نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

اولین رانندگی با جیپ واگنییر S، شاسی‌بلند برقی سریع اما ناپخته

منبع
پدال
بروزرسانی
اولین رانندگی با جیپ واگنییر S، شاسی‌بلند برقی سریع اما ناپخته

پدال/ جیپ واگنییر S شتاب فوق‌العاده‌ای دارد اما لاستیک‌ها به‌راحتی هرز می‌چرخند، توقف آن طول می‌کشد و سواری‌اش دست‌اندازهای کاه مانند را به کوه تبدیل می‌کند
 
هرچند شعاع حرکتی جیپ واگنییر S در نسخهٔ لانچ ادیشن نزدیک به 490 کیلومتر اعلام شده بود اما این رقم در نسخهٔ لیمیتد که حالا آزمایش می‌کنیم به 473 کیلومتر کاهش پیدا کرده که البته همچنان قابل‌قبول است. باتری همچنان 94 کیلووات ساعتی با اندازه استاندارد است و طبق ادعای جیپ، با شارژر سریع DC و سرعت شارژ تا 203 کیلووات، از 20 تا 80 درصد در حدود 23 دقیقه پر می‌شود. هر دو نسخه واگنییر S از موتورهای الکتریکی AC در جلو و عقب نیرو می‌گیرند که هرکدام حداکثر 335 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. موتور عقب نیروی اصلی را تأمین می‌کند و موتور جلو هر زمان که مکانیزم قطع اتصال چرخ فعال شود وارد عمل می‌شود.

مجموع خروجی در لانچ ادیشن 600 اسب بخار و 835 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که لیمیتد در حالت استاندارد روی 500 اسب بخار و 710 نیوتن متر محدود است اما خودروی لیمیتد آزمایشی ما به پکیج 2,500 دلاری پاور مجهز بود که از طریق آپدیت نرم‌افزاری، خروجی را به همان 600 اسب بخار و 835 نیوتن متر ارتقا می‌دهد. بااین‌وجود، هرچند در حالت عادی کنترل کشش وجود دارد اما در حالت اسپرت هیچ خبری از این سیستم نیست. درنتیجه، حفظ چسبندگی کار سختی بود و چند دور به دلیل هرزگردی لاستیک‌های جلو خراب شدند.

وقتی بالاخره یک دور تمیز ثبت کردیم، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در 3.4 ثانیه با پیش‌بینی جیپ مطابقت داشت. این عملکرد تا 7.6 ثانیه برای 160 کیلومتر بر ساعت ادامه یافت و درنهایت مسافت 400 متر در 11.5 ثانیه طی شد. وقتی نوبت به کاهش سرعت می‌رسد، واگنییر S چسبندگی و قدرت توقف کافی برای سرعت بالایش ندارد و توقف از 110 کیلومتر بر ساعت، 63 متر طول می‌کشد و از 160 کیلومتر بر ساعت، این عدد به 127 متر می‌رسد. دلیل اصلی این مشکل لاستیک‌های فالکن است و هرزگردی ضعیف در شتاب‌گیری هم با این فاجعه ترمزی هم‌خوانی دارد. شتاب جانبی 0.80 جی در تست چسبندگی هم تا حدی این نظریه را تأیید می‌کند، هرچند برای یک خودروی الکتریکی 2.6 تنی با لاستیک‌های چهارفصل بد نیست.

واگنییر S از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب استفاده می‌کند و به فنرهای فولادی و کمک‌فنرهای غیرفعال مجهز است. وقتی لاستیک‌های نسبتاً باریک 235 در رانندگی‌های عادی چسبندگی کافی را فراهم می‌کنند و سروصدای کمی دارند اما فرمان این جیپ احساس خوبی به راننده نمی‌دهد. در مورد سواری، حس می‌کنید جاده ناهموارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و گویی خودرو اندازه دست‌اندازها را بزرگ‌نمایی می‌کند.

واگنییر S در بیرون فرمی کوپه مانند دارد اما خوشبختانه، خط سقف شیب‌دار به‌اندازه ب‌ام‌و X4 مزاحم نیست و بنابراین فضای سر سرنشینان عقب چندان تحت تأثیر قرار نگرفته است. درواقع، فضای صندلی‌های عقب سخاوتمندانه است، با 965 میلی‌متر فضای پا در عقب و 878 لیتر فضای بار که پشت صندلی عقب وجود دارد. نقطه‌ضعف اصلی دید عقب باریک است. خوشبختانه، رانندگان می‌توانند از دوربین عقب استاندارد استفاده کنند که به دلیل نصب روی اسپویلر عقب، دید بسیار گسترده‌ای ارائه می‌دهد. واگنییر S در صندلی‌های جلو کاملاً رضایت‌بخش است. فضای سر و پا فراوان است و کنترل‌ها عمدتاً قابل‌فهم هستند.

روبه‌روی راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی قرار دارد و در سمت راست آن یک صفحه‌نمایش لمسی مرکزی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی قرار گرفته است. زیر آن یک نمایشگر 10.3 اینچی کوچک‌تر برای تنظیمات تهویه، صندلی‌ها و کنترل‌های مرتبط وجود دارد و می‌توان یک صفحه‌نمایش لمسی 10.3 اینچی را هم برای سرنشین جلو سفارش داد. خودروی تست ما این آپشن را به‌عنوان بخشی از پکیج 4 هزار دلاری کامفورت داشت که شامل تهویهٔ صندلی‌های جلو، درب عقب برقی خودکار، ستون فرمان برقی با قابلیت تنظیم و حافظه، نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی 19 بلندگوی مکینتاش فوق‌العاده می‌شود.

قیمت پایهٔ جیپ واگنییر S لیمیتد از 67,195 دلار شروع می‌شود اما افزودن پکیج کامفورت، پکیج پاور و رنگ آبی خاص، قیمت نهایی را به 74,290 دلار رساند. این قیمت بالایی است، اما مشکل بزرگ‌تر کمبود چسبندگی روی جاده است. درنتیجه، به نظر ما جیپ واگنییر S نیاز به پختگی بیشتری دارد.
 
نقاط قوت: شتاب بسیار سریع، برد واقعی قابل‌قبول، کابین مطلوب

نقاط ضعف: ترمزگیری ضعیف، کیفیت سواری ضعیف، فقدان کنترل کشش در حالت اسپرت

چکیده: واگنییر S تلاش خوبی است ولی هنوز حس خامی دارد

مشخصات فنی

2025 Jeep Wagoneer S

پیشرانه

الکتریکی دوموتوره

قدرت

600 اسب بخار

گشتاور

835 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

5.7 ثانیه

مسافت 400 متر

14.6 ثانیه

شتاب جانبی

0.80 جی

توقف از 110

62.8 متر

حداکثر سرعت

205 کیلومتر بر ساعت

باطری

94 کیلووات ساعت

برد

473 کیلومتر

طول

4,887 میلی‌متر

عرض

1,900 میلی‌متر

ارتفاع

1,646 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,870 میلی‌متر

حجم صندوق بار

878 لیتر

وزن

2595 کیلوگرم

قیمت پایه

67,195 دلار

قیمت تست‌شده

74,290 دلار

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir