نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی کیوانی هیولا، تیونینگ چشمگیر رولزرویس کالینان

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی کیوانی هیولا، تیونینگ چشمگیر رولزرویس کالینان

پدال/ کیوانی، تیونری که سعی دارد به شهرت منصوری برسد، از محصول جدید خود با نام هیولا II معرفی کرده که تیونینگی روی رولزرویس کالینان II است.
 
کیوانی، یکی دیگر تیونرهایی که مؤسس ایرانی دارد، از تیونینگ جدید رولزرویس کالینان سری II پرده برداشت. این خودرو که هیولا II نام‌گذاری شده، نمایی به‌مراتب متعادل‌تر و درعین‌حال چشم‌گیر را به نمایش می‌گذارد که برخلاف برخی کارهای پیشین کیوانی، ذره‌ای هم به قلمرو خودروهای بدسلیقه قدم نگذاشته است. هیولا II که پسوند II آن نشان‌دهنده تکیه بر نسخه فیس‌لیفت شده این شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی است، با تغییرات ظاهری گسترده‌ای همراه شده است. یکی از بارزترین این تغییرات، اضافه شدن فلاپ‌های گلگیر است که کالینان را بسیار عریض‌تر از قبل می‌کند.

این ظاهر عضلانی با افزودن رکاب‌های جانبی جدید، سپر جلوی بازطراحی‌شده، اسپویلر زیر سپر جلو و یک دیفیوزر چهارباله در عقب تکمیل می‌شود. ارتفاع خودرو نیز کاهش یافته تا نمایی اسپرت‌تر داشته باشد. با دقت بیشتر به قسمت عقب خودرو، متوجه حضور دو اسپویلر در بالا و یک چراغ ترمز اضافی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای در مرکز دیفیوزر جدید خواهید شد. خروجی‌های اگزوز نیز با چیدمان عمودی و شکل مستطیلی، ازجمله جزئیات خاص هیولا II هستند. رینگ‌های دیسک مانند با این پروژه هماهنگی بسیار خوبی دارند و ترکیب آن‌ها با قطعات فیبر کربنی و رنگ مشکی براق بدنه که با خطوط آبی روشن و تزئینات دیگری به همین رنگ زنده تکمیل شده‌اند، جلوه‌ای بی‌نظیر به خودرو بخشیده است.

رنگ آبی روشن در جزئیات بیرونی، ما را برای ورود به فضای داخلی خودرو آماده می‌کند؛ جایی که رنگ‌آمیزی بسیار چشمگیر است. روکش‌های چرمی آبی روشن را می‌توان در پنل درها، داشبورد، صندلی‌ها، فرمان و سایر عناصر قابل‌لمس مشاهده کرد. همچنین، تزئینات خاص داخلی، موکت‌های جدید و کف‌پوش‌های پشمی نرم و چند مورد دیگر، همگی به ارتقای ماهیت این خودرو کمک کرده‌اند.

رولزرویس کالینان از یک موتور V12 با حجم ۶.۷۵ لیتر و دو توربوشارژر بهره می‌برد. این پیشرانه در مدل استاندارد ۵۷۰ اسب بخار و در نسخه بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور نیز در مدل بلک بج ۹۰۰ نیوتن متر و در مدل عادی ۸۵۰ نیوتن متر است. کیوانی اشاره‌ای به قدرت موتور هیولا II نکرده است که این موضوع احتمالاً یعنی پیشرانه V12 توئین توربو بدون تغییر باقی مانده است. این تیونر تنها اعلام کرده که این پروژه در دبی امارات متحده عربی حضور دارد، بنابراین به‌احتمال‌زیاد توسط فردی ثروتمند در آن منطقه سفارش داده شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir