده شده و در واقع می‌توان گفت شاهد سیستم تعلیق مشابه با هوندا کلیک هستیم.

سایز لاستیک جلوی موتور سیکلت هوندا جینیو ۸۰/۹۰ محسوب می‌شود و برای قسمت عقب آن نیز از لاستیک با سایز ۹۰/۹۰ استفاده شده که هردو از برند فدرال هستند و بر روی رینگ‌های ۱۴ اینچی تعبیه شده‌اند. سیستم ترمز بخش جلویی موتور سیکلت از نوع دیسکی و برای بخش عقب از نوع کاسه‌ای استفاده شده و سیستم ترمز به تکنولوژی CBS مجهز است.

تجربه رانندگی و سواری هوندا جینیو

هوندا جینیو مجهز به سیستم کی‌لس نیست و برای روشن کردن آن باید از سوئیچ استفاده کنید. ظرفیت باک این موتور سیکلت تا حدودی کم به نظر می‌رسد، ولی با توجه به اینکه استهلاک کمی دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای تردد در داخل شهر محسوب شود. زین موتور سیکلت هوندا جینیو تا حدودی نرم است و با توجه به ارتفاع مناسبی که دارد یک گزینه نسبتاً ایده‌آل برای خانم‌ها محسوب می‌شود، ولی برای افرادی که بالای ۱۸۵ سانتی‌متر قد دارند، گزینه مناسبی نیست.

عملکرد شاسی‌ها و سیستم تعلیق در این موتور سیکلت قابل قبول به نظر می‌رسد و می‌تواند تا حدودی ضربات را دفع کند و سیستم ترمز نیز می‌تواند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد. در حالت کلی هوندا جینیو یک موتور سیکلت جمع و جور از کلاس اسکوتر است که بخش عمده‌ای از طرفداران آن را افراد با قد متوسط یا خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حداکثر سرعت ثبت شده برای این موتور سیکلت برابر با ۹۰ الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رقبای هوندا جینیو
در بازار ایران شاهد بازار رنگین اسکوتر هستیم و تا حدودی می‌توان رقبای متعددی را برای HONDA GENIO در نظر گرفت، ولی با توجه به قیمت و کیفیت ارائه شده، ما می‌توانیم تی وی اس وگو را به عنوان رقیب اصلی این موتور معرفی کنیم.

نقاط ضعف و مثبت هوندا جینیو و جمع بندی
مزایا:
استهلاک نسبتا کم، سواری نسبتا راحت.

معایب:
طراحی نامناسب برای افراد بلند قد، محدودیت فضای ذخیره سازی.

در پایان می‌توان گفت موتورسیکلت هوندا جینیو یکی از موتورهای نسبتا جذاب بازار محسوب می‌شود در بین خانم‌ها و افرادی با قد متوسط محبوبیت پیدا کرده است. باک این موتور، کم ظرفیت است، ولی مصرف بنزین کم و در حالت کلی کم استهلاک بودن آن باعث شده تا باک کم ظرفیت، آزاردهنده نباشد. سرعت و شتاب هوندا جینیو با توجه به کلاس آن قابل قبول به نظر می‌رسد و سیستم تعلیق، ترمز و همچنین زین نسبتا نرم آن، سواری مطلوبی را برای راکب فراهم می‌کند. طراحی قسمت جای پای راکب و فضای کنسول، برای افراد بلند قد چندان مناسب نیست و در قسمت زیر زین نیز فضای زیادی برای وسایل در نظر گرفته نشده است.

نظر شما درباره هوندا جینیو چیست؟ به نظر شما این اسکوتر ارزش خرید دارد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره