
کامارو ZL1 به شکل شاسیبلند برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت بازمیگردد

پدال/ شایعات جدید از بازگشت کامارو بهصورت شاسیبلند الکتریکی با پلتفرم اولتیوم و قدرتی تا ۱۰۰۰ اسب بخار در پاییز ۲۰۲۶ خبر دادهاند.
وقتی شورلت اعلام کرد به تولید نسل ششم کامارو پایان میدهد، تأکید داشت که این پایان داستان کامارو نیست. از آن زمان شایعات زیادی شنیدهایم و جدیدترین آنها ادعا میکند که کامارو میتواند در پاییز ۲۰۲۶ بهصورت یک شاسیبلند الکتریکی بازگردد و مستقیماً با فورد موستانگ Mach-E رقابت کند. این در تضاد با گزارش اخیر دیگری است که نشان میداد شورلت روی یک سدان اسپرت کار میکند که ممکن است در سال ۲۰۲۸ برای رقابت با دوج چارجر معرفی شود. به گزارش موتورترند، کاماروی شاسیبلند روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته خواهد شد و احتمالاً از قطعات موجود در انبار این شرکت استفاده میکند. درنتیجه، این مدل میتواند با باتریهای ۸۵ و ۱۰۲ کیلووات ساعت، مشابه آنچه در بلیزر EV دیدهایم عرضه شود.
این شاسیبلند همچنین میتواند از موتورهای الکتریکیای استفاده کند که قبلاً در دیگر خودروهای پلتفرم اولتیوم دیدهایم. نسخه دیفرانسیل عقب ممکن است یک موتور با قدرت ۳۶۵ اسب بخار و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد درحالیکه مدل چهارچرخ محرک میتواند مشابه بلیزر EV، قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد. شایعه شده که یک نسخه SS نیز در راه است و احتمالاً پیشرانهای مشابه بلیزر EV SS خواهد داشت. این یعنی میتوانیم انتظار خروجی ترکیبی ۶۱۵ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم. جالبتر اینکه، گزارشها حاکی از بازگشت کامارو ZL1 با قوای محرکهٔ سهموتوره است که از جیامسی هامر EV گرفته میشود. این میتواند به یک شاسیبلند شگفتانگیز منجر شود، زیرا هامر EV در نسخههای شاسیبلند و پیکاپ به ترتیب ۸۳۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.