نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خریداران فولکس‌واگن ID.3 برای دسترسی به تمام قدرت باید اشتراک پرداخت کنند!

منبع
پدال
بروزرسانی
خریداران فولکس‌واگن ID.3 برای دسترسی به تمام قدرت باید اشتراک پرداخت کنند!

پدال/ فولکس‌واگن قدرت کامل مدل الکتریکی ID.3 را قفل کرده و برای آزادسازی آن از مالکان حق اشتراک ماهانه یا سالانه طلب می‌کند!
 
تصور کنید خودرویی می‌خرید که در کاتالوگ آن یک قدرت مشخص ذکر شده اما در عمل، بخشی از آن قدرت تا زمانی که حق اشتراک ماهانه نپردازید، در دسترس شما نیست. این داستانی علمی تخیلی نیست، بلکه رویکرد جدید فولکس‌واگن در بریتانیا برای مدل پایه ID.3 Pure است؛ حرکتی که مفهوم مالکیت خودرو را به چالش می‌کشد. این خودروی برقی که با توان رسمی ۱۷۰ اسب بخار عرضه می‌شود، در حالت استاندارد تنها ۱۵۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای آزاد کردن ۲۰ اسب بخار باقی‌مانده، مالکان باید به فولکس‌واگن هزینه پرداخت کنند. این افزایش قدرت جزئی، به گفته خود شرکت، تأثیری بر شعاع حرکتی خودرو ندارد و جالب‌تر اینکه نرخ بیمه را نیز کاهش نمی‌دهد زیرا خودرو از ابتدا با قدرت کامل ۱۷۰ اسب بخار ثبت شده است.

رانندگان بریتانیایی برای دسترسی به این توان اضافه، باید ماهانه ۱۶.۵ پوند بپردازند. گزینه‌های دیگر شامل پرداخت سالانه ۱۶۵ پوند یا یک پرداخت یکجای مادام‌العمر به مبلغ ۶۴۹ پوند است. این مبلغ برای افزایش قدرتی که از نظر فنی در خودرو وجود دارد، قابل‌تأمل به نظر می‌رسد. فولکس‌واگن در دفاع از این استراتژی، آن را با روش‌های سنتی تیونینگ موتور در مدل‌های مختلف مقایسه می‌کند که در آن یک پیشرانه با حجم یکسان، در سطوح مختلف قدرت و قیمت عرضه می‌شد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
ارائه قدرت بیشتر به مشتریان چیز جدیدی نیست. مشتریانی که خواهان تجربه رانندگی اسپرت‌تری هستند، اکنون این گزینه را دارند که در طول عمر خودرو به آن دست یابند، به‌جای اینکه از ابتدا قیمت خرید بالاتری پرداخت کنند.

قدرت اضافی اما تنها چیزی نیست فولکس‌واگن با حق اشتراک ارائه می‌دهد و این شرکت امکانات دیگری مانند نورپردازی داخلی، سیستم ناوبری، کنترل صوتی و حتی گرم‌کن صندلی‌ها را نیز به‌صورت اشتراکی عرضه می‌کند. برندهای دیگری مانند ب‌ام‌و، مرسدس بنز و تسلا نیز مدل‌های مشابهی را پیاده کرده‌اند. بااین‌حال، منتقدان معتقدند که رقبایی مانند فورد و پولستار در ازای دریافت هزینه، افزایش قدرت قابل‌توجه‌تری را ارائه می‌دهند و رویکرد فولکس‌واگن برای ۲۰ اسب بخار، ارزش چندانی برای مشتری ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir