جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/سفیر R7 نمونه ریبج شده از همان هونگچی HS3 است که در دو نسخه و بصورت مونتاژی توسط ایران خودرو عرضه می شود.
درباره سفیر R7
پس از روی کار آمدن بخش خصوصی در ایران خودرو، بحث ورود محصولات جدید و با کیفیت تر برای مونتاژ مطرح شد و دو خودروی شوال ۲ و سفیر R7 از دو نشان هاوال و هونگچی برای مونتاژ اعلام گردید. هونگچی را از قبل و با ورود دو محصول وارداتی E-QM5 و H5 می شناسیم. هونگچی قدیمی ترین خودروساز چین در بحث تولید خودروهای سواری به حساب می آید و به نوعی نماد خودروسازی در سرزمین اژدها است. خودروهای تشریفات سیاسی دولت چین همگی از این نشان هستند و از لحاظ کیفیت، سطح بالاتری را نسبت به دیگر خودروهای چینی ارائه می دهند. سفیر R7 در واقع نسخه ریبج شده از هونگچی HS3 است که یک کراس اوور ساب کامپکت در سبد محصولات هونگچی به حساب می آید. خودرویی که نخستین بار در سال ۲۰۲۳ و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید.
سفیر R7 ایران خودرو یا همان هونگچی HS3 را می توان لوکس ترین و با کیفیت ترین کراس اوور متوسط و مونتاژی بازار ایران دانست. این خودرو از نظر سطح کیفیت و استانداردهای تولید در جایگاه بالایی قرار دارد. هونگچی هم به عنوان لوکس ترین نشان تجاری FAW شناخته می شود و در چند سال گذشته توانسته تا سهم بازار خوبی را در کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست آورد.
ویدیو معرفی + مشخصات فنی سفیر R7
سفیر آر۷ ایران خودرو در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید و در هر دو نسخه خروجی قابل قبولی می بینیم. در نسخه بنزینی از SAFIR R7 یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (TGDI) را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم تمام چرخ محرک یا AWD را در این خودرو داریم. با این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی سفیر R7 بنزینی به حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را در این کراس اوور تجربه می کنیم.
در نسخه پلاگین هیبرید یا PHEV یک پیشرانه برقی به همراه پیشرانه بنزینی قوای محرکه را تشکیل می دهند. موتور بنزینی توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر را دارد و پیشرانه برقی خروجی های ۲۲۳ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. سیستم پلاگین هیبرید این کراس اوور به صورت ترکیبی حداکثر قدرت ۲۹۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را تولید می کند و نیرو از طریق جعبه دنده DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلو می رسد. با این اعداد، شتابگیری صفر تا صد این خودرو ۷.۶ ثانیه زمان می برد و نهایت سرعت روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نکته مهم اما مصرف سوخت پایین ایران خودرو سفیر R7 هیبرید در هر صد کیلومتر است که به عدد ۵.۵ لیتر (بر اساس چرخه WLTC) محدود می شود که عدد بسیار قابل قبولی است.
در هر دو نسخه سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق چند اتصالی یا مولتی لینک را برای محور عقب داریم که ترکیب این سیستم ها با وزن خودرو و همچنین فاصله محوری باعث می شود تا سواری نسبتا نرمی را در کراس اوور سفیر آر۷ داشته باشیم. در نسخه پلاگین هیبریدی پک باتری با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت را داریم که توسط CATL تامین می شود و با شارژ کامل آن می توان مسافت ۱۱۷ کیلومتر را (بر اساس چرخه CLTC) پیمود. شارژ این پک باتری با شارژر معمولی AC حدود ۲ ساعت و نیم زمان می برد اما با شارژر سریع DC می توان آن را در حدود ۲۰ دقیقه شارژ کرد.
در کابین کراس اوور سفیر R7 امکاناتی چون؛ اتوهولد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی(HDC/HSA)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری خودکار، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش باد تایر ها، کمکی حرکت بین خطوط، کمکی جابجایی بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخود عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، اخطار برخود بازشدن درب، هشدار ترافیکی دنده عقب، تابلو خوان، پایش هوشیاری راننده، کروز کنترل تطبیقی، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدونه کلید، سیستم تهویه دو کاناله، پاور ویندوز و انتی ترپ، مالتی مدیا ۱۲.۶ اینچی و ۱۰ عدد بلندگو(۸ در نسخه بنزینی)، صندلی با روکش چرمی، صندلی ۸ جهته برقی رانند و ۴ جهته برقی سرنشین جلو با ماساژور و حافظه صندلی(ماساژور سرنشین فقط در نسخه بنزینی)، سرد کن و گرم کن صندلی، فرمان قابل تنظیم در ۴ جهت، آینه های جانبی تاشو، سنسور نور و باران، نوربالا اتوماتیک، شارژر وایرلس، کیت پنچرگیری در نسخه هیبرید و… دیده می شوند.


















