هوندا پرلود ۲۰۲۶ معرفی شد ؛ کوپه ای هیبریدی با روح یک گرند تورر

آخرین خودرو/پس از سالها انتظار، سرانجام هوندا پرلود ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی رونمایی شد. این مدل که یکی از نامهای افسانهای هوندا را احیا میکند، بدنهای کشیده و دو درب دارد. شاید این موضوع باعث شود بسیاری پرلود را یک مدل قدرتمند با خصوصیات کاملاً اسپرت تصور کنند، اما هوندا خود آن را در دسته گرند توررها قرار میدهد. به گفته کمپانی ژاپنی، این کوپه برای سفرهای طولانی با راحتی و پایداری بیشتر طراحی شده و نه تجربه هیجان در پیست یا جادههای پر پیچ و خم. علاقهمندان به این خودرو، از پاییز سال جاری امکان خرید آن را خواهند داشت.
مشخصات فنی هوندا پرلود ۲۰۲۶؛ پیشرانه هیبریدی مشترک با سیویک هیبرید
هوندا پرلود جدید بر پایه همان پلتفرم سیویک هیبرید ساخته شده است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور چها سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری با چرخه اتکینسون قرار دارد که ۱۴۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. موتور برقی موجود هم ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به دلیل تفاوت در نحوه تولید حداکثر توان دو موتور، مجموع خروجی نهایی پرلود جدید به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور میرسد. این اعداد با خروجی پیشرانه تویوتا GT86 سیزده ساله تقریباً برابر هستند، اما همانطور که هوندا اعلام کرده، پرلود جدید ذاتاً یک خودروی اسپرت نیست، بلکه بیشتر بر راحتی و کارایی تمرکز دارد. این شرکت هنوز جزئیاتی درباره زمان شتابگیری، وزن خالص و میزان مصرف سوخت رسمی در اختیار رسانهها قرار نداده است.
پرلود همانند سایر هیبریدهای هوندا، فاقد گیربکس سنتی است و موتور برقی به طور مستقیم چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. برای ایجاد حس رانندگی جذابتر، سیستم Linear Shift Control تعویض دندههای مجازی را شبیهسازی میکند.
ویژگی جدیدی که برای نخستین بار در پرلود ۲۰۲۶ معرفی شده، حالت S+ Shift است. این حالت دور موتور را در محدوده بالاتر نگه میدارد، امکان استفاده از شیفتر پشت فرمان را فراهم نموده و حتی با ایجاد صدای «دبل کلاچ» هنگام معکوس، حس یک خودروی اسپرت را القا میکند.

شاسی و سیستم تعلیق با DNA هوندا سیویک تایپ R
اگرچه پیشرانه پرلود خیلی هیجانانگیز نیست، اما شاسی آن تفاوت بزرگی دارد. مشابه سیویک تایپ R این خودرو از سیستم تعلیق جلوی دو محوره بهره میبرد. همچنین عرض محور جلو و عقب با تایپ R برابر است که هندلینگ را ارتقا میدهد. در این خودرو کمک فنرهای تطبیقی با تنظیم نرمتر ارائه شدهاند تا با شخصیت گرند تورر پرلود هماهنگ باشند. وظیفه متوقف کردن این خودرو به همان ترمزهای سیویک تایپ R محول شده است. شاید بدانید دیسکهای جلوی به کار رفته در این مدل ۱۳.۸ اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه هستند؛ دیسکهای عقب نیز قطری برابر با ۱۲ اینچ دارند. اما از لحاظ اندازه تایرها، این دو مدل از هم متفاوند. پرلود از تایرهای ۲۳۵/۴۰ استفاده میکند، در حالی که تایپ R تایرهای پهنتر ۲۶۵ دارد.
هوندا پرلود به سیستم اختصاصی Agile Handling Assist مجهز شده، این سیستم با مدیریت هوشمند موتور و ترمزها، کنترل و اعتماد به نفس راننده را بهبود میبخشد.

ابعاد و تناسبات بدنه
هوندا پرلود ۲۰۲۶ در دسته گرند توررهای جمع و جور طبقهبندی میشود. این خودرو ۴۵۳۲ میلیمتر طول و ۱۸۸۰ میلیمتر عرض دارد. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب با ۱۳۵۶ و ۲۶۰۶ میلیمتر برابر است.
ترکیبی آشنا در کابین
فضای داخلی پرلود شباهت زیادی به دیگر محصولات هوندا مانند سیویک دارد. ویژگیهای این بخش شامل فرمان D شکل، پنل دیجیتال ۱۰.۲ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم میشود. وجه تمایز کابین این خودرو، استفاده از صندلیهای نامتقارن است که برای اولین بار شاهد آن هستیم. صندلی راننده دارای بالشتکهای سفتتر و حمایت بیشتر و بهتر از رانهاست. به گفته هوندا این ویژگی تمرکز در رانندگی را افزایش میدهد. در مقابل صندلی شاگرد با طراحی بازتر و نرمتر برای راحتی بیشتر ساخته شده است.
چینش صندلیها در هوندا پرلود به شکل ۲+۲ است. فضای پای سرنشینان عقب ۸۱ سانتیمتر عنوان شده؛ در بخش بار نیز به لطف طراحی لیفت بک و صندلیهای تاشوی ۶۰/۴۰، فضای در دسترس تا ۴۲۸ لیتر افزایش مییابد که اندکی بیشتر از سیویک سدان با ظرفیت ۴۱۹ لیتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی هوندا پرلود ۲۰۲۶
تمامی نسخههای هوندا پرلود به صورت استاندارد با سیستم صوتی Bose Centerpoint به دست مشتریان میرسند. این سیستم ترانههای مورد علاقه راننده را از طریق ۸ بلندگو پخش میکند. پکیج ایمنی هوندا Sensing نیز به صورت استاندارد موجود است. این پکیج شامل مواردی چون هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار عبور ترافیک از عقب و سیستم پایش هوشیاری راننده میشود.
زمان عرضه و قیمت
هوندا پرلود ۲۰۲۶ از پاییز ۲۰۲۵ وارد نمایندگیهای آمریکای شمالی خواهد شد. قیمت رسمی هنوز اعلام نشده، انتظار میرود اطلاعات تکمیلی از سوی کمپانی ژاپنی در آینده نزدیک منتشر شود.
