نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مازراتی یک سوپر GT پرچم‌دار جدید با گیربکس دستی خواهد ساخت

منبع
پدال
بروزرسانی
مازراتی یک سوپر GT پرچم‌دار جدید با گیربکس دستی خواهد ساخت

پدال/ مازراتی با همکاری آلفارومئو، یک سوپر GT تولید محدود با موتور V6 نتونو و گیربکس دستی تولید می‌کند تا صدسالگی میراث اسپرت و لوکس خود را گرامی بدارد.
 
مازراتی در نظر دارد یک سوپر GT پرچم‌دار جدید با موتور V6 و گیربکس دستی معرفی کند تا میراث اسپرت و اعتبار لوکس خود را تقویت کند. این خودرو که قرار است به‌صورت محدود از سال آینده تولید شود، می‌تواند به‌عنوان قدرتمندترین و خاص‌ترین خودروی بنزینی مازراتی از زمان MC12 در دو دهه پیش را از آن خود کند. این سوپر GT بر پایه گرن‌توریسمو طراحی خواهد شد و با یک مدل معادل از آلفارومئو همراه خواهد بود، مشابه همکاری اخیر که در آن آلفارومئو ۳۳ استراداله بر اساس مازراتی MC20 ساخته شد. سانتو فیچیلی، مدیرعامل هر دو برند، در جشنواره سرعت گودوود به مجله اتوکار گفت:

ما امکانات بی‌نهایتی برای شخصی‌سازی محصولات برای مشتریانمان در کل سبد محصولات مازراتی داریم. تصور می‌کنم کاری شبیه به گذشته انجام دهیم، با همکاری آلفارومئو.
فیچیلی به همکاری‌های قبلی اشاره کرد و یادآور شد که آلفارومئو 8C کامپتیزیونه بر پایه گرن‌توریسموی قبلی ساخته و در کارخانه مازراتی در مودنا تولید شد، جایی که بعداً 4C را هم تولید کرد. اخیراً نیز آلفارومئو برای سوپراسپرت ۳۳ استراداله از شاسی مونوکوک و موتور 3 لیتری V6 توئین توربوی MC20 استفاده کرد. فیچیلی درباره احتمال تولید یک سوپراسپرت محدود دیگر گفت:
 
ما 4C و 8C را در مودنا ساختیم، پس چرا نه؟ می‌توانیم یک مازراتی تولید محدود را تصور کنیم.

فیچیلی جزئیات بیشتری درباره این پروژه ارائه نکرد اما اشاره کرد که هدف، تجلیل از موتور V6 نتونو است که در گرن‌توریسمو، گریکاله و MC20 استفاده می‌شود. او این موتور را شاهکار توصیف کرد. انتظار می‌رود این سوپر GT قدرتی بیش از ۶30 اسب بخار MCPura (نسخهٔ جدید MC20) داشته باشد اما مازراتی احتمالاً از الکتریکی‌سازی برای افزایش قدرت استفاده نخواهد کرد زیرا داویده دانسین، مدیر مهندسی مازراتی، گفته است:
 
هنوز مشتریانی هستند که به دنبال خودروهای کاملاً مکانیکی‌اند.
او افزود که وجود باتری در یک سوپراسپرت به دلیل پیچیدگی و وزن اضافی حس خوبی ندارد. فناوری پیش احتراق پیشرفته و سیستم تزریق دوگانه نتونو، آلایندگی را کاهش و پرفورمنس را افزایش می‌دهد. این موتور با ۲۱۰ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر، احتراق بسیار کارآمدی دارد و به همین دلیل MCPura همچنان یک خودروی تمام بنزینی باقی‌مانده و می‌تواند با همین قدرت تحت استانداردهای یورو ۷ تولید شود.

دانسین حتی به بازگشت گیربکس دستی به مازراتی برای اولین بار پس از سال‌ها اشاره کرد:

گیربکس دستی یک فرصت است. در تولید انبوه خیر اما چرا برای یک نسخه ویژه نه؟ هیچ دلیلی برای رد آن وجود ندارد. این می‌تواند انتخاب درستی برای یک نسخه محدود باشد. برای ساخت خودرویی کاملاً مکانیکی، داشتن گیربکس مکانیکی با اهرم تعویض دنده منطقی است. این کاملاً با برند و ذهنیت ما سازگار است. فکر می‌کنم روزی این کار را خواهیم کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره