استاندار خراسانشمالی: طرحهای آموزشی نیمه تمام تا مهرماه تکمیل شود

ایرنا/ استاندارخراسانشمالی با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام گفت: تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش موظفند با تمام توان برای اتمام این طرح ها تا آغاز سال تحصیلی جدید اهتمام جدی داشته باشند.
بهمن نوری در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم و خیرین در استان به صورت جدی دنبال می شود و تحقق اهداف این طرح نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران متولی است.
وی تصریح کرد: فرمانداران باید این موضوع را در اولویت نخست برنامه های کاری خود قرار دهند و جدول زمان بندی دقیق برای تکمیل پروژه ها تهیه و اجرا کنند
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه توسعه عدالت آموزشی در استان به ویژه با توجه به جمعیت قابل توجه روستایی استان از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: بیش از ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در مناطق روستایی سکونت دارند که نیازمند توجه ویژه برای ایجاد فضاهای آموزشی مناسب هستند.
وی گفت: مدیران متولی حوزه آموزش و پرورش باید در کنار مشارکت خیرین و مردم نظارت دقیق بر روند پیشرفت پروژه ها داشته باشند تا در موعد مقرر شاهد بهره برداری از تمامی طرح ها انجام شود.
امام جمعه بجنورد: ساخت مدرسه معامله ای بزرگ با خداوند است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر نقش خیرین در پیشبرد طرح توسعه عدالت آموزشی گفت: نیکوکاران سرمایه های معنوی و اجتماعی ارزشمندی هستند و ساخت مدرسه از جمله بزرگ ترین کارهای خیر است که پاداش آن نزد خداوند بسیار عظیم است
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان فرصت مناسبی برای استعدادیابی و پرورش نسل جوان است و باید به شکل جامع به ابعاد فرهنگی تربیتی و اخلاقی توجه شود.
وی تصریح کرد: ایجاد زمینه های روحی و اخلاقی در کنار آموزش علمی از نکات مورد تاکید اسلام است و باید در برنامه های اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد
خراسان شمالی با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی جمعیت در مناطق روستایی نیازمند توجه ویژه به توسعه زیرساخت های آموزشی است تا عدالت آموزشی به صورت واقعی برای تمامی دانش آموزان فراهم شود.
در حال حاضر، بیش از ۱۹۵ هزار دانشآموز در بیش از ۲ هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که بخشی از این مدارس به دلیل فرسودگی یا کمبود فضای آموزشی نیازمند بازسازی، توسعه یا احداث فضاهای جدید هستند.