معرفی سوپراسپرت جدید لکسوس، پیشنمایش جانشین LFA

پدال/ لکسوس در هفتهٔ اتومبیل مونتری از سوپراسپرت جدید خود در قالب کانسپتی نزدیک به تولید رونمایی کرده که پیشنمایش مدل تولیدی LFR خواهد بود.
لکسوس در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ همه را غافلگیر کرد و از سوپراسپرت کانسپت خود رونمایی کرد. این کانسپت که پیشنمایشی از سوپرکاری است که ما آن را LFR مینامیم، ترکیبی از طراحی LFA و LC500 به نظر میرسد. لکسوس هنوز جزئیات دقیقی درباره این خودرو منتشر نکرده اما انتظار میرود بهزودی اطلاعات بیشتری ارائه شود. آنچه میدانیم این است که سوپرکار جدید ژاپنیها یک ماشین دیفرانسیل عقب با موتور V8 توئین توربو در جلو است و احتمالاً از گیربکس ترنساکسل در عقب استفاده میکند. نسخه تویوتا هم از این سوپرکار وجود خواهد داشت که پایهای برای ماشین مسابقهای GT3 آینده تویوتا خواهد بود.
این کانسپت ویژگیهای جذابی دارد مانند خروجیهای اگزوز که زیر بال عقب قرار گرفتهاند و دریچههای بزرگ عقب که یادآور LFA هستند. دریچههای بزرگ پشت پنجرهها احتمالاً برای خنکسازی ترمزها یا ترنساکسل استفاده میشوند و چهار فن کوچک روی چراغ ترمز مرکزی دیده میشود. برخی جزئیات صرفاً نمایشی هستند و ممکن است به مدل تولیدی نرسند اما انتظار میرود نسخه جادهای شباهت زیادی به این کانسپت داشته باشد. لکسوس برخی قسمتها را مخفی کرده و کانسپت موردبحث بدون کابین داخلی نمایش داده شده ولی کاپوت نشان میدهد پیشرانه پشت محور جلو قرار گرفته که تأییدی بر استفاده از ترنساکسل عقب است.
تویوتا و لکسوس در توسعه این خودرو نسل قبلی مرسدس AMG GT را بهعنوان معیار قرار دادهاند، خودرویی که یکی از بهترین سوپرکارهای اسپرت و مسابقهای موتور جلو در سالهای اخیر بوده و از چیدمان پیشرانهٔ V8 در جلو و ترنساکسل عقب استفاده میکند. لکسوس در بیانیهای اعلام کرد:
«این سوپرکار با طراحی پیشرو، آیندهنگر و درعینحال اصیل، مسیر آینده طراحی لکسوس را نشان میدهد. این کانسپت الهامبخش با فرم دودر، پهن و کوتاه، عناصر پویا و احساسی را در چشماندازی برای نسل بعدی سوپرکارها ترکیب میکند.»