۸۰۰ اسب بخار هیجان روی استایل رترو؛ خودرویی که فقط یک عدد از آن ساخته شده!

پدال/ زیروچنتو 273 پوتنزا یک سوپرکار سفارشی تک ساخت است که توسط مانیفاتورا اتومبیلی تورینو با الهام از فراری 288 GTO بر پایه F8 تریبوتو ساخته شده است.
288 GTO یکی از نقاط عطف مهم در تاریخ فراری است زیرا این خودرو آغازگر پرچمداران خاص مارانلو بود که طی سالهای بعد با مدلهای F40، F50 و... ادامه یافت. درنتیجه، شرکت ایتالیایی مانیفاتورا اتومبیلی تورینو (MAT) یعنی همان شرکتی که لانچیا استراتوس را احیا کرده بود، تصمیم گرفت فراری 288 GTO را هم احیا کند و بدین ترتیب، سوپرکاری چشمنواز با نام زیروچنتو 273 پوتنزا شکل گرفت که بر اساس فراری F8 تریبوتو ساخته شده است.
کار ساخت این ماشین با بدنه شروع شده که پانلهای کاملاً جدیدی از فیبر کربن با رنگ قرمز فریبنده دارد. این چیزی است که معمولاً فقط در محصولات هایپرکارسازهایی مثل پاگانی و کونیگزگ میبینیم. در جلو، 273 پوتنزا طراحی کاملاً جدیدی دارد که شامل چهار دیلایت LED مربعی شکل روی سپر جدید و یک کاپوت سفارشی با دریچههای بزرگ خروج هوا است.
رینگهای پنجپره ستارهای تکپیچ قرمز هم به حس و حال رتروی خودرو افزوده است. طراحی عقب خودرو اما شاید حتی از جلو زیباتر باشد. چراغهای عقب آشنای F8 تریبوتو هنوز هستند اما کاور موتور سفارشی، گلگیرها، دیفیوزر و سپر همگی از نو طراحی و از فیبر کربن قرمز تیره ساخته شدهاند. در اینجا حتی یک اگزوز تیتانیومی سبک هم به چشم میخورد.
تغییرات زیادی هم در کابین فراری اعمال شده است که بارزترین آنها تونل گیربکس کاملاً جدید است که حالا شیفتر گیربکس جدیدی روی آن خودنمایی میکند. داشبورد نیز سفارشی شده تا بیشتر یادآور داشبورد 288 GTO باشد و حالا حتی شامل مجموعهای منحصربهفرد از کنترلهای سیستم تهویه است.
سازنده به بهبود پرفورمنس خودرو هم توجه داشته و پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربوی فراری را ارتقاء داده تا بیش از 800 اسب بخار تولید کند. این قدرت قابلتوجه با طراحی فریبندهٔ خودرو همخوانی دارد تا احیایی شایستهٔ مدل افسانهای 288 GTO خلق شود.