نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
دستاورد بزرگ مرسدس AMG برای خودروهای برقی ؛ شارژ باتری با سرعت یک مگاوات!

آخرین خودرو/ وقتی صحبت از خودروهای برقی می‌شود، مسافت قابل پیمایش بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد. اما واقعیت این است که سرعت شارژ هم خیلی اهمیت داشته و در سفرهای طولانی نقشی بسیار کلیدی دارد. مرسدس ای ام جی با کانسپت جدید AMG GT XX رکوردشکنی نموده و استاندارد جدیدی در این زمینه تعریف کرده است. به گفته این برند لوکس آلمانی، کانسپت مذکور در تست‌های اخیر با سرعت بیش از یک مگاوات (۱۰۰۰ کیلووات) شارژ شده است! این رقم، ضمن عبور از استانداردهای موجود، تصویری روشن از آینده‌ای به نمایش گذاشته که در آن، شارژ خودرو برقی به اندازه سوختگیری در پمپ بنزین طول خواهد کشید.

جزئیات رکورد یک مگاواتی مرسدس AMG
این رکورد در یک ایستگاه شارژ پروتوتایپ ثبت شده، جایی که کانسپت مرسدس AMG GT XX در همان نیم ثانیه نخست، به اوج سرعت شارژ ۱۰۴۱ کیلووات دست پیدا کرد. نکته مهم‌تر اینکه شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلووات برای حدود ۲.۵ دقیقه پایدار مانده؛ در این بازه، جریان عظیم ۱۱۷۶ آمپر از کابل عبور کرده است.

به زبان ساده، تنها در یک دقیقه ۱۷.۳ کیلووات ساعت انرژی به باتری انتقال یافته؛ این یعنی پیمایش حدود ۱۲۵ کیلومتر مسافت تنها با ۶۰ ثانیه شارژ. پس از چهار دقیقه این عدد به حدود ۵۰۰ کیلومتر رسیده که می‌توان آن را معادل زمان سوخت‌گیری یک خودروی بنزینی دانست.

فناوری‌های پیشرفته در قلب AMG GT XX
مرسدس ای ام جی اعلام کرده کانسپت GT XX تنها یک خودروی نمایشی نیست، بلکه آزمایشگاهی سیار برای فناوری‌های آینده محسوب می‌شود. این خودرو اخیراً در پیست ناردو ایتالیا نیز موفق به ثبت ۲۵ رکورد جدید در زمینه‌های مختلف شده است.
 
کانسپت مرسدس AMG GT XX بر پایه پلتفرم AMG.EA توسعه یافته و از موتورهای فوق پیشرفته و باتری خنک‌ شونده مستقیم بهره می‌برد. این فناوری‌ها قرار نیست در حد کانسپت باقی بمانند، زیرا مرسدس قصد دارد از سال آینده آنها را وارد خط تولید انبوه کند.

راز عملکرد فوق‌العاده باتری
باتری کانسپت مرسدس AMG GT XX در مرکز توجه قرار دارد. این باتری از بیش از ۳۰۰۰ سلول استوانه‌ای NCMA تشکیل شده که به دلیل طراحی باریک و کشیده، هم چگالی انرژی بالای ۳۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن را ارائه می‌دهد و هم خنک‌ کاری بهتری دارد.

کلید موفقیت، سیستم خنک‌ کاری مستقیم با روغن عایق الکتریکی است که اطراف هر سلول جریان دارد و دمای باتری را در شرایط ایده‌آل نگه می‌دارد. این مدیریت حرارتی دقیق، امکان دریافت و انتقال توان بسیار بالا را بدون خطر داغی بیش از حد فراهم می‌کند.

همکاری برای توسعه شارژرهای آینده
برای رسیدن به این سطح از توان شارژ، نیاز به یک شارژر کاملاً جدید بود. مرسدس ای ام جی با همکاری واحد شارژ مرسدس بنز و شرکت Alpitronic یک ایستگاه ویژه ساخته که ترکیبی از فناوری MCS (سیستم شارژ مگاوات) و کابل خنک‌ شونده از طریق سیال است.

این موفقیت زمینه‌ساز نسل بعدی شارژرهای عمومی خواهد شد. مرسدس قصد دارد از سال ۲۰۲۶ شارژرهای پرقدرت خود را در ایستگاه‌های شارژ اروپا و آمریکای شمالی نصب کند؛ تحولی که زمان توقف خودروهای برقی برای شارژ را به شدت کاهش خواهد داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره