
وقتی رولزرویس مجبور به تخفیف می شود! کاهش قیمت ۵۰۰۰ دلاری اسپکتر برقی برای جذب مشتری

آخرین خودرو/ استقبال از خودروهای برقی آنطور که پیشبینی میشد، نیست. به همین خاطر خودروسازان با ارائه تخفیفهای بعضاً چشمگیر، سعی دارند مشتریان را سمت مدلهای الکتریکی خود بکشانند. تازهترین شرکتی که به این روش متوسل شده، برند لوکس و اشرافی رولزرویس است. شاید هیچکس تصور نمیکرد این کمپانی هم روزی برای فروش محصولات خود به تخفیفهای قابل توجه روی بیاورد. اما این اتفاق افتاده و برای اولین بار رولزوریس اسپکتر با تخفیف ۵۰۰۰ دلاری در قالب اعتبار اجارهای (Lease Credit) قابل انتخاب است.
تخفیفی که بیشتر شبیه شوخی است!
در حالی که قیمت پایه رولزرویس اسپکتر از ۴۲۲,۰۰۰ دلار آغاز میشود، تخفیف ۵۰۰۰ دلاری شاید بیشتر شبیه یک هدیه تبلیغاتی یا کارت هدیه برای آپشن های سفارشی باشد تا کاهش واقعی قیمت. با وجود این، ارائه چنین تخفیفی از سوی برندی مثل رولزرویس، خود نشانهای از تغییر در بازار خودروهای برقی و تلاش برای جذب خریداران جدید است.
تخفیف رولزرویس در بخشنامهای رسمی از سوی شرکت به نمایندگیها ابلاغ شده و شامل خودروهای مدل ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میشود که تا ۳۰ نوامبر به صورت اجارهای (Lease) عرضه شوند.

نرخ بهره ۴.۶ درصدی
بر اساس اطلاعات موجود، نرخ بهره مؤثر برای قراردادهای اجاره اسپکتر حدود ۴.۶ درصد تعیین شده؛ از سوی دیگر، تخفیف جدید جایگزین مشوق فدرال سابق در ایالات متحده شده است. این تخفیف تا چندی قبل شامل تمام خودروهای برقی اجارهای (حتی برندهای خارجی) میشد، اما اکنون به پایان رسیده است.
نکته جالب اینکه این تخفیف تنها برای اجاره خودرو قابل استفاده است و شامل خریداران نقدی نمیشود. به عبارت دیگر، حتی با این تخفیف ۵۰۰۰ دلاری، قیمت نهایی اسپکتر همچنان از زمانی که اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری وجود داشت، بالاتر است.

مشخصات فنی رولزرویس اسپکتر؛ لوکسترین خودروی برقی جهان
رولزرویس اسپکتر از سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید شده و در حال حاضر در دو نسخه استاندارد و بلک بج (Black Badge) عرضه میشود. نسخه پایه این کوپه برقی ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد. نسخه بلک بج هم با پیشرانه ۶۵۰ اسب بخاری قدرتمندترین مدل برخاسته از گودوود به شمار میرود. هر دو نسخه از بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی بهره میبرند که برد حرکتی ۴۲۸ کیلومتری را فراهم میسازد.
ارائه تخفیف از سوی سایر برندهای لوکس
رولزرویس تنها برند لوکسی نیست که برای جذب مشتریان جدید سراغ مشوقهای مالی رفته است. مازراتی هم تخفیفهای قابل توجهی را برای مدلهای برقی خود ارائه کرده؛ این شرکت ۵۰,۰۰۰ دلار برای گرن توریسمو و گرن کابریو فولگوره و ۲۵,۰۰۰ دلار برای شاسی بلند گریکاله فولگوره تخفیف میدهد.

از سوی دیگر، استون مارتین نیز با هدف کاهش موجودی انبار خود در آمریکا، تخفیفهایی بین ۷۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ دلار را برای مدلهای ونتیج، DB12، DBX 707 و ونکوئیش در نظر گرفته؛ شاید بدانید این برند انگلیسی هنوز هیچ مدل تمام برقی در سبد محصولات خود وجود ندارد.
تخفیف ۵۰۰۰ دلاری رولزرویس برای اسپکتر شاید در مقیاس قیمت این کوپه برقی فوق لوکس ناچیز به نظر برسد، اما همین حرکت نشان میدهد حتی برندهایی با مشتریان خاص و وفادار نیز ناچارند برای حفظ جذابیت محصولات خود در بازار در حال تغییر، سیاستهای مالی تازهای اتخاذ کنند. شاید تخفیف برای رولزرویس یک واژه غیرعادی باشد، اما در دنیای فعلی خودروهای برقی، حتی تاجداران بزرگ نیز مجبور به استفاده از آن میشوند.










