نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسل اول هوندا NSX با کیت بدنه جدید ظاهر مدرن پیدا می‌کند

منبع
پدال
بروزرسانی
نسل اول هوندا NSX با کیت بدنه جدید ظاهر مدرن پیدا می‌کند

پدال/ یک شرکت استرالیایی برای نسل اول هوندا NSX کیت بدنه‌ای ارائه کرده است که به این سوپراسپرت افسانه‌ای ژاپنی ظاهری مدرن می‌بخشد.
 
نسل اول هوندا NSX به لطف طراحی جاودانه، مهندسی پیشرو و همکاری با افسانه فرمول یک، آیرتون سنا، جایگاه خود را به‌عنوان یک کلاسیک مدرن تثبیت کرده است. بااین‌حال، طرفداران پرشور این خودرو همواره به دنبال خلق نسخه‌های سفارشی بوده‌اند و تیونرها همچنان قطعاتی برای بازآفرینی این نماد موتور وسط ژاپنی تولید می‌کنند. یکی از جدیدترین پروژه‌ها توسط آتوتیک، یک شرکت تیونینگ تازه تأسیس در استرالیا، انجام شده که رویکردی نو به NSX ارائه داده است. این شرکت دو کیت بدنه متمایز برای NSX طراحی کرده که شامل کیت وایدبادی و کیت OEM پلاس می‌شود هر دو کیت در نمایشگاه Session AU که این ماه در سیدنی استرالیا برگزار شد، برای اولین بار رونمایی شدند.

کیت وایدبادی NSX ابتدا توسط پیستون زیرو، یک طراح خودرویی مستقل از نروژ، طراحی شد. پس از خلق رندرهای اولیه، پروژه به یک طراح و سازنده تایلندی سپرده شد تا پروتوتایپ را بسازد. سپس آتوتیک پروژه را بر عهده گرفت و طراحی را برای تولید محدود آماده کرد. تحول این خودرو چشمگیر است. بیشتر پنل‌های بدنه NSX با قطعات سفارشی جایگزین شده‌اند تا ظاهری شبیه به سوپراسپرت‌های امروزی پیدا کند. چراغ‌های مخفی اصلی، درها، کاپوت و شیشه‌های کابین از معدود بخش‌هایی هستند که بدون تغییر باقی مانده‌اند. آتوتیک این کیت را برای مدل اولیهٔ NSX طراحی کرده نه نسخهٔ فیس‌لیفت که بین سال‌های 2001 تا 2006 تولید شد.

در بخش جلویی، سپر سفارشی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، چراغ‌های LED باریک برای دی‌لایت و یک اسپلیتر برجسته طراحی شده است. در کناره‌ها، گلگیرهای عریض‌تر و رکاب‌های بازطراحی‌شده، استایل خودرو را تقویت کرده‌اند. خودروی نمایشگاهی روی رینگ‌های افترمارکت با لاستیک‌های فاق کوتاه سوار شده و ارتفاع آن نسبت به مدل استاندارد به‌طور محسوسی کاهش یافته است. در عقب، کیت وایدبادی NSX به‌جای چراغ‌های عقب سراسری اصلی، از چراغ‌های جدید با گرافیک LED و روکش تیره استفاده کرده است. سپر عقب برای هماهنگی با گلگیرهای عریض‌تر بازطراحی شده و شامل یک دیفیوزر بزرگ است که توسط دو خروجی اگزوز احاطه شده است. یک بال عقب ثابت که با رنگ بدنه هماهنگ شده، طراحی را تکمیل می‌کند. این نسخه تا حد زیادی به رندرهای اولیه وفادار مانده هرچند برخی جزئیات مانند دریچه روی کاپوت و کاناردها در نمونه نهایی دیده نمی‌شوند.

برای خریدارانی که ظاهری کمتر تهاجمی را ترجیح می‌دهند، کیت OEM پلاس ارائه شده است. این نسخه شامل سپر جلویی بازطراحی‌شده با ورودی‌های هوای اصلاح‌شده، رکاب‌های کشیده‌تر و افزونه سپر عقب است. باوجوداینکه استایل کلی این کیت محافظه‌کارانه‌تر است اما همچنان حس و حال مدرنی به NSX می‌بخشد. آتوتیک هیچ ارتقای پرفورمنس یا شاسی برای NSX ارائه نمی‌دهد که این یعنی NSX همچنان از موتور 3 لیتری V6 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تیونر قصد دارد به‌زودی سفارش گیری برای هر دو کیت را آغاز کند، هرچند هنوز جزئیات قیمت اعلام نشده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره